تبلیغ رپورتاژ

صفر تا صد سفر به شیراز

تقویم فارسی اندروید

شیراز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است و در تمام فصول سال، مسافران زیادی در داخل و خارج از کشور به خود جذب می‌کند. این شهر با داشتن آرامگاه شاعران بزرگ، باغ‌های زیبا، خانه‌ها و مسجد‌های قدیمی و بزرگ‌ترین جاذبه تاریخی ایران یعنی تخت جمشید، به یکی از مقاصد محبوب برای سفر تبدیل شده است. در کنار این جاذبه‌های گردشگری، هتل‌های لوکس و شیک بسیاری برای اقامت مسافران در این شهر وجود دارد.
یکی از هتل‌های 4 ستاره این شهر، هتل الیزه شیراز است. در این مطلب به تمام آن‌چه مسافران باید برای سفر به شیراز بدانند، می‌پردازیم.

سفر به شیراز

درباره شیراز

شیراز مرکز استان فارس و در قسمت جنوبی ایران قرار گرفته است. این شهر یکی از زیباترین و کهن‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید و دارای جذابیت‌‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است. همچنین، این شهر از نظر قدمت به عنوان سومین شهر ایران و از نظر وسعت به عنوان پنجمین شهر بزرگ کشور در نظر گرفته می‌شود.
شیراز در کتاب‌‌ها و اسناد تاریخی با نام‌های مختلفی همچون تیرازیس و شیرازیس آمده؛ زیرا این شهر در دوران صفاریان، آل بویه و زندیان پایتخت ایران بود. مسافران با سفر به این شهر می‌توانند در هتل الیزه شیراز اقامت کنند و از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید کنند.

آب‌وهوای شیراز

شهر شیراز از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه‌ای واقع شده که دارای آب‌وهوای بسیار مطبوع و چهارفصل است. به طور کلی، این شهر از نظر آب‌وهوایی نیمه خشک محسوب می‌شود و میزان بارندگی در آن زیاد نخواهد بود. در فصل بهار، آب‌وهوای این شهر خنک، مطلوب و بسیار عالی است؛ در حالی که تابستان‌های این شهر تا حدودی گرم و خشک می‌شود. در پاییز، آب‌وهوای این شهر بسیار خنک و دل‌پذیر و در زمستان، آب‌وهوای آن بسیار سرد می‌شود.

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز به دلیل درخت‌های بهارنارنج شناخته شده و به طور معمول از اواخر اسفند تا اوایل بهار درختان بهارنارنج شکوفه می‌دهند. همچنین در این زمان از سال، هوای شیراز بسیار معتدل و مطلوب است. به همین دلیل، اغلب مسافران این زمان را برای مسافرت به شیراز انتخاب می‌کنند. از طرفی دیگر، در فصل بهار اغلب هتل‌های این شهر ظرفیت خالی نخواهند داشت و شهر به شلوغ‌ترین حالت ممکن می‌رسد؛ بنابراین به مسافران توصیه می‌شود برای اقامت در هتل الیزه شیراز، از یک ماه قبل از سفر خود برای رزرو هتل اقدام کنند. فصل زمستان هم می‌تواند بهترین زمان سفر به شیراز باشد؛ زیرا در این فصل، به دلیل کم شدن تعداد مسافران، هزینه سفر بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

هتل شیراز
هتل شیراز

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شیراز

شیراز دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که در این بخش، به معرفی آن‌ها پرداخته شده است.

پاسارگاد

پاسارگاد در ۱۳۶ کیلومتری جاده‌ شیراز-اصفهان قرار دارد. این جاذبه دیدنی یکی از مشهورترین آثار تاریخی ایران و مربوط به دوره هخامنش است.

ارگ کریمخان

با اقامت در هتل الیزه شیراز، مسافران به راحتی می‌توانند از ارگ کریمخان بازدید کنند. این بنای تاریخی و آجری، 12 متر ارتفاع دارد و مربوط به دوره زندیان است.

تخت جمشید

این بنای تاریخی یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های شیراز است که در 60 کیلومتری این شهر قرار دارد.

حافظیه

آرامگاه حافظ شیرازی با نورپردازی زیبای خود، فضایی فرح‌‌بخش و آرام برای مسافران مهیا کرده است.

سعدیه

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این شهر، مقبره شاعر مشهور، سعدی است. سعدیه در نزدیکی دروازه قرآن و با فاصله کمی از آرامگاه حافظ قرار دارد. این مکان در گذشته، خانقاه و محل عبادت سعدی و یارانش بوده است و تلفیقی از هنر معماری سنتی و مدرن دارد.

عمارت شاپوری

این عمارت متعلق به دوره پهلوی اول و معماری آن بسیار دیدنی و منحصربه‌فرد است. مسافران با اقامت در هتل الیزه شیراز می‌توانند به راحتی به این بنا دسترسی پیدا کنند.

باغ ایلخانی

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر، باغ ایلخانی است. این باغ در دوره قاجار ساخته شده و متعلق به محمدقلی خان ایلخان قشقایی است. همچنین در این باغ، عمارتی وجود دارد که دارای یک ایوان با دو ستون و یک سالن با پنج در است.

باغ جهان‌نما

این باغ در نزدیکی حافظیه قرار گرفته و یکی از باصفاترین جاذبه های شهر شیراز به حساب می‌آید. همچنین یک عمارت هشت ضلعی در این باغ ساخته شده است.

باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز نیز در مرکز شهر قرار دارد و مسافران با اقامت در هتل الیزه شیراز به راحتی می توانند از آن بازدید کنند. این باغ دارای درختان سرو و کاج بلند قامتی است که آن‌ها نشان‌دهنده قدمت باغ هستند.

 شاهچراغ

این مکان زیارتی آرامگاه احمد بن موسی کاظم پسر ارشد امام هفتم و برادر امام رضا (ع) است. معماری این بنا بسیار زیبا، چشم‌نواز و دارای گچ‌بری و آینه‌کاری های منحصربه‌فرد است.

رزرو هتل های شیراز

فلای تودی، معتبرترین مرجع رزرو هتل های شیراز

شیراز یکی از شهرهای زیبا و اصیل ایران است که سفر به آن، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای مسافران خلق می‌کند. یکی از بهترین هتل‌های این شهر، هتل الیزه شیراز است که مسافران با اقامت در این هتل، می‌توانند به راحتی از جاهای دیدنی شیراز بازدید کنند. برای رزرو متنوع ترین هتل های شیراز کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. وبسایت فلای تودی به عنوان یکی از معتبرترین سایت‌های رزرواسیون هتل در ایران، امکان رزرو انواع هتل های شیراز از لوکس تا اقتصادی را فراهم کرده است. شما با ورود به این سایت، می‌توانید لیست هتل‌ های شیراز را مشاهده و با مقایسه قیمت‌ها و امکانات، بهترین انتخاب را انجام دهید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما شیراز و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته بهترین خدمات سفر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی