داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

درمان خشكي پوست با گياهان دارويي

اگر شما هم از جمله افرادي هستید كه به دنبال روشهاي طبیعی‌ و گياهي برای مراقبت از پوست خود هستند با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

اگر شما هم از جمله افرادي هستید كه به دنبال روشهاي طبیعی‌ و گياهي برای مراقبت از پوست خود هستند با ما همراه شويد…

38d5cd21-01ff-4fb8-9d76-06f196389e56

1- براي رفع خشكي پوست 10 گرم گل ختمي را در 200 سي سي عرق برگ چنار دم كرده سپس با گليسيرين و كمي گلاب مخلوط كرده و به پوست بماليد.
2- بخور بنفشه سه رنگ براي پوست هاي خشك مناسب مي باشد.

3-براي رفع خشكي پوست مي توانيد از گياهاني همچون نعناع، ريحان، رزماري، آويشن و بابونه نيز استفاده كنيد. اين گياهان خاصيت نرم كننده و آرام كننده دارند و در رفع خشكي پوست موثرند.

نكته: اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده كنید ابتدا گیاهان ارگانیك و تازه را خشك كنید. بعد از این كه گیاه خشك شده را به خوبی ریز و پودر كردید یك قاشق چایخوری پر از آن را داخل 250 میلی لیتر آب جوش در یك كاسه و فنجان بریزید. صبر كنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود 10 دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج كرده و مایع یا به عبارتی دم كرده باقی مانده گیاه را سرد كنید. اكنون محلول درمانگر شما آماده است می‌توانید یك حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته كنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشك شود.

4- پنج قطره روغن اسطوخودوس یا عصاره جوی دو سر را به آب وان اضافه کنید. بعداز حمام از روغن رقیق شده گل پامچال استفاده کنید.

5- دم کرده بابونه ، نعناع یا قاصدک بنوشید. همچنین دم کرده گل گاو زبان ، رازیانه و گل همیشه بهار باعث بهبود خشکی پوست می شود. یک قاشق مرباخوری از این گیاهان دارویی را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.

6-روغن درخت چای به داخل سلول های پوستی نفوذ می کند. پس یک قطره از این روغن را به کرم مصرفی خود در شب یا روز اضافه کنید تا باعث مرطوب و صاف شدن پوست شود.

نوشته و گردآوري شده توسط گروه 7گنج – برگرفته از كتب طب سنتي

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی