سبك زندگي موفقيت در زندگي

راهکارهای افزایش بازدهی کارمندان، مقاله ای برای کارفرمایان

تقویم فارسی اندروید

راهکارهای افزایش بازدهی کارمندان، مقاله ای برای کارفرمایان
این سوال همیشه برای کارفرمایان وجود دارد که چگوه می توان بهترین بازدهی را از کارمندان خود داشته باشیم. شاید کارمندان شما افراد تنبلی باشند که نمی دانید چگونه آن ها ار وادار به کار کردن بکنید. همچنین شاید دوست داشته باشید که بازده کار خود را افزایش دهید و افزایش بازدهی کارمندان شما یکی از راه هایی باشد که در این هدف به آن ها کمک می کند. البته شما ممکن است با تعدادی از روش های افزایش بازدهی کارمندان تان آشنا باشید. کارهایی مانند یک تعطیلات کوتاه یا بلند مدت و یا دعوت آن ها به یک سخنرانی انگیزشی و الهام بخش که آن ها را به کار دلگرم کند.
اما راهکارهای دیگری وجود دارد که ممکن است از آن ها بی اطلاع باشید. در این مقاله با هفت گنج همراه شوید تا برخی از راهکارهای ویژه ی خود را با شما در میان بگذاریم.

نظرتان در خصوص فعالیت های تفریحی برای کارمندان تان چیست؟ شاید کمی متناقض به نظر بیاید که کارمندان تان هم کار کنند و هم تفریح اما این یک واقعیت است که سرگرمی به عنوان یک شارژ برای باتری کارمندان شما کاربرد دارد. درواقع میزان عملکرد کارمندان شما به میزان فعالیت های تفریحی و سرگرمی آن ها وابسته است. یا به عبارتی تفریح می تواند بازده ی آن ها را افزایش دهد. بسیار خب. حالا که می دانید فعالیت های تفریحی در افزایش بازدهی کارمندان شما موثر است لازم است بدانید که چگونه از این قسم فعالیت های استفاده کنید.

1. سرگرمی مورد علاقه کارمندان تان را بشناسید

در ابتدا نیاز به شناخت و دانستن علایق آن ها است. مثلا شاید یکی از کارمندان تان به پیاده روی علاقه مند باشد در حالی که دیگری از شطرنج خوشش بیاید. سعی کنید کارمندان تان برای شما فراتر از چند اسم باشند تا بتوایند با آن ها بهتر و بیشتر ارتباط برقرار کنید. می توانید یک پرسشنامه به آن ها بدهید و در آن از علایق شان بپرسید. مثلا سوالاتی مانند:
سرگرمی شما چیست؟

  • چگونه وقت آزاد خود را صرف می کنید؟
  • ورزش مورد علاقه تان چیست؟
  • خواننده یا نوازنده ی مورد علاقه تان کیست؟
  • بازی های مورد علاقه ی شما کدام هستند؟

2. زمینه و امکانات فعالیت های تفریحی مورد علاقه کارمندان تان را فراهم کنید

بعد از اینکه فعالیت های مورد علاقه کارمندان تان را شناختید شروع به زمینه سازی و ایجاد امکانات برای انجام فعالیت های تفریحی آن ها کنید.

3. به آن ها اجازه دهید به دنبال تفریحات شان بروند

اگر با خبر شدید که یکی از کارمندان تان قصد دارد به سینما برود و یا دیگری می خواهد به تماشای مسابقات فوتبال برود به او اجازه دهید تا این شانس را برای تفریح داشته باشد. حتی می توانید خودتان به آن ها روزهایی را مرخصی دهید و موقعیت هایی ایجاد کنید تا آن ها روحیه ی بهتری پیدا کنند مثلا برای شان بلیط شرکت در کنسرت خواننده مرود علاقه اش را تهیده کنید و یا بلیط استادیوم فوتبال را به آن ها پاداش بدهید.

4. تفریح در محل کار و افزایش بازدهی کارمندان

به جای اینکه یک روز کامل را به کارمندان تان اختصاص دهید تا در بیرون محل کار به تفریح بپردازند می توانید موقعیت هایی را برای تفریح آن ها در محل ار به صورت پاره وقت و گاه به گاه فراهم کنید. این روند به ایجاد اثر مثبت در آن ها و بهبود رفاه و عملکرد بهتر آن ها و در نتیجه افزایش بازده ی کامندان تان می انجامد. می توانید حتی برنامه هایی برای تناسب اندام یا ورزش های تیمی یا یک فعالیت هنری در ورزشگاه یا یک سالن اختصاصی از محل کارتان داشته باشید.

5. تشویق برای مشارکت کارمندان

شما به عنوان یک کارفرما باید هر عضوی از کارمندان تان را به شرکت مداوم در فعالیت های تفریحی اداره تشویق کنید. هر یک از کارمندان شما که حال مثبتی نداشته باشد و یا در روند برنامه های تفریحی و تیمی اداره شما خللی ایجاد کند قطعا وقت تان هدر می رود. برای افزایش بازدهی کارمندان تان همیشه هوشیار بوده و سرپا نگه داشتن و مشتاق کردن آن ها را در برنامه کاری تان قرار دهید. فراموش نکنید که تفریح کردن کارمندتان مساوی است با تافزایش خلاقیت و بهبود جسمی و روحی و ایجاد یک محیط دوستانه و در نتیجه بازده ی بهتر و کارایی بیشتر آن ها که به بهبود کار شما کمک می کند. نظر شما چیست؟ آیا شما نیز راهکارهایی برای افزایش بازدهی کارمندان می شناسید که بخواهید با دیگر خوانندگان هفت گنج در میان بگذارید؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی