روانشناسي و سلامت روان سلامت

شناخت شخصيت افراد از روي ژست آنها موقع عکس گرفتن !

شما موقع عكس گرفتن چه ژستي ميگيريد؟ چطور لبخند ميزنيد؟ با ما در 7 گنج همراه شويد تا از راز شخصيت افراد را از روي طرز ژست گرفتنشان مطلع شويد...
تقویم فارسی اندروید
شما موقع عكس گرفتن چه ژستي ميگيريد؟ چطور لبخند ميزنيد؟ با ما در 7 گنج همراه شويد تا از راز شخصيت افراد را از روي طرز ژست گرفتنشان مطلع شويد…
ژست
گذشت آن زمانی که برای عکاسی یک عده با ژست‌های یکنواخت، نشسته بر صندلی یا ایستاده به عکاسی می آمدند. امروزه ثبت لحظات مختلف با دوربین یا تلفن همراه عادی شده و خیلی راحت می توان عکس ثبت شده را دید، در صورت تمایل پاك و عکس دیگری جایگزینش کرد، افراد مختلف می توانند آنقدر آزادی عمل دارند تا آن طور که دلشان می خواهد بخندند یا حالت دست‌و پای خود را عوض کنند و…
به این ترتیب افراد می توانند چیزی بیش از چهره خود را در عکس ثبت کنند اما آیا انتخاب این ژست ها کاملا آگاهانه است؟

ناراضی ها دست به سینه هستند

اگر فردی در عکس دست ها را به هم گره می‌کند یا کاملا به حالت دست به سینه ژست می گیرد، احتمالا حالت نارضایتی و تدافعی شدیدی نسبت به محیط عکس یا عکاس دارد. افرادی که غالبا از این ژست استفاده می کنند، اصولا دارای شخصیتی محتاط و تدافعی هستند و در بروز احساسات و هیجانات خود راحت و رها نیستند.

لمس کردن گردن نشانه اضطراب

انتخاب ژست در عکس تا حدودی ناآگاهانه است و افراد مختلف الگوی ثابتی را در انتخاب‌های خود تکرار می کنند. این الگو به خصوصیات شخصیتی افراد وابسته بوده و به همین دلیل نسبتا پایدار و متفاوت با دیگران است. وقتی فرد در ژست خود با دست، گردن و صورت خود را لمس کرده باشد معمولا نشان از اضطراب و نگرانی درونی فرد است. فردی که عادت به چنین ژستی دارد معمولا احساس می کند کنترل کافی بر امور ندارد و همین عدم کنترل او را مضطرب کرده و باعث چنین ژستی می شود.

دستان باز نشانه کنترل

اگر سوژه عکس نشسته و دستان خود را باز کرده باشد، برخلاف فردی که دست به گردن قرار داده از احساس تسلط و کنترل بالایی برخوردار است که این موضوع باعث شده دستان خود را گشوده نگه دارد. چنین فردی حس قدرت بالایی دارد اما در صورتی که فردی دستان باز خود را پشت سر برده و مثلا دست ها را پشت سر قلاب کرده کمی فراتر رفته و قدرتمندترین حالت را القا می کند. باز بودن دست ها در عکس اعتماد به نفس بالایی را القا و پشت سر بردن دست ها این حس را تشدید می کند و نشان می دهد این فرد تسلط زیادی دارد.

خود شیفته ها دست به کمر

افرادی که هنگام عکاسی از ژست «ایستادن به حالت دست به کمر» زیاد استفاده می کنند، معمولا علاوه بر اعتماد به‌نفس کمی هم خودشیفته هستند و وجود حس خود شیفتگی آنان را به سمت این ژست هدایت می کند. چنانچه سوژه این ژست را در حالت سه رخ به کار ببرد بالاترین حد خودشیفتگی را نشان می دهد.

راز لبخند

لبخند افراد نشان می‌دهد که تا چه حد درون گرا با برون‌گرا هستند. در واقع برونگرا یا درون‌گرا بودن افراد در لبخندی که جلوی دوربین می زنند هم آشکار است. درون گراها لبخندهایی بیشتر ملیح و کمرنگ دارند و برون گرا ها لبخندهایی باز و صورت هایی شکفته و بشاش.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی