آشپزي و شيريني پزي نوشیدنی

طرز تهیه شربت بهار نارنج

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شربت بهار نارنج . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شربت بهار نارنج از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و خواص زیادی دارد. بهار نارنج شکوفه و گل درخت نارنج می باشد و در فصل بهار به بازار می آید.

بهار نارنج خواص بسیار زیادی دارد و مهم ترین خواص آن آرامش دهنده اعصاب می باشد. ناگفته نماند بهار نارنج طعم تلخی دارد و برای همین باید موقع درست کردن مربا یا شربت بهار نارنج تلخی آن را به روشی که در ادامه می گوییم از بین ببرید.

مواد لازم شربت

عرق بهار نارنج ۲ پیمانه
شکر ۵ پیمانه
آب ۳ پیمانه
آبلیمو یک قاشق سوپ‌ خوری

طرز تهیه

1. برای درست کردن این شربت خوشمزه، ابتدا شکر، آب، عرق بهار نارنج را در یک قابلمه باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید.

2. در این مرحله باید صبر کنیم تا شربت بجوشد و به قوام بیاید. توجه کنید 10 دقیقه قبل از به قوام رسیدن کامل شربت، آبلیمو را اضافه می کنیم و بعدش به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا شربت بجوشد و به قوام مطلبوب برسد. 3. بعد از اینکه شربت به قوام رسید، آن را از روی حرارت برمی داریم و بعد از خنک شدن سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت بهار نارنج خوشمزه لذت ببرید.

مواد لازم مربای بهار نارنج

بهار نارنج ۴ لیوان
شکر ۳ لیوان
آب ۳ لیوان
آبلیمو ۲ قاشق‌ غذاخوری
پودر هل سبز نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه

1. در این روش ابتدا مربایی از بهار نارنج درست می کنیم و بعدش از شهد مربا به عنوان شربت استفاده می کنیم. برای درست کردن مربا، ابتدا بهار نارنج را برگ برگ می کنیم و پس از اینکه برگ ها را کامل شستیم، داخل قابلمه می ریزیم و مقداری آب هم اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد.

2. بعد از اینکه آب جوشید و چند باری قل زد، آن را ابکشی می کنیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. بهتر است این مرحله را دو بار پشت سر هم انجام بدهید تا تلخی بهار نارنج از بین برود.

آموزش طرز تهیه شربت خاکشیر خوشمزه

3. حالا داخل قابلمه آب سرد می ریزیم و بهار نارنج آبکشی را اضافه می کنیم و شکر را هم لا به لای بهار نارنج ها می پاشیم و بعدش در قابلمه را می پوشانیم و به مدت 12 ساعت داخل یخچال می گذاریم.

4. پس از 12 ساعت قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. پس از اینکه به جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مربا به آرامی و با حرارت ملایم بجوشید و به غلظت مطلوب برسد.

5. در انتهای پخت مقداری آبلیمو و پودر هل سبز به شربت اضافه می کنیم و بعد از چند بار قل زدن، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا شربت به طور کامل خنک شود.

6. پس از اینکه شربت به طور کامل خنک شد، می توانیم آن را هم به عنوان مربا استفاده کنیم و هم از شهد آن شربت درست کنیم. البته برای این کار بهتر است آب بیشتری استفاده کنید تا شهد مربا بیشتر باشد. امیدواریم از خوردن مربا و شربت بهار نارنج خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه شربت بهار نارنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی