آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه باسلوق گردویی (بازاری)

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه باسلوق گردویی (بازاری) . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۴ دقیقه
زمان پخت ۴۰ دقیقه

برای لازم برای 8 نفر

نشاسته گندم 1/2 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
گلاب 3 قاشق غذا خوری
کره 1 قاشق غذا خوری
آب 1/3 پیمانه
پودر ژلاتین 1/5 قاشق غذا خوری
جوهر لیمو 1/4 قاشق چای خوری
گلوکز مایع 2 قاشق غذا خوری
گردو به مقدار لازم
پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه

1-نشاسته را با ۳/۴پیمانه آب قاطی میکنیم و از صافی رد میکنیم و حدود ۱۰ دقیقه میگذاریم کنار ،نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر را مخلوط و در ظرفی که بهتر است تفلون و نچسب باشد روی حرارت میگذاریم.

2-جوهر لیمو را اضافه میکنیم و میگذاریم تا به قل بیفتد و وقتی که قل زد حدود ۵دقیقه روی حرارت کم میگذاریم تا بجوشد(حرارت اندازه ای باشد که شربت در حال قل زدن باشد ).

3-بعد نشاسته مخلوط شده با آب را اضافه میکنیم به آن وبا قاشق چوبی تند تند هم میزنیم با حرارت متوسط تا غلیظ شود و به محض اینکه مواد غلیظ شد حرارت را کم میکنیم حدود ۱۰دقیقه هم میزنیم.

4-و بعد ژلاتین را در۳ قاشق سوپ خوری آب سرد حل میکنیم و به نشاسته اضافه میکنیم و دوباره حدود ۵ دقیقه هم میزنیم و گلوکز مایع را اضافه میکنیم و حل میکنیم بعد از حدود یک دقیقه هم زدن گلاب و کره را اضافه میکنیم.

5-و حدود ۲۵ دقیقه روی حرارت هم میزنیم تا بوی خامیه نشاسته هم گرفته شودولی مواظب باشیم که ته نگیرد ومداوم هم میزنیم ( آنقدر باید هم زده شود که وقتی قاشق چوبی را از مواد پر و آویزان میکنیم مواد پایین نریزد )و مواد به غلظت مناسب برسد،

6-بعد در دمای محیط میگذاریم تا مواد سرد شود در سطح سینی پودر نارگیل رو ریخته و از مواد سرد شده اندازه ی یک گردو برمیداریم و میگذاریم روی پودر نارگیل و با کمک پودر مواد را گرد میکنیم و(اگرباز بعد از سرد شدن مواد کمی شل بودمیتوانید حدود ۱۰ دقیقه هم در یخچال بگذارید تا بیشتر خود را بگیرد و بعد به آن شکل دهید )

7-و در ظرفی که کف آن مقداری پودر نارگیل ریخته و پخش کرده ایم و باسلوق را می چینیم و یک تکه گردو روی آن قرار میدهیم و بعد از پایان کار ظرف مان را سلفون میکشیم و در یخچال باسلوق ها رو نگه داری میکنیم ،،سعی کنید این باسلوق رو حداقل دو تا سه روز زودتر تهیه کنید.

8-میتونید در صورت نداشتن پودر ژلاتین حدود ۱.۵قاشق از شکر کم کنید و بجاش ۳ قاشق پودر ژله به هر طعمی که دوست دارید اضافه کنید ،،چون خودِ ژله شکر داره گفتم کم کنید از شکر تو دستور ،بستگی به ذائقه تون داره دوست داشتید از شکر کم نکنید .
طرز تهیه باسلوق گردویی (بازاری)

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی