تبلیغ رپورتاژ

اشتباهات رایجی که عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می کنند؟

تقویم فارسی اندروید
عمر ماشین ظرفشویی

طول عمر ماشین ظرفشویی را چقدر مهم می دانید؟ آیا فکری برای ماندگاری طولانی مدت آن کرده اید؟ اگر از آن دسته کاربران هستید که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید قطعاً طول عمر و ماندگاری آن برای شما بسیار مهم خواهد بود. از آنجایی که این دستگاه کاربردی امروزه جایگاه ویژه ای را دربین کاربران به خود اختصاص داده است، مسلماً نگهداری از آن ملزم نکاتی است که ما در این مقاله 16 اشتباه رایجی که عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می کند را برای شما بیان کرده ایم تا با بسنده کردن به آنها بتوانید از خرابی ماشین ظرفشویی خود جلوگیری کنید.

1- پاک نکردن مواد غذایی روی ظروف، عمر ماشین ظرفشویی رو کم میکنه؟

گاهی اوقات افراد بدون تمیز کردن ظروف، آنها را داخل ماشین ظرفشویی قرار می دهند، این در صورتی است که باقیمانده مواد غذایی روی ظروف ممکن است داخل پمپ تخلیه گیر کند و بعد از مدتی نه تنها داخل ماشین ظرفشویی بوی بدی را بگیرد بلکه ممکن است دستگاه شما نیاز به تعمیر پیدا کند. پس حتماً قبل از شروع فرایند شستشو، حتماً ظروف را از هر گونه باقی مانده ای تمیز کنید.

2- فشار آوردن به درب ظرفشویی، ماندگاری آن را کم می کند؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که به ماشین ظرفشویی آسیب می رساند و کاربران از آن غافل هستند، قرار دادن وزن سنگین روی درب ماشین ظرفشویی است. بسیاری از افراد بعد از اینکه ظروف شسته می شوند برای جمع آوری ظروف، آنها را روی هم انباشته کرده و روی درب باز شده قرار می دهند. لازم به ذکر است این کار به قطعات داخلی درب فشار وارد می کند و موجب آسیب آن می شود.

ماشین ظرفشویی

3- استفاده زیاد از ماشین ظرفشویی، اشتباهی که عمر ظرفشویی را کم میکند

برخی از مدل ماشین ظرفشویی بوش دارای قابلیت شستشو با نصف ظرفیت است، اما این دلیل نمی شود که شما برای هر وعده که ظروف را داخل دستگاه قرار می دهید، آن را روشن کنید. روشن کردن ماشین ظرفشویی در بازه زمانی کم موجب می شود تا شما بیشتر از آن کار بکشید و به نوعی از عمر ماشین ظرفشویی در طولانی مدت بکاهید. نا گفته نماند این فرایند همچنین موجب می شود تا شما انرژی بیشتری را نیز برای شستشو صرف کنید.

4- ماندگاری بالای ماشین ظرفشویی با استفاده از میزان مواد شوینده مناسب

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در هنگام شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی انجام می دهند استفاده از مواد شوینده بیشتر به منظور تمیزی بیشتر است. باید خاطر نشان کنیم که استفاده بیش از حد از شوینده نه تنها پاکیزگی بیشتر را به دنبال ندارد، بلکه موجب رسوب در قطعات دستگاه شده و آسیب زدن به آنها را به دنبال دارد.
همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از ظرفشویی ها همچون ماشین ظرفشویی ال جی از قابلیت شستشوی بهینه برخوردار هستند، پس با این وجود اگر شما هم از ماشین ظرفشویی های این برند استفاده می کنید، حتماً باید از مقدار کمی مواد شوینده استفاده کنید.

 

5- افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی با تعویض به هنگام شیلنگ

مسلماً تمام قطعات یک ماشین ظرفشویی مادام العمر نیستند و ممکن است بعد از مدتی دچار فرسودگی و خرابی شوند. برای جلوگیری از معیوب شدن دستگاه و افزایش کارایی آن می توانید هر چند وقت یکبار شیلنگ و سایر قطعات ظرفشویی را که در معرض جرم و رسوب هستند تعویض کنید و عملکرد دستگاه را افزایش دهید.

6- عدم توجه به ارور، اشتباهی که ماندگاری ماشین ظرفشویی را کم می کند

در ماشین ظرفشویی های جدید در صورت وجود خطا و یا اشتباه دستگاه به وسیله نمایش اعداد و حروفی کاربر را از وجود یک مشکل مطلع می سازد. افرادی هستند بدون توجه به این موضوع یک بار دستگاه را روشن و خاموش می کنند و چرخه شستشو را دوباره فعال می کنند. اما در واقع باید گفت هر خطایی که ماشین ظرفشویی نمایش می دهد نشان از مشکلی در دستگاه است که در صورت عدم توجه به آن ممکن است به مسئله بزرگی تبدیل شود. با این وجود حتماً به خطاها و ارورهای دستگاه توجه کنید.

خطا ماشین ظرفشویی

7- کم شدن عمر ظرفشویی با قرار دادن اجسام تیز

همه ماشین ظرفشویی ها داری یک قفسه یا کشوی مخصوص قرار گیری همچون چاقو و سایر اجسام تیز هستند. اما گاهی افراد بدون توجه به این موضوع چاقو و سایر وسایل تیز را در قفسه های دیگر قرار می دهند. این در حالی است که پوشش قفسه های داخلی ماشین ظرفشویی از جنس پلاستیک است و احتمال صدمه زدن به آنها در هنگام شستشو بسیار زیاد است. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلی حتماً وسایل نوک تیز را در جای مخصوص خود قرار دهید.

8- افزایش عمر ماشین ظرفشویی، با جمع کردن باقی مانده ظرف شکسته

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نا خواسته ظروف ترک خورده ای را داخل ماشین ظرفشویی قرار داشته باشید. در چنین شرایطی حتماً پس از چرخه شستشو تکه های ظروف را از ماشین ظرفشویی بیرون بکشید. زیرا این باقی مانده ها به سرعت وارد فیلتر و پمپ تخلیه می شوند و به احتمال زیاد در این قسمت گیر کنند و شما را مجبور به تعمیر ماشین ظرفشویی کنند.

9- ماندگاری بالای ماشین ظرفشویی با بهره گیری از محافظ برق

مطمئناً همه ما با مشکل نوسانات برق مواجه شده ایم که گاهی موجب بروز مشکلات بسیاری از جمله سوختن دستگاه شده است. ماشین ظرفشویی ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. یعنی در صورتی که دستگاه شما دارای یک محافظ برق نباشد تردیدی نیست که شاید در معرض این نوسان برق قرار گیرد و دچار سوختگی موتور یا قطعه‌ای شود. بنابراین برای ممانعت از بروز چنین معظلی حتماً سعی کنید از یک محافظ برق استفاده کنید.

10- فعال نکردن برنامه مناسب شستشو، عمر ظرفشویی رو کم میکنه؟

شک نداشته باشید مناسب نبودن برنامه شستشو نه تنها تمیز نشدن ظروف را برای شما به دنبال دارد، بلکه ممکن است قطعات مکانیکی دستگاه در حین شستشو به دلیل فعال شدن برنامه نامناسب با ظروف، دچار ارور یا مکث در شستشو شوند. گفتنی است بسیاری از کمپانی های تولید کننده همچون سامسونگ از برنامه ها و فناوری های پیشرفته ای برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی های خود استفاده کرده اند که شما می توانید در صورت تمایل خرید ماشین ظرفشویی خود را از این مارک انجام دهید. لازم به ذکر است قیمت ماشین ظرفشویی سامسونگ به نسبت بهره مندی هایی که دارد به نسبت سایر برندهای موجود در بازار از رِنج بسیار مناسب و مطلوبی نیز برخوردار است.

11- ماندگاری بالا با مواد شوینده مرغوب

اگر به سلامت و طول عمر ماشین ظرفشویی خود اهمیت می دهید، حتماً از مواد شوینده با کیفت و مرغوب استفاده کنید. چرا که در صورت عدم استفاده از مواد شوینده مرغوب، قطعات دستگاه ممکن است دچار زنگ زدگی، رسوب و یا جرم شوند. با این حال بدون توجه کردن به قیمت شوینده ها، از موادی استفاده کنید که کیفیت لازم را برای شستشوی ظروف داشته باشد.

12- چیدمان درست ظروف، تضمین ماندگاری عمر ماشین ظرفشویی

شاید به نظرتان جالب باشد که چیدمان نا مرتب ظروف چگونه می تواند در طول عمر دستگاه تأثیر داشته باشد. باید متذکر شویم در صورتی که ظروف مخصوصاً اقلام شکستنی اگر در جای مخصوص خود قرار نگیرند، به احتمال زیاد دچار شکستگی شوند و تکه های آن در پمپ تخلیه یا اسپری آب گیر کند.

13- پایین امدن عمر ماشین ظرفشویی با تمیز نکردن سطح داخلی

افراد بسیاری هستند که تنها شستشوی ظروف را مهم می دانند و تمیزی داخل دستگاه را در نظر نمی گیرند. اما لازم به تذکر است که قطعات داخلی ماشین ظرفشویی در طول زمان دچار رسوب و جرم می شود که در صورت تمیز نشدن مشکلاتی را در کیفیت شستشو ایجاد می کند. برای تمیزی هر چه بیشتر سطح داخلی دستگاه و همچنین افزایش عمر دستگاه می توانید از سرکه سفید استفاده کنید.

14- پایین آمدن کارایی ماشین ظرفشویی با جای دادن بیش از حد ظروف

قرار دادن بیش از ظرفیت ظروف در ماشین ظرفشویی موجب داغ شدن قطعات آن می شود. چرا که ماشین ظرفشویی در چنین شرایطی می بایست با شدت بیشتری کار کند، در نتیجه احتمال خراب شدن و سائیدگی اجزا بیشتر از هر زمان دیگری خواهد شد. با توجه به این موضوع تا حد امکان سعی کنید از قرار دادن ظروف بیش از ظرفیت دستگاه خودداری کنید.

15-  افزایش کارایی ماشین ظرفشویی با سرویس های دوره ای

بی شک تمام لوازم برقی موجود در منزل برای کارایی و عملکرد بهتر به سرویس های دوره ای نیازمند هستند. با انجام سرویس های دوره ای، می توانید از خراب شدن و آسیب جدی به ماشین ظرفشویی خود جلوگیری کنید و به نوعی ماندگاری موتور و سایر اجزای آن را در طولانی مدت تضمین کنید.

16. تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی عمر ماشین ظرفشویی رو بالا میبره؟

باقی مانده مواد غذایی در زمان شستشو وارد فیلتر تخلیه می شوند که در صورت تمیز نشدن در طولانی مدت در این قسمت روی هم قرار گرفته می شوند. این تجمع زباله نه تنها بوی بدی را در داخل ماشین ظرفشویی ایجاد می کند بلکه پس از مدتی موجب مسدود شدن فیلتر می شود. اکنون برای پیشگیری از چنین معظلی حداقل ماهی یک بار با یک مسواک تمیز فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

اکنون اگر تمام این موارد را برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود رعایت کرده اید اما باز هم کارایی و عملکرد دستگاه خود را قبول ندارید. بی شک دستگاه شما دچار فرسودگی یا خرابی قطعی شده است و قت آن رسیده نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اکنون اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید با مشاهده لیست قیمت ماشین ظرفشویی در فروشگاه آترین پلاس می توانید با مدل های متنوع ما آشنا شوید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی