آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه سس گوجه فرنگی برای پیتزا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سس گوجه فرنگی برای پیتزا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
درست کردن سس گوجه فرنگی همیشه یکی از آسان‌ترین کارها در کنار درست کردن غذای اصلی بوده است. سس گوجه فرنگی با ترکیب کردن چند ماده ساده تهیه می‌شود: گوجه فرنگی تازه یا کنسروی، سیر تازه، سرکه بالزامیک و مقداری روغن زیتون و برای تهیه آن تنها به دور تند مخلوط کن یا غذاساز نیاز دارید. می‌توانید قبل از درست کردن پیتزا مقداری سس به اندازه نیاز تهیه کنید تا هنگام درست کردن پیتزا مواد از قبل فراهم باشند. در ادامه این مطلب می‌توانید برای درست کردن سس پیتزا خانگی خود از دستور زیر استفاده کنید.

نکاتی در مورد تهیه سس گوجه فرنگی برای پیتزا

برای درست کردن این سس بهتر است از گوجه کنسروی استفاده کنید. گوجه فرنگی می‌تواند خرد شده یا درسته باشد، اما نباید هیچ ادویه یا سبزیجاتی به آن اضافه شده باشد. برای این سس از گوجه تازه هم می‌شود استفاده کرد اما این کار ممکن است باعث آبکی شدن سس شود. اگر از گوجه تازه استفاده کردید حتما آب اضافی گوجه را قبل از اضافه کردن بقیه مواد بگیرید.

سس گوجه فرنگی نیازی به پخته شدن ندارد و بعد از ترکیب کردن مواد می‌توانید آن را استفاده کنید. سس را روی خمیر پیتزا پخش می‌کنید، سپس مواد پیتزا را روی آن می‌ریزید. برای این که سس شما غلیظ باشد، حتما در صورت استفاده از گوجه تازه آب آن را دور بریزید.
طرز تهیه سس گوجه فرنگی برای پیتزا

مواد لازم

سیر: ۴ حبه خرد شده
گوجه فرنگی: یک فنجان و نیم (خرد شده)
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
شکر: ۱ قاشق چایخوری
سرکه بالزامیک: ۱ قاشق چایخوری
نمک: ۳/۴ قاشق چایخوری
فلفل سیاه: خرد شده
طرز تهیه سس گوجه فرنگی برای پیتزا

طرز تهیه

سیر را به کمک دو تا سه بار چرخاندن تیغه غذاساز خرد کنید.

سس را پوره کنید. برای این کار تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و تا جایی که سس شما خوب پوره شود دستگاه را فعال نگه دارید.

سس شما بدون نیاز به هیچ پخت و پزی آماده استفاده است. سس را قاشق قاشق بردارید و روی خمیر بریزید و با پشت قاشق پهن کنید. مقدار سسی که شما درست کرده‌اید برای هشت عدد پیتزای متوسط کافی است.

باقی مانده سس را می‌توانید به مدت یک هفته در یخچال یا سه ماه در فریزر نگه دارید و قبل از مصرف یخ آن را توسط مایکروویو ذوب کنید.
طرز تهیه سس گوجه فرنگی برای پیتزا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی برای پیتزا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی