آشپزي و شيريني پزي کوکو ها

طرز تهیه شامی سبزی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شامی سبزی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شامی سبزی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به شامی کباب دارد. البته مواد این دو نوع شامی متفاوت هستند ولی از نظر ظاهری شباهت زیادی با هم دارند. نکته مهم در مورد شامی سبزیجات این است که در هر شهری با سبزیجات محلی همان شهر تهیه می شود. در این آموزش کامل ترین روش پخت شامی سبزیجات را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر شامی سبزی تهیه نمایید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
سبزی شامی ۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
روغن مایع به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز و سیب زمینی را با رنده ریز رنده می کنیم. سپس با دست سیب زمینی و پیاز رنده شده را فشار می دهیم و آبشان را می گیریم. حالا مخلوط سیب زمینی و پیاز رنده شده را با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم و خوب ورز می دهیم تا یکدست شوند.

پس از آن تخم مرغ ، نمک و فلفل را به مایه شامی اضافه می کنیم. در این مرحله سبزیجات را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به مواد دیگر اضافه می کنیم. در این شامی می توانیم از سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنیم ( سبزیجات اصلی این شامی شامل تره ، گشنیز و شنبلیله می شود )

مایه شامی را خوب ورز می دهیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند. در صورتی که مایه شامی شل بود کمی آرد نخودچی یا نان خشک پودر شده به آن اضافه می کنیم و اگر مایه شامی سفت بود مقداری تخم مرغ به آن اضافه می کنیم.

در صورت تمایل مواد را در یخچال قرار می دهیم تا کمی استراحت کنند. پس از استراحت مواد ، یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. شامی ها را مانند کوکو سیب زمینی شکل می دهیم و یک سوراخ با انگشت در وسط شامی ایجاد می کنیم.

سپس در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت شامی سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام شامی ها را سرخ می کنیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.
طرز تهیه شامی سبزی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی