آشپزي و شيريني پزي

طرز تهیه آلبالو پلو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه آلبالو پلو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
آلبالو پلو یکی از غذاهای رسمی ما ایرانی‌ها است که بسیار خوشمزه، خوش طعم و رنگ و مقوی است. این غذا بیشتر در فصل تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرد که فصل آلبالو است و کسی که طرز تهیه آلبالو پلو را بلد باشد هیچ تعللی در کار نمی‌کند اما می‌توانید در فصل تابستان که آلبالو تهیه کردید آن را در فریزر قرار دهید و آن‌ها را فریز کنید و هر موقع که هوس کردید این غذای لذیذ را بپزید و از آن لذت ببرید. طرز تهیه آلبالو پلو ساده است و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

یکی دیگر از غذاهای رسمی که می‌توانید آن را تهیه کنید رشته پلو است.

مواد لازم

۶ پیمانه برنج
یک کیلو و نیم آلبالو با هسته
۳۰۰ گرم گوشت چرخ كرده
یک عدد پیاز متوسط رنده شده
زعفران به ميزان لازم
۸۰۰ گرم شكر
نمک و فلفل به ميزان لازم
طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه

برنجتان را بعد از پاک کردن بشویید و آن را در آب بخیسانید و مقدار کمی نمک درون آب آن بریزید. آلبالو‌ها را شسته و هسته‌های آن را خارج کنید سپس لا‌به‌لای آن‌ها شکر بریزید و با مقداری آب روی گاز قرار دهید. به آن‌ها اجازه دهید بین ده تا بیست دقیقه بعد از جوش آمدن همچنان بپزند فقط در این حین مواظب باشید که محتویات قابلمه یا ظرف روی گاز سر نرود. بعد از اینکه آلبالو‌ها پختند آن را درون صافی بریزید و شربت آن را جدا کنید و کنار بگذارید.

قابلمه‌ای مناسب برای برنجتان انتخاب کنید و درون آن آب بریزید بعد از اینکه آب به جوش آمد برنج را درون آن بریزید و اجازه دهید تا برنج خوب بپزد و قد بکشد سپس آن را آبکش کنید.

گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک خوب ورز دهید و گوشت قلقلی درست کنید و آن‌ها را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا گوشتتان پخته و سرخ شود.

بعد از آبکش کردن برنج کف قابلمه‌تان کمی روغن بریزید و برای ته‌دیگ آن نان لواش یا هرچیز دیگری که مدنظرتان است قرار دهید سپس به ترتیب ابتدا یک لایه برنج، یک لایه آلبالو و یک لایه گوشت قلقلی بریزید و این کار را تا تمام شدن موادتان تکرار کنید.

لابه‌لای برنجتان مقداری زعفران دم کرده بریزید تا برنجتان خوش رنگ و بو شود و در نهایت یک ملاقه از شربت آلبالو را روی کل برنج بریزید.

مقداری روغن رو ی برنجتان بریزید. فقط حواستان باشد که زیر برنج را کم کنید تا ته‌دیگ آن به دلیل شیرینی‌اش نسوزد.

بعد از اینکه برنجتان دم کشید آن را درون دیس بریزید و روی آن را تزیین کنید.

نکته مهمی که در پخت این غذا وجود دارد این است که برنج آن هنگام آبکشی نباید خیلی دون یا خیلی له باشد باید مغزپخت کمی دون باشد.
طرز تهیه آلبالو پلو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی