آشپزي و شيريني پزي نوشیدنی

طرز تهیه شربت آلبالو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شربت آلبالو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شربت آلبالو یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار در همه فصول سال به خصوص در فصل گرما می باشد و امروزه بسیاری از ما برای پذیرایی از مهمان های خود این شربت خوشمزه را سرو می کنیم.

همان طور که می دانید طرز تهیه شربت آلبالو بر خلاف شربت آبلیمو یا شربت نارنج کمی دشوار و زمان بر است اما شما می توانید یکبار در فصل تابستان به اندازه زیاد از این شربت خوشمزه درست کنید و تا رسیدن فصل آلبالوی سال دیگر این شربت خوشمزه را استفاده کنید.

مواد لازم:

آلبالوی تازه 1 کیلو
شکر 2 کیلو

طرز تهیه

1. برای درست کردن شربت آلبالو، ابتدا هسته آلبالوها را در می آوریم و در یک ظرف می ریزیم. دقت کنید آلبالوها زیاد له نشوند. بعد شکر را روی آلبالوها می پاشیم و یک لیوان هم آب جوش روی آلبالوها می ریزیم. درب ظرف را می گذاریم و آلبالو را 12 الی 24 ساعت در یخچال می گذاریم تا در این فاصله آلبالو ها خوب آب بیندازند.

2. بعد از 24 ساعت آلبالوها را از یخچال در می آوریم و روی شعله متوسط گاز می گذاریم تا آلبالوها بپزد. نیم ساعت زمان برای آماده شدن این شربت کافی است، بیشتر از این بماند رنگ شربت تیره می شود. در این مدت مرتب کف روی شربت را با کفگیر برمی داریم. بعد از 20 دقیقه جوشیدن با کفگیر سوراخ دار آلبالوها را از داخل شربت در می آوریم.

3. وقتی که شربت جوشید و به خوبی قوام آمد، از روی حرارت برمی داریم و قبل از اینکه سرد بشود آن را از صافی رد می کنیم تا تفاله آلبالو ها داخل شربت نماند. این تفاله ها را می توانیم به صورت مربا هم استفاده کنیم یا برای پخت آلبالو پلو مصرف کنیم.

4. بعد ازاین که شربت آماده شد با آب خنک و چند تکه یخ میل می کنیم. امید واریم از نوشیدن این شربت آلبالوی خوشمزه وخنک لذت ببرید.

نکات

در تهیه شربت آلبالو برای هر1 کیلو آلبالو 2 کیلو شکر لازم است. همچنین دقت کنید آلبالوها را داخل شربت له نکنید یا با قاشق فشار ندهید، چون شربت رنگش تیره می شود.

نگهداری شربت آلبالو

این شربت را می توانید در ظروف درب دار و در یخچال تا دوسال نگهداری کنید.
طرز تهیه شربت آلبالو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی