آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه تارت دابل چاکلت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه تارت دابل چاکلت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
تارت نوعی شیرینی است که روی آن باز و از مواد پر کننده مانند میوه، مارمالاد و به عنوان غذا مرغ و ماهی برای پوشش آن استفاده می‌‍شود. خمیر تارت، خمیر بریزه است. در ادامه به طرز تهیه تارت دابل چاکلت می‌پردازیم.

مواد لازم:

1 بسته پاناکوتای
خمیر تارت طبق دستور داده شده
1 قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین
70 میلی‌لیتر شیر
200 گرم شکلات سفید
200 گرم شکلات تلخ
70 گرم شکلات چیپسی
60 گرم مغز‌های تست شده
طرز تهیه تارت دابل چاکلت
طرز تهیه تارت دابل چاکلت

طرز تهیه

خمیر تارت را آماده کنید سپس خمیر را بین دو لایه کیسه نایلونی باز کرده و داخل قالب تارت را بپوشانید و اضافه‌های آن را جدا کنید. روی خمیر را با فویل آلومینیومی پوشانده و روی آن سرامیک مخصوص پخت بریزید.
قالب را به‌ مدت 30 دقیقه در طبقه وسط فری که از 15 دقیقه قبل، روی حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید تا طلایی‌رنگ شود.
پودر ژلاتین و شیر را در ظرفی نسوز ریخته، روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین کاملاً در شیر حل شود (روش بن‌ماری).
پاناکوتای کاله را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس مخلوط ژلاتین را به آن اضافه کنید.
نیمی از مخلوط پاناکوتا را با شکلات سفید و بقیه را با شکلات تلخ مخلوط کنید.
پاناکوتای سفید را در قالب تارت ریخته سپس روی آن نیمی از شکلات چیپسی و نیمی از مغزهای تست ‌شده بپاشید. پاناکوتای شکلاتی را روی آن ریخته و مجدداً بقیه شکلات چیپسی و مغزهای تست‌ شده را روی آن بپاشید. تارت دابل چاکلت را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. پس از این مدت، از یخچال خارج و در ظرف مناسب سرو کنید.

روش تهیه خمیر تارت

50 گرم پودر قند، 400 گرم آرد نول (الک ‌شده) و یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک را در ظرفی مخلوط و الک کنید. 200 گرم کره را به آن اضافه کنید و با دست ورز دهید تا خمیر شبیه تکه‌های پودر سوخاری شود سپس یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل شکری و یک عدد تخم‌مرغ را به آن اضافه کرده و به‌آرامی با سرِ انگشت، ورز دهید تا خمیر یکدستی حاصل شود. 6 قاشق سوپ‌خوری آب سرد را به‌‌ تدریج به مخلوط آرد افزوده و مخلوط کنید تا حدی که خمیر جمع شود. خمیر را با سلفون بپوشانید و به‌مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
طرز تهیه تارت دابل چاکلت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی