آرايش صورت و مو سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

ماسک های مفید و ساده برای مراقبت از پوست و مو ها

تقویم فارسی اندروید

ماسک صورت خانگی برای پوست

فصول سرد رسیده است و از این پس کار پوست و مو با باد است و باران و سوز و سرما . در این هوا هم خشکی پوست بیشتر می شود و هم کار شما در مراقبت از پوست و مو هایتان سخت تر٬ اما مشکلی نیست که راه حل مناسبی نداشته باشد . مواد نرم کننده طبیعی زیادی در پیرامون ما هستند که خوب از عهده نرمی ، لطافت و شادابی پوست بی می آیند . چند ماسک صد در صد طبیعی برایتان داریم تا در این فصول صفایی به پوست مو هایتان بدهید .

ماسک خانگی جعفری برای شفافیت پوست

https://7ganj.ir/img/2015/12/11-lime-lemon-400x400.jpg

جعفری یگی از سبزی های معطر  با خاصیت است . این سبزی به داشتن ویتامین های A , B , C و آهنم شهرت دارد
علاوه بر این ، جعفرری خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد و به راحتی از پس آلودگی هاو مشکلات پوستی بر می آید . جعفری باعث دفع سموم بدن شده و کبد را تمیز می کند .

مواد لازم :

جعفری تازه : یک دسته
آب لیموترش : یک قاشق چایخوری
عسل : یک قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده : جعفری هارا پاک کرده و با آب ولرم شست و شو دهید ، سپس آنها را خرد کنید . اگر پوست خشک و حساسی دارید ، مقدار لیموترش را کمتر کنید . چند قطره نیز برای پوست شما کافی است . جعفری های خرد شده را در هاون له کنید تا به صورت خمیر دربیاید ، سپس آب لیموترش و عسل را به آن اضافه کنید . ماسک را خوب به هم بزنید تا یکدست شود ، بعد آن را به استثنای دور چشم ها روی پوست تمیز قرار دهید . آب لیموترش باعث سوزش خفیفی در پوست های جوشدار می شود . بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را بشورید و کرم مرطوب کننده بزنید .

ماسک هویج و ماست برای مراقبت از پوست و مو هایتان و نرمی و شفافیت پوست

https://7ganj.ir/img/2015/12/will-carrots-really-help-my-babys-eyesight-454.jpg

این ماسکبرای مواقعی که پوست خسته و کدر می شود مناسب است . هویج سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که باعث شفافیت پوست می شوند و زرده تخم و مرغ و ماست علاوه بر نرمی و لطافت پوست لکه های قهوه ای را نیز کم رنگ تر می کنند .

مواد لازم برای تهیه ماسک هویج و ماست :

هویج : یک عدد متوسط
زرده تخم مرغ : یک عدد
ماست : یک قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده : هویج را رنده کنید ، سپس با مواد دیگر داخل مخلوط کن بریزید و ماسک را روی پوست صورتتان بگذارید . نیم ساعت صبر کنید سپس صورت تان را با آب خنک شست و شو دهید .

ماسک ضد چروک دور چشم ها با روغن گل گاوزبان

https://7ganj.ir/img/2015/12/borage-oil-for-acne-760x428.jpg

روغن گل گاوزبان سرشار از امگا 6 است که خواص احیا کنندگی دارد و ترکیب آن با زرده تخم مرغ و روغن جوجوبا که حاوی ترکیبات مغذی ، به خصوص ویتامین های E هستند باعث نرمی پوست دور چشم ها و کاهش چین و چروک آنها می شود .

مواد لازم برای تهیه ماسک ضد چروک گل گاوزبان :

روغن گل گاوزبان : دو قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ : یک عدد
روغن جوجوبا : یک قاشق چایخوری

روش تهیه :

زرده تخم مرغ را بهم بزنید ، سپس روغن گل گاوزبان و روغن جوجوبا یا روغن جوانه گندم را به آن اضافه کنید . مواد را هم بزنید تا یکدست شوند . ماسک را دور چشم ها بزنید و دراز بکشید . چشم هارا ببندید و از صحبت کردن بپرهیزید . بعد از 10 دقیقه ماسک را با گلاب پاک کنید . در نهایت نیز کمی کرم مرطوب کننده بزنید اگر از کرم دور چشم استفاده می کنید میتوانید هر هفته یک بار این کرم را به صورت یک لایه ضخیم دور چشم ها بمالید و 10 دقیقه صبر کنید .

 

ماسک هویج و آب پرتقال احیا کننده سلول های پوست

https://7ganj.ir/img/2015/12/orange_juice_000013516654_1.jpg

ویتامین های A , C , E  موجود در هویج و پرتقال کلاژن ساز هستند و باعث احیای سلول های پوست می شوند . روغن کنجد نیز سرشار از ویتامین E است که با آکنه و مشکلات پوستی مقابله می کند . ترکیب این مواد پوست های کدر و خسته را شاداب و جواب می کند .

مواد لازم برای تهیه ماسک هویج و آب پرتقال :

هویج پخته شده : یک عدد متوسط
آب پرتقال : نصف یک عدد
روغن کنجد : یک قاشق چایخوری

 

روش تهیه و استفاده : هویج را پخته و له کنید . آب پرتقال و روغن کنجد را آرام به آن بیافزایید تا خمیری به نسبت روان حاصل شود . عصر ها که به منزل برمیگردید و صورتتان را می شویید این ماسک را به پوست زده و بعد از 15 دقیقه شست و شو دهید .

 

تهیه شده توسط سایت هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی