آشپزي و شيريني پزي صبحانه

طرز تهیه خاگینه اسفناج و سیب زمینی را امتحان کنید

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خاگینه اسفناج و سیب زمینی را امتحان کنید . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
اگر از صبحانه های تکراری خسته شده اید، می خواهیم دستور پخت صبحانه ای بسیار مقوی و سالم را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن علاوه بر تنوع، به هرچه سالم تر شدن برنامه غذایی تان نیز کمک کنید. در این صبحانه خوشمزه پروتئین، کربوهیدرات سالم، چربی سالم و فیبر وجود دارد که همگی برای یک وعده کامل مورد نیاز هستند.

سیب زمینی دارای یکی از با ارزش ترین کربوهیدرات ها است، اسفناج مقدار زیادی فیبر و دیگر مواد مغذی دارد، تخم مرغ از منابع کامل پروتئین و روغن زیتون نیز حاوی چربی های سالم است.

با این اوصاف، خوردن چنین صبحانه ای کمک می کند از همان ابتدای صبح انرژی پایداری را وارد بدن کنید و در طول روز، دچار افت قند خون و هوس های غذایی نشوید. مسلما وقتی قند خونتان متعادل باشد، کمتر به سمت غذاهای ناسالم می روید و می توانید وزن خود را مدیریت کنید.

مواد لازم:

دو سیب زمینی متوسط، پوست کنده و برش خورده به قطعات دو و نیم سانتی کوچک
نمک
یک چهارم فنجان پودر سوخاری
2 قاشق چای خوری پودر سیر
یک قاشق چای خوری فلفل
یک قاشق چای خوری نمک حاوی ادویه
2 تخم مرغ بزرگ که مقداری هم خورده باشند
یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، بعلاوه مقداری دیگر برای سرخ کردن
280 گرم اسفناج خرد شده

طرز تهیه

سیب زمینی ها را در یک قابلمه متوسط قرار دهید و با آب سرد نمک دار بپوشانید. آب را جوش بیاورید. حرارت را تا متوسط پایین بیاورید، اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بجوشد تا سیب زمینی ها خوب نرم شوند. به خوبی آب را جدا کنید و دوباره آن ها را به قابلمه برگردانید. اجازه دهید یک تا دو دقیقه روی شعله متوسط بمانند تا خوب خشک شوند. سیب زمینی ها را با گوشت کوب پوره کنید.
در یک ظرف متوسط، پودر سوخاری، پودر سیر، فلفل و نمک حاوی ادویه را ترکیب کنید. تخم مرغ ها و یک قاشق چای خوری روغن را اضافه کنید. میکس تخم مرغ و اسفناج ها را به سیب زمینی اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.
مواد را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون، در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. خاگینه ها را با قاشق چوبی صاف کنید و میانشان فاصله بگذارید تا بهم نچسبند. هنگام پخت، گاهی خاگینه ها را برگردانید تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی درآیند و ترد شوند. برای خاگینه های بعدی نیز همین کار را تکرار کنید و بین سرخ کردن ها روغن اضافه کنید. خاگینه ها را پس از پخت، روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغنشان گرفته شود و همانطور گرم سرو کنید.
طرز تهیه خاگینه اسفناج و سیب زمینی را امتحان کنید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی