آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه شيريني کمبه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شيريني کمبه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

کره ………………………….. 125 گرم
روغن زبتون …………………… 1 ليوان
شکر ………………………….. يک و نيم ليوان
شير …………………………… نصف ليوان
آب ……………………………. نصف ليوان
ادويه ي مخصوص کمبه ………… 1 قاشق غذاخوري(مخلوط پودر دارچين ، پودر زنجبيل ، پودر فلفل سياه شيرين، پودر جوز هندي، پودر ميخک، پودر محلب)
بيکينگ پودر …………………… 1 قاشق چاي خوري
آرد …………………………… پنج و نيم ليوان
کنجد …………………………. به مقدار لازم

طرز تهیه

کره را ذوب کرده و در ظرف مي ريزيم. روغن_زيتون ، آب، شير ، شکر و ادويه ي کمبه را نيز به ظرف اضافه کرده و خوب مخلوط مي کنيم سپس بيکينگ پودر را اضافه مي کنيم. آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و مخلوط مي کنيم تا خمير نرم و لطيفي به دست آيد. از خمير، تکه هايي به بزرگي گردو جدا کرده، کف دست گرد مي کنيم و در کنجد فرو مي بريم به صورتي که همه ي سطح آن کاملا به کنجد، آغشته شود سپس در قالب مخصوص کمبه فرو کرده و با کف دست فشار مي دهيم و به آرامي در سيني فر که از قبل چرب کرده و يا کاغذ روغني انداخته ايم، برمي گردانيم تا از قالب جدا شود. سيني فر را در فري که از قبل با دماي 200 درجه ي سانتي گراد روشن کرده ايم قرار مي دهيم و پس از بستن در فر، بلافاصله دماي فر را روي 160 درجه ي سانتي گراد تنظيم مي کنيم و اجازه مي دهيم کمبه ها بپزد و طلايي شود.
.
شيرينانه ي 1: محلب ، هسته ي نوعي آلبالو است که از پودر آن در شيريني پزي استفاده مي شود و مي توانيم آن را از عطاري ها، تهيه کنيم و در صورت عدم دسترسي مي توانيم آن را حذف کنيم.
شيرينانه ي 2: در صورت در دسترس نبودن هر يک از اجراي تشکيل دهنده ي ادويه ي کمبه، مي توانيم آن را حذف کنيم و از ادويه هاي دلخواه و در دسترسمان مانند هل و … استفاده کنيم.
شيرينانه ي 3: مي توانيم تمام اجزاي تشکيل دهنده ي ادويه ي کمبه را در ظرفي مخلوط کنيم و هر بار يک قاشق غذاخوري از آن را براي شيريني ادويه اي کمبه استفاده کنيم. بهتر است نسبت اجزاي تشکيل دهنده را بنا به ذائقه ي خودمان در نظر بگيريم، فقط توجه کنيم که زنجبيل، فلفل سياه و ميخک داراي طعم تند و قوي هستند و همين طور جوز هندي را به مقدار کم استفاده کنيم.
شيرينانه ي 4: قالب مخصوص شيريني کمبه به شکل قاشق هاي چوبي مي باشد که قسمت دهانه ي قاشق گود و شکل دار است که خمير کمبه را در اين قسمت شکل مي دهيم و با کمک دسته ي قاشق آن را در ظرف مورد نظر برمي گردانيم. از اين قاشق هاي چوبي مي توانيم براي شکل دادن به انواع شيريني و حلوا استفاده کنيم. اين قاشق ها را مي توانيم از فروشگاه هاي لوازم شيريني پزي تهيه کنيم و يا از شهرهاي قشنگ جنوبي کشور آن را تهيه کنيم.
شيرينانه ي 5: در صورت دسترس نبودن قالب کمبه، از هر قالب ديگر و يا دستمان هم مي توانيم براي شکل دادن به کمبه ها استفاده کنيم.
طرز تهیه شيريني کمبه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی