آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد شوید

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد شوید . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد شوید یکی از سالاد های خوشمزه و عالی می باشد و هرکس با توجه و به سلیقه و ذائقه خود را آن با مواد مختلفی درست می کند. این سالاد بسیار معروف می باشد و به دلیل اینکه در این سالاد از مرغ استفاده می شود می توانید آن را همانند سالاد تن ماهی به عنوان یک وعده ناهار یا شام هم به همراه نان سرو کنید.

البته شما در صورت تمایل می توانید به جای مرغ از کالباس هم استفاده کنید. من همیشه سالاد شوید را با مرغ، سیب زمینی، نخود فرنگی، شوید تازه و خیارشور درست می کنم. البته برخی افراد مواد دیگری مانند کلم و ذرت هم اضافه می کنند که کاملا اختیاری است. ناگفته نماند سالاد شوید و سیب زمینی یونانی بسیار معروف می باشد.

مواد لازم:

سینه مرغ نصف عدد
سیب زمینی 3 عدد
نخود فرنگی 3 قاشق غذاخوری
شوید خرد شده 4 قاشق غذاخوری
خیارشور 2 عدد
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست 3 قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای درست کردن این سالاد خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه به همراه یک عدد پیاز، سیر و مقداری نمک روی حرارت می گذاریم تا بپزد. بعد از اینکه مرغ پخت، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و بعد از کمی خنک شدن آن را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. سیب زمینی را هم پس از اینکه شستیم، پوست آن را جدا می کنیم و به صورتی نگینی و ریز خرد می کنیم. حالا در یک قابلمه مقداری آب و نمک می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا بجوشد. بعد از اینکه آب جوشید، سیب زمینی خرد شده را اضافه می کنیم و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی در آب جوش بپزد و بعد آبکشی می کنیم.

3. نخود فرنگی را هم در یک قابلمه به همراه آب می پزیم و خیارشور را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید تمامی مواد سالاد آماده شده را باهم مخلوط کنیم. برای این کار در یک ظرف مناسب، سیب زمینی، سینه مرغ، نخود فرنگی، خیارشو و شوید را می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم.

4. حالا باید سس مخصوص سالاد شوید را آماده کنیم. برای این کار در یک ظرف مناسب ماست + سس + نمک + آبلیمو را باهم مخلوط می کنیم تا سس یکدستی داشته باشید. حالا سس آماده شده را به مواد سالاد اضافه می کنیم و مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا همه مواد سالاد به سس آغشته شوند.

5. در صورتی که می خواهید سالاد شوید قالبی درست کنید باید داخل ظرف یا قالب مورد نظر خود کیسه فریزر بیندازید و بعدش مواد سالاد را اضافه می کنیم و با دست یا قاشق آن را فشرده می کنیم و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد.

6. بعد از دو ساعت قالب را برمی گردونیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد شوید خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه سالاد شوید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی