آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه شيريني ديلبردوداغي

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شيريني ديلبردوداغي . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

تخم مرغ ……………………… 1 عدد
روغن مايع ……………………. 1 فنجان
ماست …………………………. 1 فنجان
آب ……………………………… 1 فنجان
سرکه ي انگور ………………… 3 قاشق غذاخوري
بيکينگ پودر ………………….. 1 قاشق چاي خوري
آرد ……………………………… حدود 1 کيلوگرم
نشاسته ……………………….. به مقدار لازم
کره …………………………….. 250 گرم

مواد لازم شربت :
شکر …………………………… 4 ليوان
آب …………………………….. 4 ليوان
ليموي ترش …………………… نصف يک ليموي ترش تازه

مواد لازم داخل باقلوا :
مغز گردوي خرد شده ………… 500 گرم

طرز تهیه

تخم مرغ، روغن مايع، ماست، آب و سرکه ي انگور را در ظرفي مخلوط مي کنيم. آرد را با بيکينگ پودر مخلوط کرده و کم کم به مواد اضافه مي کنيم و ورز مي دهيم تا زماني که خمير حاصل به دست نچسبد. روي خمير را با پارچه ي تميزي مي پوشانيم و اجازه مي دهيم که نيم ساعت استراحت کند. خمير را به 2 قسمت مساوي تقسيم کرده و هر قسمت را نيز به 8 قسمت مساوي تقسيم مي کنيم. يعني در کل، خمير را 16 قسمت کرده ايم. هر قسمت را کاملا به نشاسته آغشته کرده و به وسيله ي وردنه، به بزرگي يک بشقاب باز مي کنيم. لا به لاي خميرهاي باز شده را کاملا به نشاسته آغشته کرده و 8 عدد از آن ها را روي هم مي چينيم و با سيني رويشان را مي پوشانيم و اجازه مي دهيم تا نيم ساعت استراحت کنند و همه ي اين کارها را با 8 قسمت ديگر خمير نيز انجام مي دهيم. سپس 8 خمير روي هم را به کمک وردنه تا جايي که امکان داد به صورت يک خمير بزرگ و نازک باز مي کنيم و روي خمير را کاملا با مغز گردوي خرد شده مي پوشانيم و خمير را از يک سمت تا انتها رول مي کنيم، طوري که ارتفاع خمير رول شده تقريبا سه بند انگشت باشد، سپس با سر يک فنجان از يک لبه ي رول باقلواها را برش مي زنيم و بعد همين کار را با لبه ي ديگر رول انجام مي دهيم و همه ي اين کارها را براي 8 خمير روي هم بعدي نيز انجام مي دهيم. سپس باقلواها را در سيني فر که از قبل چرب کرده ايم مي چينيم و کره ي ذوب شده را کاملا روي همه ي باقلواها ريخته و سيني فر را در فري که از قبل با دماي 150 درجه ي سانتي گراد روشن کرده ايم قرار مي دهيم تا کاملا برشته و طلايي شوند.
براي تهيه ي شربت باقلوا ، آب و شکر را 15 دقيقه با هم مي جوشانيم و در آخر نصف يک ليموي ترش تازه را در آن مي چکانيم و اجازه مي دهيم شربت کاملا سرد شود.
شربت سرد سرد را روي باقلواي داغ داغ مي ريزيم و اجازه مي دهيم که شربت کاملا به خورد باقلوا برود.
شيرينانه: سر فنجان را به صورت کامل روي لبه ي رول قرار نمي دهيم بلکه با کمي فاصله طوري روي لبه ي بسته ي باقلوا مي گذاريم که باقلوا از يک سمت بسته باشد و از سمت ديگر لايه لايه باز شود
طرز تهیه شيريني ديلبردوداغي

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی