بیماری ها سلامت

روش های خانگی برای درمان خارش مقعد

تقویم فارسی اندروید

در این مقاله، ما بهترین راه های خانگی برای خارش مقعد را معرفی می کنیم که همیشه کاربردی بوده است. شاید شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر در سراسر دنیا با این مشکل دست و پنجه نرم کنید. خبر خوب این است که این یک مشکل عمومیست و با تعداد زیادی از داروهای خانگی برای خارش مقعدی از جمله مواد تازه در آشپزخانه، شما می توانید به راحتی این مشکل را درمان کنید.

خارش مقعد

خارش مقعد چیست؟

خارش مقعد یک مشکل بسیار رایج است اما کمتر کسی درباره آن صحبت می کند. با این حال، این مسئله بیشتر در افراد 30 تا 50 ساله عمومیت دارد و مردان اغلب با این مشکل بیشتر از زنان مواجه هستند. البته این مشکل در کودکان و نوجوانان هم به وفور به چشم می خورد.

آمار مربوط به خارش مقعد

  • خارش مقعد می تواند در نزدیکی و در اطراف سوراخ مقعد رخ دهد که به عنوان خروجی روده شناخته می شود.
  • خارش مقعد عمدتا در مردان یافت می شود و علاوه بر این، هیچ علت مشخصی اعلام نشده است.

فاکتورهایی که افراد را در معرض خطر ابتلا به خارش مقعد قرار می دهد:

  • عوامل تغذیه ای
  • آلودگی مدفوع (مانند باقیمانده مدفوع در لباس زیر یا لباس های دیگر)
  • دیابت نوع 1 و همچنین دیابت نوع 2
  • استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها
  • برخی از مشکلات مزمن پوست خشک از جمله پسوریازیس و درماتیت سبوره
  • عرق خفیف

بهترین درمان برای خارش مقعد شامل برخی درمان های طبیعی و داروهای خانگی است. بسته به شدت علل خارش مقعد، این مشکل می تواند به طور کامل با پوشیدن لباس های آزاد، تغییر دستمال توالت یا دوری از مواد خوراکی مضر متوقف شود.

نشانه های خارش مقعدی

علائم اصلی خارش  شدید، که اغلب پس از حرکت روده ظاهر می شود. نشانه های واضحی هستند که عبارتند از قرمزی، درد، سوزش با احساس سوزش در اطراف ناحیه سوراخ مقعد.

چه چیزی باعث خارش مقعدی می شود؟

آلودگی مدفوع علت اصلی این است که پوست را تحریک می کند. افراد مسن تر، به ویژه افرادی که از اسهال رنج می برند یا برخی از مسائل دیگر مربوط به مدفوع، احتمالا خارش مقعدی را تجربه می کنند. علاوه بر این، افراد سالم که پوست مقعد خود را با دستمال توالت های زبر خشک می کنند یا افراد مبتلا به مشکل هموروئید، عوارض جانبی خارش را دریافت خواهند کرد.

یکی دیگر از علل که نادیده گرفته می شود، بهداشت خوب است. با این حال، داشتن بیش از حد بهداشت نیز می تواند خارش مقعد را به دلیل دائمی پاک کردن باسن با استفاده از کاغذ توالت خشک به دنبال داشته باشد. گاهی اوقات مسئله ای مانند یبوست به مدت طولانی هم می تواند باعث خارش مقعد شود.

عوامل متعددی وجود دارند که همیشه هم باعث خارش مقعد نمی شوند اما مشکلاتی نظیر عرق کردن در آب و هوای گرم با لباس های تنگ و بسیار جذب یا بالا بودن درصد نایلون لباس ها می توانند مشکل را بدتر کنند. فعالیت هایی نظیر راه رفتن، نشستن روی یک صندلی پلاستیکی برای مدت زمان طولانی یا حتی دوچرخه سواری می تواند جریان هوا را محدود کند که مانع از تبخیر عرق شده و باعث خارش مقعدی شود.

خارش مقعد

راه های تشخیص

خارش مقعد می تواند به راحتی توسط پزشک شما تشخیص داده شود اگر که شما در مورد علائم و عادت های شخصی یا سابقه پزشکی تان صحبت کنید. پزشک می تواند یک آزمایش برای شما بنویسد. همچنین، او می تواند از شما یک معاینه فیزیکی مانند معاینه رکتوم دیجیتال بگیرد.

هنگامی که علل خارش مقعد آشکار نمی شود، پزشکان می توانند شما را به پزشک متخصص پوست یا پزشک متخصص در درمان رکتوم و مشکلات مقعد (متخصص پروکتولوژیک) ارجاع دهند. آنها ممکن است سایر آزمایشات شامل کولونوسکوپی یا پروکتوسکوپی را انجام دهند تا اطلاعات بیشتری داشته باشند. با این حال ممکن است که علت خارش مقعد شناسایی نشود.

آیا خارش مقعد خطرناک است؟

در حقیقت، خارش مقعد هیچگونه تهدیدی برای سلامت شما ندارد. با این حال اگر به دنبال درمان آن هستید، باید به موقع درمان شود، این مشکل می تواند مسائل دیگر سلامت خطرناک را ایجاد کند که حاوی لک های بزرگ یا کوچک به روی لابیا یا خارش اسکروتوم یا کیسه بیضه است و به عنوان یکی از علل اصلی التهاب در باروری شناخته می شود.

خارش مقعد می تواند منجر به التهاب، ترک خوردگی و چین و چروک مقعد شما شود. بنابراین، شما ممکن است خلق و خوی عصبی، از دست دادن اشتها، از دست دادن خواب یا ناراحتی در اطراف سوراخ مقعد را تجربه  کنید.

توجه داشته باشید که خارش مقعد برای زنان بسیار خطرناک است زیرا ساختار مقعد در نزدیکی مهبل (واژن) شما قرار دارد. در عین حال باکتری های زیادی در سوراخ مقعد شما وجود دارد. از این رو، مسائل مربوط به سلامت برای باروری زنانه خطرناک تر است.

همچنين، خارش مقعدی نشانه ای از آسيب های شديد بهداشتی مانند فيستولا، شکاف مقعد، التهاب پوست يا هموروئيد به علت اگزمای مقعد، کرمک يا مشکلات اعصاب است.

چه هنگام باید برای خارش مقعدی به دکتر خود مراجعه کنید؟

  • اگر خارش مقعدی شما با دفع توده، ترشح، جوش، تب و یا خونریزی همراه است، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. برای حل این مشکل نیازی به داروهای تجویزی نیست.
  • هنگامی که بچه های کوچک به علت خارش شدید در شب بد می خوابند، این می تواند نشانه ای از کرم های پوستی باشد و این به مراقبت های پزشکی نیاز خواهد داشت.
  • این ممکن است بسیار نادر باشد که شما برای درمان این خارش ناچار به بستری شدن در بیمارستان شوید. اگر فکر می کنید که برایتان سخت است و به کمک پزشکی نیاز دارید، با پزشک تماس بگیرید.

خارش مقعد

درمان های خانگی برای خارش مقعد

در صورتی که مداخله پزشکی را دوست نداشته باشید، درمان های خانگی برای خارش مقعد می تواند کمک کند. خارش مقعد ناراحت کننده و ناخوشایند است که شما گاهی اوقات از آن می ترسید. با این حال، تنها با چند مرحله ساده از مصرف داروهای خانگی و تغییرات کمی در شیوه زندگی می توان آن را عالی انجام داد. اگر نشانه ها شدید باشند شما باید به دنبال مراقبت های پزشکی حرفه ای باشید.

در اینجا چند درمان خانگی مفید برای خارش مقعد آمده است که می توانید به راحتی در خانه به منظور از بین بردن خارش و از بین بردن اختلالات به کار ببرید.

1. سرکه سیب

اولین عنصر در لیست داروهای خانگی برای خارش مقعد سرکه سیب سرخ است. با عملكرد ضد باكتريايي كه مي تواند در برابر عفونت هاي قارچي مؤثر باشد، شما مي توانيد سركه سيب را براي پيشگيري و كنترل عفونت هايي كه موجب خارش مي شوند، استفاده كنيد.

در حدود دو قاشق چای خوری سرکه طبیعی را در یک فنجان آب ریخته و آن را دو بار در روز بنوشید.
برای کاهش خارش مقعد، 1 فنجان سرکه را در وان حمام گرم بریزید، برای 15 تا 20 دقیقه در آب بنشینید و روزانه آن را تکرار کنید. انجام این مراحل را تا زمانی ادامه دهید که احساس خارش کمتر شود. سرکه سیب به دلیل توانایی فوق العاده آن در مبارزه با قارچ و باکتری، یک درمان بسیار محبوب است.

2. سیر

سیر اثری ملایم دارد اما در داروهای خانگی مفید برای خارش مقعد ذکر شده است. سیر می تواند کرم ها را در روده و با عملکرد ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد قارچی اش حذف کند. قادر است تقریبا از هر عفونتی که می تواند باعث خارش مقعد شود جلوگیری کند.

وقتی که معده شما خالی است، 2 تا 3 حبه سیر مصرف کنید و این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید.
دو حبه سیر خرد شده را در ½ فنجان شیر جوش آورده و مصرف کنید، زمانی که معده شما خالی است و این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید. سیر همچنین درمان خانگی طبیعی برای هموروئید است.

3. ماست

یکی دیگر از داروهای طبیعی خانگی اما موثر برای خارش مقعد، ماست است. ماست پروبیوتیک تنها ماست با باکتری فعال زنده است که می تواند برای جلوگیری و کنترل خارش مقعد مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که برای درمان موثر باید تنها از نوع غیر شیرین شده اش استفاده شود.

ماست را مستقیما به قسمت خارش اعمال کنید. آن را برای 20 تا 30 دقیقه یا یک شب رها کنید پس از آن، با استفاده از آب گرم تمیز کرده و به طور کامل خشک کنید. به صورت روزانه 2 تا 3 فنجان ماست مصرف کنید. ماست برای افراد مبتلا به یبوست نیز مناسب است.

4. جو دوسر

جو دوسر برای خاصیت ضد التهابی و ضد تحریکش و یک اثر آرام بخش شناخته شده است که آن را یکی از بهترین مواد در میان داروهای خانگی برای خارش مقعد آورده است.

از 1 تا 2 لیوان بلغور جو دوسر را با استفاده از آب گرم بخیسانید و آن را با خود به حمام ببرید و حداقل 15 تا 20 دقیقه در آن بنشینید. حمام بلغور جو دوسر می تواند یک بار یا دو بار به صورت روزانه انجام شود.

5. روغن نارگیل

علاوه بر مزایای آن برای سلامتی، روغن نارگیل همچنین به عنوان یکی از ایمن ترین و موثرترین داروهای خانگی برای خارش مقعد به دلیل عملکرد ضد قارچی، ضد باکتری و ضد میکروبی آن است که می تواند عفونت هایی را که باعث خارش خفیف نیز می شوند، از بین ببرد.

مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل برای رفع این مشکل توصیه می شود. همچنین استفاده از روغن نارگیل برای پخت و پز غذا به طور روزانه را نیز در نظر بگیرید.
چندین بار به طور روزانه به منظور کاهش احساس سوختگی و خارش، روغن نارگیل را در ناحیه خارش خود بطور مستقیم به کار ببرید.

خارش مقعد

6. نمک حمام

یکی از درمان های خانگی سریع و موثر برای خارش مقعدی، استفاده از نمک حمام است. دلیلش این است که نمک حمام می تواند مشکلات پوستی مانند بیماری پسوریازیس و اگزما را درمان کند که علت اصلی خارش مقعدی است. مواد تشکیل دهنده در نمک حمام می تواند خارش و احساس سوزش مقعد را از بین ببرد.

1 تا 2 فنجان نمک را به وان حمام با آب گرم اضافه کنید. برای 15 تا 20 دقیقه در حمام بمانید. به خاطر داشته باشید بعد از حمام کردن به خصوص در اطراف ناحیه سوراخ مقعد را به خوبی خشک کنید. شما می توانید حمام نمکی را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید.

توجه: حمام نمکی برای افراد دیابتی یا افرادی که مشکلات کلیوی دارند توصیه نمی شود.

7. آلوئه ورا

اگر آلوئه ورا در فهرست داروهای اصلی خانگی برای خارش مقعد ذکر نشود، اشتباه بزرگی خواهد بود. آلوئه ورا درمان بسیاری از مشکلات است و خارش مقعد یکی از آنهاست. این به خاطر خواص آرام بخش و تسکین دهنده آلوئه ورا است که می تواند باعث رفع التهاب، درد و خارش شود. همچنین، اثبات شده است که آلوئه ورا در کاهش میزان تحریک برای افراد هموروئید بسیار موثر است.

ابتدا ژل را از برگ آلوئه ورا جدا کنید. تقریبا 5 دقیقه ژل را به طور مستقیم بر روی پوست مقعد قرار دهید. فرایند را هر ساعت تکرار کنید تا احساس درد و همچنین خارش از بین برود.

8. شیرین بیان

شیرین بیان به وفور در درمان و مراقبت از پوست استفاده می شود؛ بنابراین آن را به یکی از شگفت انگیز ترین درمان های خانگی برای خارش مقعد تبدیل می کند. مشکلاتی مانند پسوریازیس، اگزما، خارش مقعدی با درد و قرمزی می تواند توسط این گیاه درمان شود.

شیرین بیان را همراه با هل پودر کنید. ¼ قاشق چای خوری از پودر را با یک قاشق چای خوری عسل به یک فنجان آب اضافه کنید. یک فنجان هر روز تا زمانی که نشانه ها کاهش یابد مصرف کنید. همچنین، کرم شیرین بیان را که به راحتی در هر داروخانه ای پیدا می شود را می توانید به طور مستقیم به منطقه سوراخ مقعد در هر روز اعمال کنید.

9. مقدار مصرف فیبر را افزایش دهید

علاوه بر درمان های خانگی برای خارش مقعد، افزایش مصرف فیبر، راه خوبی برای مقابله با خارش مقعدی است. یبوست می تواند علت اصلی خارش مقعدی باشد. هنگامی که یبوست به طور کامل درمان شود، خارش مقعد به طور خودکار ناپدید می شود. بنابراین، برای درمان یبوست، باید میزان مصرف فیبر روزانه را افزایش دهید. فیبر بسیار مهم است زیرا به دفع کمک می کند و سیستم گوارش را بهبود می بخشد.

مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند بروکلی، سبزیجات با برگ سبز، آجیل، برنج قهوه ای و گندم سیاه، میوه های تازه، لوبیا، سیب زمینی، هویج، نخود و غیره را افزایش دهید. مکمل فیبر را تنها به توصیه پزشکان مصرف کنید.

10. از غذاهای آلرژیک اجتناب کنید

اجتناب از غذاهای آلرژیک نباید در فهرست بهترین داروهای خانگی برای خارش مقعد فراموش شود. غذاهایی وجود دارند که می توانند خارش مقعدی را درمان کنند؛ با این حال، غذاهایی هم وجود دارند که می توانند مشکل را بدتر کنند.

در طول مدت درمان از مصرف مرکبات مانند لیمو، پرتقال و غیره اجتناب کنید. از غذاهای تند مانند چیلی، فلفل یا هالوپینو هم دور بمانید. از مصرف خوراکی هایی مانند قهوه، چای، الکل و حتی شکلات که می توانند خارش را افزایش دهند هم خودداری کنید.
بهتر است قبل از مصرف مجدد این غذاها، دو هفته از مصرف آنها خودداری کنید و قبل از شروع دوباره غذا از رفع مشکل مطمئن شوید و منتظر بمانید تا به طور کامل درمان شود.

خارش مقعد

11. لمون گرس یا علف لیمو

این گیاه معمولی که می توانید در هر باغی پیدا کنید به عنوان گیاه چند ساله در نظر گرفته شده است. این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد آلرژی دارد که به عوامل مؤثر بر مسائل پوستی یعنی فسفر، کلسیم و منگنز کمک می کند. شما می توانید برای هر روز از آب لمون گرس استفاده کنید. این روش نه تنها در درمان خارش مقعد مفید است، بلکه در کمک به شما برای رسیدن به پوست صاف، به خصوص در تابستان مفید است. لمون گرس یکی از بهترین درمان های خانگی طبیعی برای خارش مقعدی به شمار می رود.

12. پشتتان را به خوبی خشک کنید

در کنار داروهای خانگی برای خارش مقعد، بهتر است که همیشه پشتتان را به خوبی خشک کنید. این احتمالا یکی از مهمترین گام هایی است که هرگز نباید فراموش کنید اگر شما می خواهید از این مشکل دور بمانید. حقیقت این است که رطوبت می تواند عفونت  وآلودگی ایجاد کند و تحریک کننده باشد زیرا ممکن است قارچ ها و آلرژی ها سبب ایجاد مشکلاتی شود. بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید که با استفاده از یک دستمال یا روش های دیگر به خوبی پششتان را خشک کنید تا پوست شما نفس بکشد و خون بیشتری دریافت کند.

13. جلوگیری از خراشیدگی

شما ممکن است ندانید اما خراش نیز به عنوان عامل اصلی پوست تحریک شده و ملتهب است. مشکل این است که وقتی شرایط پوستی بدی دارید، سعی کنید تا حد امکان از ایجاد خراشیدگی جلوگیری کنید زیرا ممکن است منطقه التهابی را گسترش دهد. در صورتی که شما واقعا نیاز دارید پشتتان را بخارانید، فقط سعی کنید بسیار ملایم این کار را انجام دهید تا مناطق اطراف آن خراشیده نشود. این کار به کم کردن مشکل کمک نمی کند اما در نهایت از آسیب زدن بیشتر به پوست شما جلوگیری می کند.

14. ژله پترولیوم

برای کسانی که دائما با خارش روبرو هستند، استفاده از ژله پترولیوم احتمالا یکی از سریعترین راه های رفع خارش است و پس از فقط 10 دقیقه، نتیجه دلخواه خود را پیدا خواهید کرد و دیگر احساس خارش نمی کنید. با این حال، لازم است به خاطر داشته باشید که این ماده شیمیایی مصنوعی است و بنابراین نمی تواند راه حلی دائمی برای چنین مواردی باشد. شما می توانید این را برای چند هفته اول اعمال کنید و در نهایت زمانی که مشکلات از بین رفته است، می توانید برخی از راه حل های خانگی را انتخاب کنید.

15. مراقب آنچه که مصرف می کنید، باشید

اجتناب از آلرژی های غذایی یکی دیگر از گزینه های برتر برای درمان خانگی خارش مقعد است. به یاد داشته باشید که بعضی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند منجر به تحریک شدن در هنگام حرکت روده شوند که موجب خارش مقعدی می شود. علاوه بر این، انواع مختلفی از غذاها می توانند خارش و التهاب را افزایش دهند. هنگام رفتن به بازار، بهتر است غذاهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین سعی کنید از بعضی از مواد غذایی آلرژی زا اجتناب کنید. نوشیدنی های الکلی، شکلات، قهوه، چای یا سودا توصیه نمی شود زیرا می توانند خارش را افزایش دهند. غذاهای تند مانند فلفل یا هالوپینو تهدید کننده هستند. علاوه بر این، مرکبات مانند لیمو، انگور و یا پرتقال نباید در لیست شما باشد. شما می توانید از مواد غذایی فوق دو هفته جلوگیری کنید. پس از آن، شما می توانید آنها را به تدریج به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمایید.

خارش مقعد

راهنمایی های اضافی

  • از خاراندن ناحیه آسیب دیده جلوگیری کنید زیرا ممکن است شرایط را بدتر کند. برای کم کردن احساس خارش، از یک کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از لباس زیرهای پنبه ای استفاده کنید که وقتی در شب می خوابید ناخودآگاه خراشیده نشوید که می تواند مشکل را بدتر کند.
  • به یاد داشته باشید که از کاغذ توالت نرم و مرطوب برای جلوگیری از خراش روی پوست تان استفاده کنید و سپس از کاغذ توالت خشک استفاده کنید تا رطوبت باقی مانده خشک شود.
  • از کاغذ توالت رنگی با عطری استفاده نکنید زیرا ممکن است شرایط را تشدید کند؛ به یاد داشته باشید تنها از کاغذ سفید توالت بدون عطر استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید همیشه بعد از رفتن به توالت، خودتان را خشک کنید.
  • به طور مستقیم از پودر تالک یا پودر بچه استفاده کنید که می تواند هر رطوبتی بر روی پوست را جذب کند تا بدین شکل از خارش ناشی از عرق کردن جلوگیری نمایید.
  • موقعیت نشستن خود را به طور مرتب تغییر دهید زیرا نشستن در یک موقعیت ثابت برای مدت زمان طولانی می تواند رطوبت در ناحیه مقعد را افزایش داده و خارش ایجاد کند.
  • از صابون های عطری و دارای اسانس در ناحیه آسیب دیده استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک شود.
  • لباس زیر مناسب بپوشید به خصوص که کارشناسان، لباس زیر پنبه ای را توصیه می کنند.
  • همیشه استرس خود را کنترل کنید زیرا باعث خارش موضعی می شود.
  • از عوامل تحریک کننده همانطور که قبلا ذکر شد اجتناب کنید، شما باید دئودورانت های تناسلی، حمام های کفی، صابون های عطری، محصولات شیمیایی، دستمال مرطوب و همچنین مواردی که ممکن است باعث تحریک ناحیه مقعد شما شوند را کنار بگذارید. همچنین، کاهش اجتناب از مصرف قهوه، الکل، نوشابه، مرکبات، غذای تند، گوجه فرنگی و مواد غذایی مرتبط با اسهال را کاهش دهید. سعی نکنید که از مسهل ها هم استفاده کنید.
  • اعمال پماد یا ژل هم می تواند کمک کننده باشد. به هر حال، استفاده از ژل و یا پماد یکی از موثر ترین روش های خانگی برای خارش مقعد است. شما با استفاده از یک لایه پماد  زینک اکساید روی سوراخ مقعد می توانید پوست را از رطوبت محافظت کنید و یا می توانید ژله پترولیوم را انتخاب کنید. فقط کمی از کرم را برای دو بار یا سه بار در روز جهت کاهش خارش استفاده کنید. با این حال، به شدت توصیه می شود که از این نوع کرم برای بیش از سه هفته استفاده نکنید زیرا ممکن است عوارض جانبی از جمله نازک تر شدن پوست را به دنبال باشد.
  • همیشه حرکات روده منظم و ثابت را حفظ کنید. اگر به طور منظم از مدفوع نرم و یا اسهال رنج می برید، بهتر است فیبر را به رژیم غذایی تان وارد کنید. پیدا کردن بعضی مکمل های فیبر دار خیلی دشوار نیست.

داروهای مناسب برای خارش مقعد چه هستند؟

شما ممکن است تعجب کنید که چرا داروهایی که برای خارش مقعد مفید هستند به عنوان داروهای طبیعی خانگی برای خارش مقعدی برای شما کار نمی کنند و برای مدت طولانی مشکلتان ادامه پیدا می کند. پاسخ ما این است:

در واقع، بیشتر دلایل خارش مقعد می تواند درمان شود.

  • بسیاری از عفونت ها می توانند با استفاده از کرم ها بهبود یابد.
  • ضایعات پوستی مثل هموروئید یا زگیل به راحتی با روش های جراحی جزئی برداشته می شود.
  • عفونت باکتریایی و کرم های پوستی با نسخه قرص ضد انگلی درمان می شود.
  • کرم هیدروکورتیزون ( 1 درصد) به صورت موضعی برای کمتر از دو هفته استفاده می شود (برای جلوگیری از آسیب پوست).

خارش مقعد

آماده شدن برای قرار ملاقات با دکتر

هنگام خارش مقعد ممکن است لازم نباشد با دکتر خود مشورت کنید. در صورتی که خارش بعد از اقدامات خود مراقبتی همچنان ادامه یابد، بهتر است یک جلسه به پزشک مراجعه داشته باشید. در اینجا برخی از اطلاعات برای کمک به آماده شدن برای قرار ملاقات شما گردآوری شده است.

چه کاری می توانید انجام بدهید؟

قبل از قرار ملاقات، شما باید فهرستی از موارد زیر را آماده کنید:

  • نشانه هایی که از آن رنج می برید، شامل هر نشانه ای است که حتی فکر می کنید با خارش مقعد ارتباط ندارد
  • مدت زمانی که این علائم را تجربه می کنید
  • تمام ویتامین ها، مکمل ها و ویتامین هایی که مصرف می کنید همراه با دوز مصرفی
  • سوالاتی که شما آماده می خواهید از دکتر بپرسید

در مورد خارش مقعد، چند سؤال اساسی که می توانید از دکتر بپرسید، عبارتند از:

  • به احتمال زیاد علائم من از چیست؟
  • چه نوع آزمایش هایی واقعا باید مورد بررسی قرار گیرد؟
  • آیا مشکل من موقتی است؟
  • چه تدابیری در حال حاضر در دسترس است و شما چه کارهایی را توصیه می کنید؟
  • آیا شما فکر می کنید که دیدن یک متخصص نیاز است؟
  • آیا شما هر گونه بروشوری که می تواند به من کمک کند، دارید؟ چه وب سایت هایی را باید در مورد خارش مقعدی بخوانم؟

کلام آخر

در صورتی که مشکل خارش مقعد همراه با خونریزی و هر درد عجیب و غریبی بیاید که ممکن است علائم عفونت شدید باشد، به نظر می رسد داروهای خانگی برای خارش مقعد ممکن است به خوبی کار نکنند و توصیه ما این است که شما بلافاصله به دنبال مراقبت حرفه ای پزشکی باشید.

منبع : authorityremedies

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی