آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه خوراک دهان باز

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خوراک دهان باز . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

تخم مرغ ……………….. 1 عدد
آب …………………….. 2 لیوان
نمک ……………………. 1 قاشق مرباخوری
آرد …………………….. به مقدار لازم
.
مواد لازم داخل دهن باز:
گوشت چرخ کرده ……….. نیم کیلوگرم
تخم مرغ ………………… 1 عدد
آرد …………………….. 3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ………… 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ………………. 1 قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز ………………. 1 قاشق چای‌خوری( اختیاری)
نمک …………………….. به مقدار لازم
روغن مایع ………………. به مقدار لازم

طرز تهیه

آب ، نمک و تخم_مرغ را در ظرفی خوب با هم مخلوط می کنیم. آرد را کم کم و با دقت به مواد اضافه کرده، مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود که به دست نمی چسبد. در ظرف دیگری، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد، رب گوجه_فرنگی ، فلفل ها و نمک را به خوبی با هم مخلوط کرده و ورز می دهیم. از خمیر، تکه هایی جدا کرده و به وسیله ی وردنه، نازک باز می کنیم و به وسیله ی قالب گرد یا دهانه ی یک کاسه، خمیر را برش های دایره ای می زنیم. روی خمیرهای دایره ای را آرد پاشیده و به همین ترتیب همه ی خمیر را به شکل دایره برش می زنیم. روی خمیرهای دایره ای را پارچه ی تمیزی کشیده و اجازه می دهیم نیم ساعت استراحت کند سپس وسط هر خمیر دایره ای را با مخلوط گوشت طوری می پوشانیم که به اندازه ی یک بند انگشت اطراف خمیر، خالی بماند. بعد از این که وسط خمیر را با مخلوط گوشت پوشاندیم، با کف دست مخلوط گوشت را روی خمیر کمی فشار می دهیم. اطراف خمیر را به سمت داخل و روی مخلوط گوشتی برگردانده و شکل می دهیم. این کار را با همه ی خمیرها و مواد انجام می دهیم. دهن بازهای آماده را ابتدا از سمت باز و گوشت دار آن درون روغن داغ سرخ می کنیم سپس برگردانده و پشت آن را نیز سرخ می کنیم و به صورت داغ و با سس های دلخواه سرو می کنیم.
.
شیرینانه ی 1: در دستور اصلی از یک قاشق غذاخوری رب فلفل هم برای مخلوط گوشت استفاده شده است که در صورت دسترسی می توانیم استفاده کنیم.
شیرینانه ی 2: میزان تندی این خوراک به ذائقه مان بستگی دارد.
شیرینانه ی 3: از ادویه های دلخواه می توانیم برای مخلوط گوشتی این خوراک استفاده کنیم.
شیرینانه ی 4: باید توجه کنیم که اگر ابتدا قسمت پشت و بسته ی خوراک دهن باز را در روغن سرخ کنیم، هنگام برگرداندن آن، مخلوط گوشت جدا شده و می ریزد.
طرز تهیه خوراک دهان باز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی