آشپزي و شيريني پزي شور و ترشی ها

طرز تهیه ترشی ذرت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ترشی ذرت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ترشی ذرت یا ترشی بلال یکی از ترشی تزیینی ایرانی است که به دلیل ظاهر زیبایش بیشتر برای تزیین غذاها تهیه می شود. البته باید بدانید که این ترشی علاوه بر اینکه ظاهر بسیار زیبایی دارد طعم بسیار خاص و خوشمزه ای نیز دارد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی ذرت تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی ذرت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم

ذرت کامل ۴ عدد
سرکه سیب ۱ لیتر
پیاز قرمز بزرگ ۱ عدد
فلفل قرمز ۴ عدد
برگ بو ۱ عدد
نمک به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و سرکه را به همراه یک لیتر آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط آب و سرکه به جوش بیاید سپس نمک ، برگ بو و شکر را اضافه کنید و اجازه دهید شکر حل شود.

در ادامه فلفل قرمزها را اضافه کنید و بعد از ۳ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مواد داخلش کمی خنک شوند. در مرحله بعدی ذرت ها را به صورت قطعات ۳ تا ۴ سانتی متری برش بزنید و داخل ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته اید بریزید.

برای تهیه این ترشی می توانید از ذرت های نرسیده کوچک هم استفاده کنید. در مرحله بعدی پیاز قرمز را به صورت ورقه ای نازک خرد کنید و به ذرت ها اضافه کنید. پس از اینکار سرکه را هم که هنوز گرم است روی مخلوط ذرت و پیاز بریزید و صبر کنید تا ترشی کاملا سرد شود.

می توانید بدون اینکه درب ترشی را ببندید آنرا به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود سپس درب ظرف ترشی را محکم ببندید به طوری که هوا وارد آن نشود. این ترشی خیلی فوری آماده می شود می توانید یک هفته بعد ترشی را سرو کنید.
طرز تهیه ترشی ذرت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی