آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه تهيه خورشت بادمجان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه تهيه خورشت بادمجان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
خورشت بادمجان یکی از خوشمزه‌ترین و پر طرفدارترین خورش‌های ایرانی است که اکثر افراد آن را با میل و اشتیاق میل می‌کنند. این خورشت را می‌توان هم با مرغ و هم با گوشت تهیه و سرو کرد. برای پخت این خورشت خوشمزه که طرفداران زیادی هم دارد، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که امروز ما در این پست طرز تهیه این خورشت را با مرغ در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مواد لازم:

۷۵۰ گرم گوشت گوسفندی بدون استخوان
۱۰ عدد بادمجان قلمی
۳ قاشق سوپ خوری پياز سرخ شده
۴ یا ۵ عدد گوجه فرنگی متوسط
یک دوم پیمانه غوره بدون دانه
یک دوم پیمانه آبغوره
نصف پیمانه رب گوجه فرنگی
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

گوشتتان را تکه تکه کنید و آن را بشویید. گوشت‌ها را درون یک تابه بریزید و آن‌ها را با مقدار کمی روغن تفت دهید تا کاملا به روغن بيفتد.

پياز سرخ شده را به همراه ۳ ليوان آب و كمی فلفل داخل یک قابلمه بریزید وآن را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید به آرامی بپزند.

بادمجان‌ها را بشویید سپس پوست آن‌ها را بگیرید و روی آن‌ها یک شکاف کوچک ایجاد کنید و در یک کاسه آب نمک قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن‌ها را در آبکش قرار دهید تا آب بادمجان‌ها کشیده شود.

بادمجان‌ها را با حرارت متوسط سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند. بعد از اینکه بادمجان‌ها سرخ شدند، غوره و رب گوجه فرنگی را تفت دهید و به خورش اضافه کنید.

بعد از اینکه گوشت پخته شد، به مدت ده دقيقه بادمجان‌ها را كنار گوشت قرار دهید. آبغوره و نمک را نيز اضافه کنید. بعد از اینکه خورشتتان جا افتاد بادمجان‌ها را به همراه گوجه فرنگی‌های حلقه‌ای و سرخ شده تزیين کنید.

اگر تمایل داشتید می‌توانيد به جای آبغوره، نصف فنجان آب انار اضافه كنيد كه بسيار خوشمزه خواهد شد.
طرز تهیه تهيه خورشت بادمجان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی