اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

دست هایتان را با حوله خشک نکنید!

تقویم فارسی اندروید

دست هایتان را با حوله خشک نکنید!

شستن مرتب دست ها

شستن مرتب دست ها ، روشی آسان برای پیشگیری از ابتلا به انواع عفونت ها محسوب می شود . به طور معمول برای شستن آنها از پاک‌کننده‌هایی مانند آب و صابون استفاده می‌کنیم، اما این‌که آیا با شستن دست‌هایمان از شر باکتری‌ها خلاص می‌شویم یا نه بستگی به نوع خشک‌کننده‌ای دارد که استفاده می‌کنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد شستن دست‌ها و خشک کردن آنها به وسیله دستمال‌های کاغذی بین 25 تا 77 درصد باکتری‌های موجود در سطح دست‌ها را از بین می‌برد. جالب است بدانید بر خلاف تصور اگر برای خشک کردن دست‌هایتان از خشک‌کن‌هایی که با هوای گرم کار می‌کنند و بتازگی در بیشتر دستشویی‌های عمومی دیده می‌شوند، استفاده کنید نه تنها از شر باکتری‌ها خلاص نمی‌شوید بلکه یک‌سری باکتری‌های جدید از طریق این خشک‌کننده‌ها به دست‌های شما اضافه می‌شود.

از طرف دیگر هم بهتر است از حوله در دستشویی استفاده نشود چرا که حوله در محیط‌های اینچنینی که بیشتر بسته و مرطوب هستند، مانند یک اسفنج، انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها را به خود جذب می‌کند و در نهایت اگر قرار است حوله در دستشویی استفاده شود، باید فردی و شخصی باشد، اما حوله شخصی نیز باید زود به زود تعویض شود.

 

هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی