تبلیغ رپورتاژ

راهنمای خرید لباس‌های مورد نیاز نوزاد

تقویم فارسی اندروید

خرید لباس نوزاد، شاید بزرگترین دغدغه مادران باردار باشد. تمام مادران باردار، علی الخصوص آن دسته که پا به ماه هستند و چیزی نمانده که فرزند خود را در آغوش بگیرند، بیشتر از همه نگران این موضوع‌اند. البته حق هم دارند و لباس نوزاد، چیزی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت و نادیده‌اش گرفت. زیرا که جزو مهم‌ترین بخش‌های سیسمونی نوزاد است و بدون آن، اصلا نمی‌توان سیسمونی را کامل دانست!

همه مادران از خود می‌پرسند که خرید لباس نوزاد را از کجا باید شروع کنیم؟ چه جنسی بخریم؟ چه سایزی بخریم؟ کدام برند خوب است؟ کدام ست لباس نوزادی مناسب است و اصلا از هر کدام باید چند دست خریداری کنیم؟ ما در این مقاله کوتاه، قصد داریم که به این سوالات پاسخ دهیم و گره از این چالش برای مادران، باز کنیم! با ما همراه باشید.

لباس نوزاد

برای لباس نوزاد چه چیزی را چند دست بخریم؟

اولین سوالی که در این مقاله درباره خرید لباس نوزاد به شما پاسخ خواهیم داد، همین مورد است. اینکه چه لباسی خریداری کنیم و اصلا از هر کدام، چند دست تهیه کنیم. این موضوع، شاید مهم‌تر از هر موضوع دیگری به هنگام خرید لباس نوزادی باشد و باید به آن توجه بسیاری نشان داد.

خیلی از مواقع پیش می‌آید که والدین به سراغ یک ست لباس نوزادی می‌روند که اصلا استفاده‌ای ندارد، در عوض از خرید لباس‌های ضروری، غافل می‌مانند! مطالعه این بخش، به شما کمک خواهد کرد که بدانید در هنگام خرید لباس نوزاد، چه چیزی باید بخرید و از هر کدام چند دست باید تهیه کنید.

لیست تمامی لباس های مورد نیاز نوزاد :

  • ست لباس بیمارستانی (1 الی 2 دست)
  • ست سرهمی (3 دست)
  • بادی (1 دست)
  • جوراب و پاپوش (3 دست از هر کدام)
  • بلوز آستین کوتاه و آستین بلند (3 دست از هر کدام)
  • بلوز رکابی (3 دست)
  • شورت (حداقل 3 دست)
  • شلوار (3 دست)
  • کلاه و دستکش (2 دست از هر کدام)
  • لباس مهمانی (1 الی 2 دست)

البته در نهایت این را هم به یاد داشته باشید که همه چیز به نظر خود شما بستگی دارد. اگر دوست دارید سیسمونی نوزاد شما کامل‌تر باشد و اگر بودجه لازم را برای خرید لباس نوزاد دارید، می‌توانید این فهرست را تا جای ممکن، تکمیل نمایید. آنچه ما برای شما مطرح کردیم، ابتدایی‌ترین و پایه‌ترین موارد بودند.

سیسمونی نوزاد

قبل از خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکنون که می‌دانیم برای خرید لباس نوزاد باید چه چیزهایی را خریداری کنیم، زمان آن است که نگاهی به نکات مربوط به آن داشته باشیم. بدون شک برای خرید لباس نوزاد، نمی‌توان به سراغ هر جنس و هر چیزی رفت. برای سلامت نوزاد هم که شده، باید این موارد را در نظر داشته باشید.

از جمله نکات خرید لباس نوزاد، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

1- سایز لباس را در نظر بگیرید

اولین چیزی که در هنگام خرید لباس نوزاد باید به آن توجه کنید، لباس نوزاد است. فراموش نکنید که رشد لباس نوزاد در ابتدای تولد، بسیار زیاد است. به همین دلیل شاید بهتر باشد بخش از بودجه خرید لباس را به لباس‌های سایز 1 یا 2 اختصاص دهید.

 

2- از هر لباس زیاد نخرید

همانطور که گفتیم، رشد نوزاد در بدو تولد بسیار زیاد است. به همین دلیل، اگر از هر لباس چندین دست و زیاد از حد بخرید، ممکن است روی دستتان باد کنند و هرگز نتوانید آن‌ها را به تن نوزاد کنید. در عوض بهتر است به سراغ سایزهای بزرگتر بروید.

 3- جنس پارچه را دقت کنید

پوست نوزاد شما بسیار حساس است و اگر به هنگام خرید لباس نوزاد، به سراغ پارچه‌های باکیفیت نروید، ممکن است که بعدا با مشکل رو به رو شوید. اگر جنس لباس بی‌کیفیت باشد، به احتمال زیاد ممکن است نوزاد شما به آن حساسیت به خرج دهد.

نگران هزینه نباشید، اگر به هنگام خرید لباس بیشتر خرج کنید و لباس باکیفیت بگیرید، بهتر از آن است که بعدا چند برابرش را خرج پزشک کنید!

 4- راحتی لباس را فراموش نکنید

لباسی که برای نوزاد خود انتخاب می‌کنید، باید راحت باشد. چه در زمان تن کردن و چه در زمان بیرون آوردن، باید به راحتی لباس توجه داشته باشید. لباس باید در تن نوزاد راحت باشد.

نباید تزیینات اضافه داشته باشد یا آنکه دارای کلاه و… باشد. به علاوه، تعویض پوشک را نیز در نظر داشته باشید و با توجه به تمام این موارد، راحت‌ترین لباس را برای نوزاد خود انتخاب کنید.

 

کدام نوع لباس‌ها را انتخاب کنیم؟

و در آخر، بگذارید این راهنمای ساده خرید لباس نوزاد را نیز با شما در میان بگذاریم. اکنون می‌دانیم که به هنگام خرید لباس نوزادی، باید به چه چیزهایی توجه کنیم؛ اما در این بخش، اندکی دقیق‌تر خواهیم شد و کمی جزیی‌تر نوع لباس را به شما خواهیم گفت.

سعی کنید لباس‌هایی که برای نوزاد می‌خرید، دارای ویژگی‌های زیر باشند:

1- ساده باشند و کم‌تزیین

هرچقدر که لباس نوزاد شما ساده‌تر باشد و تزیینات کمتری داشته باشد، استفاده از نه تنها برای شما، بلکه برای نوزاد نیز راحت‌تر خواهد بود. حتی مهم‌تر از آن، این تزیینات گاه ممکن است برای نوزاد ایجاد خطر کنند، دور گردنش بپیچند و یا اینکه ایجاد خفگی کنند. پس لباس ساده‌تر، امن‌تر است!

 

2- بدون بند باشند

از لباس‌های بنددار به شدت پرهیز کنید. این بندها نه تنها خطر خفگی نوزاد را بیشتر می‌کنند، که دست و پا گیز نیز هستند؛ نه فقط برای خودتان، که حتی خود نوزاد را هم ممکن است محدود کنند. به هنگام شیر دادن شما و یا بازی نوزاد (اگر بزرگتر باشد) این بندها می‌توانند ایجاد مزاحمت کنند.

 

3- توری و پیلی نداشته باشند

توری و پیلی، نه فقط نوزاد را ناراحت می‌کنند، که حتی در لباس بزرگسالان نیز ناخوشایند هستند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که حداقل به مدت یک سال، از خرید لباس‌هایی که چنین تزییناتی دارند، خودداری نمایید و دردسر حساسیت پوست نوزاد را به جان نخرید!

 

4- زیادی تنگ نباشند

به هنگام خرید هر نوع ست لباس نوزادی، توجه داشته باشید که بیش از اندازه برای نوزاد تنگ نباشد. تنگ بودن لباس نوزاد، بدون شک موجب کلافگی او خواهد شد و این کلافگی، نهایت گریبان خودتان را خواهد گرفت!

همینطور که لباس نباید تنگ باشد، به همان میزان هم نباید به سراغ لباس‌های گشاد بروید. لباس باید در تن نوزاد آزاد باشد؛ نه بیش از اندازه تنگ و نه بیش از اندازه گشاد.

 

جمع بندی

در این مقاله کوتاه، ما از خرید لباس نوزادی برای شما صحبت کردیم. خرید لباس، شاید مهم‌ترین بخش سیسمونی نوزاد باشد و به همین دلیل، باید حسابی به آن اهمیت داد.

بسیاری از مادران هم در این باره نگران هستند و ما سعی کردیم در این مطلب، نگرانی آن‌ها را رفع کنیم. اما احتمالا الان این سوال برای شما پیش آمده که خرید ست لباس نوزاد را از کجا باید انجام دهیم و کدام فروشگاه بهتر است؟

carinokids.com

پاسخ ما به شما، فروشگاه اینترنتی کارینو کیدز است! این فروشگاه، مرجع خرید سیسمونی نوزاد به شمار می‌رود و هر نوع لباسی که شما برای نوزاد خود بخواهید، به شما عرضه خواهد کرد. کارینو کیدز، شاید کامل‌ترین فروشگاه اینترنتی ایرانی برای خرید ست لباس نوزادی باشد و شما  خود می‌توانید این موضوع را با چشمان خود شاهد باشید. همین امروز به سایت کارینو کیدز مراجعه کنید و هر آنچه برای نوزاد دلبند خود نیاز دارید، خریداری نمایید!

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی