آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه شوید پلو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شوید پلو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شوید پلو مانند پلوی ساده از غذاهای اصلی است که همراه آن از مرغ، ماهی و ماهیچه استفاده می‌کنند. این برنج خوشمزه و خوش طعم از پلوهای محبوب است که اکثرا مورد استقبال قرار می‌گیرد. در ادامه طرز تهیه آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مواد لازم

یک پنجم پیمانه شوید تازه خرد شده
۳ پیمانه برنج
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه

برنجتان را خوب بشویید سپس آن را داخل آب و نمک بگذارید تا خیس بخورد. قابلمه‌ای را تا بیشتر از نصف از آب پر کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب آن به جوش آید. بعد از اینکه آب به جوش آمد ۲ قاشق نمک به آن اضافه کنید.

آب برنجی که گذاشته بودید خیس بخورد را خالی کنید و برنج را با آب جوشیده شده داخل قابلمه اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که برنج‌ها قل خوردند شوید‌ها را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید. بعد از اینکه برنج‌ها و شویدها کاملا با هم مخلوط شدند در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برنج‌ها به حالت نیم پز در آیند.

برای اینکه متوجه شوید برنج‌ها نیم پز شدند یا نه آن را با انگشتتان تست کنید. دانه‌ای برنج بر دارید و سفتی و نرمی آن را بسنجید. برنجتان نه باید خیلی سفت باشد نه له شده باشد. معمولا بین ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کد تا برنج به این درجه از پخت برسد.

برنج نیم پز شده را آبکش کنید. خواستان باشد در این مرحله برنج را خیلی هم نزنید که نشکند. می‌توانید شوید‌ها را در مرحله قبلی اضافه کرده و بعد از آبکش شدن شوید را به آن‌ها اضافه کنید.

برنج را دو تا سه دقیقه درون آبکش قرار دهید تا کاملا آب آن گرفته شود. کمی روغن ته قابلمه بریزید و نان یا سیب‌زمینی‌ای که برای ته دیگ در نظر گرفته‌اید روی آن بچینید. سپس برنج را روی آن بریزید.

روی سطح برنج نصف لیوان آب و نصف لیوان روغن بریزید سپس در قابلمه را بگذارید و حرارت گاز را پایین آورید و اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بعد برنج شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.
طرز تهیه شوید پلو
طرز تهیه شوید پلو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی