تبلیغ رپورتاژ

چطور یک روماتولوژیست خوب در تهران پیدا کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

پیدا کردن یک روماتولوژیست خوب در تهران دشوار است زیرا هم تعداد پزشکان متخصص زیاد هستند و هم اینکه اطلاعات جامع در مورد اینکه کدام دکتر بهتر است، وجود ندارد. به همین دلیل، بسیاری از بیماران سخت به دنبال پیدا کردن یک پزشک ماهر و با سابقه هستند که رزومه درخشانی در درمان بیماری‌های روماتیسمی داشته باشد. پس نیازی به نگرانی نیست! ما به شما کمک می‌کنیم تا یک روماتولوژیست خوب در تهران پیدا کنید.

روماتولوژیست کیست؟

روماتولوژیست متخصصی است که آرتروز و روماتیسم مفصلی را درمان می‌کند. همچنین، او می‌تواند به بیماران در مقابله با تاندونیت، پوکی استخوان، بورسیت و کمردردهای التهابی کمک کند. علاوه بر این، روماتولوژیست بیماری‌هایی مانند لوپوس، سندرم شوگرن، سارکوئیدوز، میوزیت و اسکلرودرمی و سندرم‌های درد مانند فیبرومیالژیا را درمان می‌کند. پس به راحتی می‌توان فهمید که روماتولوژیست در مجموعه بزرگی از انواع بیماری‌های روماتولوژی متخصص است.

روماتولوژیست

روماتولوژیست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیماری که از آرتروز رنج می‌برد، در مورد ویژگی‌های یک پزشک روماتولوژی خوب نظر زیر را داشت:

«من به کسی علاقه داشتم که بتوانم با او ارتباط برقرار کنم، با او گفتگو کنم و وضعیت خود را خیلی راحت توضیح دهم. همسرم در اولین ملاقات با من آمد و در اتاق معاینه به ما ملحق شد.»

یکی از اولین مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، شخصیت پزشک است و اینکه چقدر بیمار ارتباط خوب و مؤثر برقرار می‌کند. به خصوص که بیماران مبتلا به اختلالات روماتیسمی، با درد بدن دست و پنجه نرم می‌کنند، نوع ارتباط بیمار با دکتر بسیار مهم است.

بهترین روماتولوژیست

رابطه بیمار با روماتولوژیست ممکن است طولانی مدت باشد. از این رو، این رابطه باید هم از لحاظ حسی و هم تخصصی تقویت شود. در این رابطه مسائلی مانند گوش دادن خوب به نیازهای بیمار، ایجاد فضای مثبت برای درمان، ارتباط چشمی عمیق و رفتار صادقانه و شفاف از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

ویژگی بعدی که در پیدا کردن دکتر روماتولوژیست در تهران مؤثر است، میزان تخصص و سابقه پزشک است. بهترین حالت این است که از دوستان و آشنایان در مورد نمونه‌های درمانی موفق پزشک مورد نظر خود سؤال کنید. اگر در این موفق نشدید، به رزومه پزشک مراجعه کنید. در رزومه باید تحصیلات پزشک، سابقه کار او در بیمارستان‌های مطرح کشور و دیگر سوابق موردی دکتر نگاه کنید.

بنابراین، بهترین روماتولوژیست با دو ویژگی اساسی زیر را داشته باشد:

  • ایجاد ارتباط قوی و دلسوزانه با بیمار
  • داشتن تخصص و دانش بالا و به روز

یک روماتولوژیست خوب چه سؤالاتی از بیمار می‌پرسد؟

یکی از مواردی که به پیدا کردن یک روماتولوژیست خوب ختم می‌شود، سؤالاتی است که پزشک از شما می‌پرسد. ممکن است در همان جلسه اول احساس کنید که پزشک مناسب نیست! بهترین حالت این است که بدانید دکتر چه سؤالاتی می‌پرسد.

یکی از اولین سوالاتی که یک پزشک خوب می‌پرسد این است که «چه چیزی باعث شده است که شما من را به عنوان پزشک معتمد خود انتخاب کنید؟» این پرسش به ندرت از سمت پزشکان پرسیده می‌شود. حتی اگر دکتر مورد نظر بهترین روماتولوژیست تهران هم باشد، این سؤال نشان از شخصیت و تواضع دکتر است. با این پرسش اولین ارتباط قوی ایجاد می‌شود.

روماتولوژیست خوب
روماتولوژیست خوب

سپس، پزشک سؤالات زیر را یکی از پس دیگری می‌پرسد:

  • علائم شما چیست؟
  • هر چند وقت یکبار علائم دارید؟ (تمام وقت، روزانه، هفتگی، هر از گاهی؟)
  • چه چیزی باعث می شود احساس بهتری داشته باشید؟ (ورزش، استراحت، دارو؟)
  • چه چیزی باعث می‌شود شما احساس بدتری داشته باشید؟ (عدم فعالیت، خواب کافی، استرس، خوردن نوع خاصی از غذا؟)
  • چه فعالیت‌هایی باعث درد می‌شود؟ (راه رفتن، خم شدن، رسیدن، نشستن طولانی مدت؟)
  • درد در کجای بدن شماست؟
  • چقدر می‌توانید درد را تحمل کنید؟
  • کدام کلمات بهترین توصیف کننده درد شما هستند؟ (خستگی، تیر کشیدن، سوزش، درد عمیق، گرفتگی، سفتی؟)
  • درد چه احساسی به شما می‌دهد؟ (خستگی، ناراحتی، منفی بافی؟)
  • آیا بیماری شما را از انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید باز می‌دارد؟ (باغبانی، خرید، مراقبت از کودکان، رابطه جنسی؟)
  • آیا علائمی غیر از درد مفاصل، ماهیچه‌ها یا استخوان‌ها دارید؟ (بثورات، خارش، خشکی دهان یا چشم، تب، عفونت؟)
  • آیا در خانواده شما کسی مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی است؟

روماتولوژیست خوب در تهران کیست؟

به محض اینکه به یک مشکل استخوانی یا مفصلی مشکوک شدید، با یک روماتولوژیست مشورت کنید. هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید درمان با موفقیت بیشتری همراه است. مهم نیست دکتر شما در کجای تهران قرار دارد، مهم این است که پزشک بتواند بیماری شما را درمان کند.

برای پیدا کردن بهترین رومالوتوژیست تهران،  می‌توانیم «دکتر الویس مراد خان» معرفی کنیم. این پزشک ماهر با رتبه 50 در کنکور سراسری پزشکی وارد دانشگاه شد و سپس با طی مدارج عالیه تحصیلی، در سال 1392 توانست مدرک فوق تخصص روماتولوژی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کند. سوابق درخشان و نمونه‌های موفق درمانی، دکتر مراد خان را به یک رومالوتوژیست حرفه‌ای و اقبل اعتماد تبدیل کرده است.

هم اکنون می‌توانید به صورت حضوری به مطب دکتر الویس مراد خان مراجعه کنید یا به صورت آنلاین از او مشاوره تخصصی دریافت کنند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی