آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
هر شهر و استانی برای خودش نشانه‌هایی دارد. به نحوی که شناسنامه آن شهر محسوب می‌شوند. از صنایع دستی گرفته تا مکان‌های گردشگری و غذاهای محلی! غذاهای گیلانی نیازی به تعریف ندارند. این بار می‌خواهیم طرز تهیه یک خورشت گیلانی را به شما آموزش دهیم که زمان آماده سازی آن حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. خورش سیرابیج یا سیراویج با برگ سیر خرد شده، تخم مرغ و نمک، فلفل و ادویه درست می‌شود و طرز تهیه بسیار راحتی هم دارد. امیدواریم این خورش خوشمزه را درست کرده و در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

۳ دسته برگ سیر
۳ عدد تخم مرغ
به مقدار لازم روغن
نمک ، فلفل ، زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی

طرز تهیه خورشت سیرابیج گیلانی

ابتدا برگ سیرها را به صورت یکنواخت با چاقوی تیز روی تخته خرد کنید. سعی کنید برگ سیر‌ها را یکنواخت خرد کنید تا خورشت ظاهر بهتری پیدا کند. سپس آن‌ها را بعد از خرد شدن بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود.

یک تابه برداشته و برگ سیر‌ها را با مقداری روغن تفت دهید. فقط کافی است آن‌ها را تفت دهید نه این که سرخ کنید.

در ادامه زردچوبه را به تابه اضافه کنید تا برگ سیر‌ها کمی رنگ بگیرند. سپس نمک و فلفل را هم اضافه کنید. دقت کنید که اضافه کردن فلفل کاملا بستگی به ذائقه‎‌تان دارد. اما فلفل طعم خورشت را جذاب‌تر می‌کند.

تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید. نگذارید تا تخم مرغ‌ها بپزند. وقتی تخم مرغ‌ها به خورد سیر رفت، خورشت آماده است. آن را در ظرفی مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

این خورش را می‌توانید با انواع مخلفات گیلانی از جمله کال کباب و سبزی محلی و کته زعفرانی یا نان محلی میل کنید.
طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی