آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهيه كباب تابه اي مخصوص به همراه نكات مهم

كباب تابه اي يكي از غذاهاي خوشمزه و پرطرفدار بوده كه به علت سهولت و سرعت طبخ مورد توجه بسيار از خانم هاي خانه دار است. با ما همراه شويد تا با طرز تهيه يك كباب تابه اي مخصوص و بي نظير آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

كباب تابه اي يكي از غذاهاي خوشمزه و پرطرفدار بوده كه به علت سهولت و سرعت طبخ مورد توجه بسيار از خانم هاي خانه دار است. با ما همراه شويد تا با طرز تهيه يك كباب تابه اي مخصوص و بي نظير آشنا شويد…

كباب تابه اي - 7ganj.ir

مواد اولیه :

برای 3 نفر
پیاز1عدد
زعفراننصف قاشق چایخوری (ساییده)
پیازچه1دسته
آبلیمو2قاشق سوپخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمكبه میزان لازم
گوجه فرنگی1عدد (درشت)
جعفری2قاشق چایخوری (ساطوری شده)
آویشن1قاشق چایخوری (خشك)
تخم مرغ1عدد (درشت)
گوشتنیم كیلو (چرخكرده)
سیر1عدد
رب گوجه فرنگی2قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

ابتدا در ظرف مناسبی گوشت چرخكرده،پیاز رنده شده و سیر رنده شده را به همراه 1عدد تخم مرغ خوب ورز دهید تا كاملا منسجم شوند.
سپس نمك ، فلفل،زردچوبه و زعفران را به آن بیفزایید و دوباره خوب ورز دهید.
حالا همه مواد دیگر به جز گوجه فرنگی را به گوشت اضافه كنید و دوباره تا جایی كه میتوانید ورز بدهید.
سپس در ظرفی مناسب كه بهتر است نچسب باشد مقداری روغن داغ كنید و گوشت ها را به شكل دلخواه در آن سرخ كرده و بیرون از ظرف بگذارید.
وقتی تمام گوشتها سرخ شدند گوجه را به صورت حلقه حلقه ببرید و در كف ظرف بچینید و وقتی یك طرف آن سرخ شد طرف دیگر را قرار داده و گوشت های سرخ شده را روی آن قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید.
حالا در ظرفی مناسب كمی روغن بریزید و یك قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در آن خوب سرخ كنید و سپس نمك و فلفل و 2قاشق سوپخوری آبلیمو و زعفران آبكرده به آن اضافه كنید.
سس را پس از آماده كردن غذا برای سرو روی آن بریزید.

نكات:

1)اگر مایه شما رقیق شد به آن آرد سیب زمینی یا آرد نخودچی بزنید. 2)حتما آب پیاز را پس از رنده كردن بگیرید و بعد آن را به گوشت بیفزایید. 3)برای جلوگیری از وا رفتن كبابها آنها را خوب ورز داده و در روغن بسیار داغ سرخ كنید.

نوش جان…

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی