آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه سوپ دال عدس

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سوپ دال عدس . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
اگر به بوشهر یا اهواز سفر کرده باشید، احتمالا طعم خوراک دال عدس را چشیده‌اید و عطر ادویه‌هایش را در خاطرتان ثبت کرده‌اید؛ اما در این مطلب، ما طرز تهیه سوپ دال عدس را با شما در میان می‌گذاریم. سوپی که شاید در خانه جنوبی‌ها پیدایش نکنید اما به اندازه همان دال‌عدس محبوب، خوش‌عطر و پرخاصیت است.

جنوبی‌ها دال عدس یا عدس قرمز را با سیر و تخم‌‎گشنیز و فلفل‌سیاه ترکیب می‌کنند و گاهی به سبک هندیها، با اضافه کردن تمر هندی پیش‌غذای محبوبشان را می‌سازند. اما در تهیه سوپ دال عدس، نیازی به استفاده از تمر هندی ندارید و به جای آن، این پیش غذا را با گوجه فرنگی تازه طعم‌دار می‌کنید.
طرز تهیه سوپ دال عدس

مواد لازم برای تهیه سوپ دال عدس

دال عدس: ۸ پیمانه
آب: ۷ پیمانه
پودر تخم گشنیز: ۸ قاشق چایخوری
کره: ۵۰ گرم
انغوزه: یک چهارم قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری
نمک: ۴ قاشق چایخوری
شکر قهوه‌ای: ۴ قاشق چایخوری
آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده: ۲ پیمانه
سیب‌زمینی نگینی: ۱ عدد متوسط
هویج رنده شده یا نگینی: ۱ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری تازه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

دال عدس را پاک کنید، بشویید و روی اجاق بگذارید و پس از جوش آمدن، آب را خالی کرده و کفی که از دال عدس بیرون آمده را بشویید.

حالا دوباره دال عدس را با آب و پودر تخم گشنیز در قابلمه مناسبی با حرارت زیاد به جوش بیاورید. سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا دال عدس به آهستگی در مدت نیم ساعت بپزد.

سپس هویج را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر هم دال عدس و هویج را روی اجاق بگذارید.

کره را در ماهیتابه کوچکی داغ کنید و انغوزه و فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را چند لحظه تفت دهید. سپس ادویه‌ها و رب تفت‌داده شده را به سوپ اضافه کنید.

نمک، شکر قهوه‌ای، سیب‌زمینی، آب لیموترش و گوجه فرنگی خرد شده را هم به سوپ اضافه کنید و با حرارت زیاد آن را به جوش بیاورید.

دوباره حرارت را کم کنید و ۱۵ دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید. جعفری تازه را پس از کشیدن سوپ دال عدس در ظرف مورد نظرتان، روی آن بریزید.

در صورت تمایل پس از پایان پخت، می‌توانید سوپ دال عدس را پس از کمی خنک شدن در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا یکدست و نسبتا غلیظ شود و هنگام سرو روی آن را با خامه تزیین کنید.
طرز تهیه سوپ دال عدس

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی