آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهیه آلبالو پلو + نكات مهم

آلبالو پلو از آن دسته غذاهای پر طرفدار ایرانی است كه دانستن شیوه صحیح طبخ آن یكی از مهم ترین نكات برای هر زن كدبانوی ایرانی به شمار میرود. با ما همراه شويد تا با طرز تهيه اين پلوي مخلوط خوش طعم و لذيذ آشنا شويد ....
تقویم فارسی اندروید

آلبالو پلو از آن دسته غذاهای پر طرفدار ایرانی است كه دانستن شیوه صحیح طبخ آن یكی از مهم ترین نكات برای هر زن كدبانوی ایرانی به شمار میرود. با ما همراه شويد تا با طرز تهيه اين پلوي مخلوط خوش طعم و لذيذ آشنا شويد ….

DSC4008_001

طرز تهیه آلبالو پلو

آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 2 ساعت
مجموعاً: 2 ساعت و 30 دقیقه

 

مواد لازم : (برای 6 نفر)

گوشت 2 كیلو
(میتوانید از هر نوع گوشت و حتی مرغ هم استفاده كنید)
زعفران 2 قاشق مربا خوری (ساییده شده)
شكر نیم كیلو
پیاز به مقدار لازم (به صورت پیازداغ)
نمك به میزان لازم
برنج یك كیلو و نیم
آلبالو یك كیلو و نیم (هسته گرفته شده)

 

طرز تهیه:

هسته آلبالو ها را از قبل گرفته و مانند مربای آلبالو آنها را با شكر بپزید .گوشت یا مرغ را تكه تكه كرده و داخل ظرفی مناسب قرار دهید و آن را با پیاز و آب خوب بپزید. در ظرفی جدا برنج را داخل آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید تا نیم پز شود و سپس آن را آبكش كنید .در ظرف جداگانه تكه های گوشتی ، آلبالو پخته شده و پیازداغ را به همراه نیمی از زعفران مخلوط كنید و آن را لابه لای برنج بدهید و بقیه زعفران را روی برنج ریخته و آن را دم بیندازید.

 

نكات:

1)میتوانید مقداری اضافی از آلبالو را به عنوان ته دیگ استفاده كنید به این صورت كه در كف قابلمه برنج مقداری از آنر را به همراه روغن ریخته و اجازه دهید كمی حرارت ببیند و خود را بگیرد و سپس بقیه برنج و مواد بین را اضافه كنید.

2)در صورتی كه دوست دارید برنج شما كاملا صورتی باشد مقدار آب البالو را بیشتر كنید و برنج را كمی زنده تر بردارید و آب اضافه را به روی برنج دهید.برای این كار میتوانید از آب آلبالو به صورت آبمیوه هم استفاده كنید.

3)طبخ این غذا در پلوپز جلوه بسیار زیبایی به كار شما خواهد داد در صورت وجود امكانات این غذا را در پلو پز طبخ كنید.

4)در صورت تمایل از گوشت قلقلی برای این غذا استفاده كنید.

5)خوردن این غذا با دوغ ، سبزی خوردن و یا آب آلبالو توصیه میشود.

 

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی