آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه رشته پلو با خورش قیمه آلو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه رشته پلو با خورش قیمه آلو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۱۲۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت‌ گوساله 450 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
آلو خورشتی (خیس خورده) 200 گرم
لپه‎ (خیس خورده) 1/2 پیمانه
رب گوجه ‌فرنگی 2 قاشق سوپ خوری
آب جوش 2 پیمانه
لیمو عمانی 3 عدد
زردچوبه 1 قاشق مربا خوری
نمک و روغن به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه

1-گوشت را به‌صورت تکه‌های ۳ سانتی‌متری خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز خرد شده را همراه با زردچوبه داخل آن تفت دهید، سپس تکه‌های گوشت را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. وقتی گوشت تغییر رنگ داد، آب جوش را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید. صبر کنید تا ۳/۲ پخت گوشت کامل شود.

2-لپه‌ها را در کمی روغن تفت داده و به گوشت اضافه کنید. لیمو امانی‌ها را یک ربع قبل از اینکه داخل خورش بریزید، با چنگال سوراخ کرده و داخل آب سرد بریزید، سپس آنها را همراه با آلوها به خورش اضافه کنید.

3-رب گوجه‌فرنگی را داخل یک تابه با مقداری روغن تفت دهید. وقتی رب رنگ باز کرد، آن را داخل خورش بریزید. به‌آرامی مواد را با هم مخلوط کنید. در انتها به میزان لازم نمک و فلفل اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا خوش جا بیفتد.وقتی خورش آماده شد در ظرف مورد نظرتان بریزید و با رشته پلو سرو کنید.

4-برای آماده کردن رشته پلو، ۱۰ عدد قیسی را یک ساعت در آب خیس کرده و بعد خلالی کنید، سپس آنها را در مقداری کره تفت دهید. ۳ پیمانه برنج خیس خورده را داخل قابلمه آب جوش بریزید. صبر کنید تا کمی نرم شوند، سپس ۳۰۰ گرم رشته پلویی اضافه کرده و صبر کنید تا نرم شوند، سپس آبکش کنید. رشته پلو و قیسی ها را لابه لای هم داخل قابلمه بریزید و دم کنید.
طرز تهیه رشته پلو با خورش قیمه آلو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی