آشپزي و شيريني پزي شور و ترشی ها

طرز تهیه ترشی انار

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ترشی انار . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ترشی انار یکی از ترشی های خوشمزه و محبوب ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم و عطر بسیار خوبی دارد برای تزیین غذا نیز بسیار مناسب است. توصیه می کنیم این ترشی خوشرنگ را برای تزیین سفره های مهمانی های خود استفاده کنید.

انار علاوه بر اینکه بسیار خوش خوراک و مفرح است دارای خواص بسیار زیادی نیز برای بدن است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای تست مقداری ترشی انار تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ترشی انار در ادامه با همدوره همراه باشید.
[

مواد لازم:

چغندر قرمز ۵۰۰ گرم
انار دان شده ۱ کیلو گرم
سرکه انار ۱ لیوان بزرگ
آب انار ۱ لیتر
سیاه دانه ۲ قاشق غذاخوری
گلپر ۱ قاشق غذاخوری
گشنیز ۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز خشک شده ۱ قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیهط

ابتدا دانه های انار را در یک ظرف جادار و مناسب بریزید و به اندازه نصف قاشق غذاخوری نمک به انارها اضافه کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از انارهای با کیفیت برای تهیه ترشی انار استفاده کنید تا در پایان ترشی بهتری داشته باشید.

اگر ظرف حاوی انارها درب دارد درب آنرا بگذارید و اگر درب ندارد یک سلفون روی درب آن بکشید و به مدت ۶ ساعت اجازه دهید مخلوط دانه های انار و نمک در فضای محیط بمانند تا انارها نرم شوند. در همین حین به سراغ آماده کردن چغندر قرمز ( لبو ) بروید.

چغندر قرمز را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا لبوها به طور کامل بپزند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید لبوها سرد شوند. پس از سرد شدن لبوها پوست شان را بگیرید.

پس از اینکه پوست لبو را گرفتید آنرا رنده کنید و کنار بگذارید. یک ظرف مناسب انتخاب کنید ( ظرف از جنس مس یا آلومینیوم نباشد ) و سرکه انار را به همراه آب انار داخل آن بریزید سپس روی حرارت قرار دهید تا مخلوط سرکه و آب انار به جوش بیایند.

پس از اینکه مدت ۵ دقیقه از جوشیدن مخلوط سرکه و آب انار گذشت لبوی رنده شده و مخلوط دانه های انار و نمک را به قابلمه اضافه کنید. پس از گذشت ۳ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید محتویات قابلمه سرد شوند.

پس از اینکه ترشی سرد شد فلفل قرمز خشک شده را به همراه تخم گشنیز ، سیاه دانه و گلپر با آسیاب پودر کنید و به ترشی اضافه کنید. در ادامه ترشی را در یک ظرف درب بسته قرار دهید و در یخچال قرار دهید. پس از گذشت ۱۰ روز ترشی قابل استفاده است.
طرز تهیه ترشی انار

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی