آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه سوپ بلغور جو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سوپ بلغور جو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سوپ بلغور جو از سوپ های خوشمزه و خوش طعم می باشد و امروزه در بسیاری از مهمانی های خصوصی و مجلسی به عنوان پیش غذا سرو می شود. سوپ بلغور جو طرز تهیه و پخت آسانی دارد و شما به راحتی می توانید این سوپ خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید.

مواد لازم:

بلغور جوی پاک شده دو پیمانه
سینه مرغ یک عدد
هویج دو عدد
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
رب یک قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه به میزان لازم
پیاز یک عدد
پودر آویشن به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه

1. ابتدا بلغور جو را از چند ساعت قبل خیس می کنیم تا آماده پخت شود. برای شروع بلغور جو را در یک قابلمه به همراه مقداری آب و کمی نمک روی حرارت زیاد و با درب باز قرار می دهیم تا آب بجوشد. بعد از اینکه آب جوشید، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و سینه مرغ را اضافه می کنیم.

سوپ کلم بروکلی ساده

2. در این مرحله درب قابلمه را به صورت نیم باز می گذاریم و به مدت دو ساعت صبر می کنیم تا بلغور جو و مرغ با حرارت ملایم بپزند. باید در این مدت زمان به صورت مرتب مواد درون قابلمه را با کفگیر چوبی هم بزنیم تا ته نگیرند.

3. در این مدت مان بهتر است پیاز و هویج را به صورت ریز رنده کنیم و جعفری را هم پس از شستن خرد می کنیم. بعد از گذشت دو ساعت، سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم و با کمک دست یا چنگال آن را ریش ریش می کنیم و دوباره آن را به همراه هویج و پیاز رنده شده به قابلمه برمی گردانیم.

4. در این مرحله مقداری رب هم اضافه می کنیم تا سوپ مان خوشمزه و خوشرنگ تر شود. سپس ادویه های لازم شامل فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و مقداری نمک هم اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا مواد نیم پز شود.

5. بعد از اینکه مواد نیم پز شدند، سبزی سوپ را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سبزی سوپ هم بپزد. من برای سبزی این سوپ فقط از جعفری استفاده می کنم و شما می توانید از گشنیز هم در کنار جعفری استفاده کنید. در 10 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو ترش تازه هم اضافه می کنیم تا سوپ مان خوشمزه تر شود.

6. بعد از اینکه سوپ به خوبی پخت و جا افتاد، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و آن را در ظرف سرو می کشیم و با جعفری و تکه های لیمو ترش آن را تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ جو خوشمزه با مرغ لذت ببرید.
طرز تهیه سوپ بلغور جو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی