آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه دمپختک لپه باقالی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه دمپختک لپه باقالی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
دمپختک یکی از دمی‌های تهرانی است. این غذا از آن دسته غذاهایی است که مورد استقبال کودکان قرار می‌گیرد. این غذا با پیاز و سالاد شیرازی سرو می‌شود. بعضی از افراد در کنار دمپختک از نیمرو هم استفاده می‌کنند و ترکیب خوشمره‌ای می‌شود. دمپختک لپه باقالی هم نوعی دمپختک است که رنگ آن بیشتر به زرد مایل می‌شود تا نارنجی و قرمز. لپه باقالی به دلیل داشتن مقدار زیادی فسفر برای تقویت هوش و حافظه مناسب است.

مواد لازم:

۳ پیمانه پلو پز برنج
۲ پیمانه پلو پز لپه باقالی
۱ عدد پیاز متوسط
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۳ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی
نمک، فلفل و پودر دارچین به میزان لازم

طرز تهیه

لپه باقالی را یک تا دو ساعت درون آب قرار دهید تا خوب خیس بخورد. در این حین آب آن را چند بار عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود.

پیازها را بشویید و بعد از اینکه پوست آن‌ها را گرفتید، نگینی خردشان کنید. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید کمی روغن درون آن بریزید و پیازها را با روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شوند. در مرحله بعدی گوشت را به پیاز اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید سپس رب، نمک، فلفل و پودر دارچین را به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا طعم دهنده‌ها خوب به خورد مواد روند.

لپه باقالی را به همراه 3 لیوان آب جوش به آن‌ها اضافه کنید و حدود 20 دقیقه به آن‌ها زمان دهید تا با هم بپزند. سپس برنج را به موادتان اضافه کنید و اجازه دهید تا آب مواد گرفته شود. بعد از اینکه آب برنجتان تمام شد برنج را ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. بعد از اینکه برنجتان دم کشید غذایتان آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.
طرز تهیه دمپختک لپه باقالی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی