جاذبه هاي جهان طبيعت و گردشگري

حيرت انگيزترين و معروف ترين پل هاي جهان / قسمت دوم

در این پست از ۷ گنج دومين قسمت از معروف ترین پل های دنیا به علاقمندان معرفی کرده و به اختصار در مورد هریک توضیح ميدهيم. با ما همراه شوید…
تقویم فارسی اندروید

در این پست از ۷ گنج  دومين قسمت از معروف ترين پل هاي جهان به علاقمندان معرفی کرده و به اختصار در مورد هریک توضیح ميدهيم. با ما همراه شوید…

پل میلو فرانسه

11-Millau-Viaduct-France

این پل در کتاب گینس با ۱۱۱۲۵ فوت مرتفع ترین پل جهان شناخته شده است  این پل توسط میشل ویرلوژو مهندس سازه _ ونورمن فاستر مهندس معمار طراحی شده است  طول این پل با ۲۴۶۰متر طولانی ترین جاده ی کابلی در جهان است  این پل بر روی رودخانه ی تارن در میلائو ساخته شده است این پل در سال ۲۰۰۶ جایزه ساختار برجسته  یکی ازبرترین جوایز معماری است را برده است هزینه ی تخمینی ساخت این پل ۳۹۴ میلیون یورو بر آورد شده است.

پل سی دو چو چین

12-Siduhe-Bridge-China

این پل بالا ترین ارتفاع را از سطح زمین دارد که به همین دلیل نیز به ترسناک ترین پل نیز مشهور است و با ارتفاع ۱۶۲۷ فوت بالا تر از زمین قرار گرفته است  که خود بالا تر از مجسمه ی آزادی و برج ایفل و اهرام مصر است این پل بروی تنگه ی رودخانه در استان هوینی چین ساخته شده است که برای ساخت آن از جرثقیل_ قایق و حتی هلیکوپتر استفاده شده است.

پل هندرسون امواج پل در سنگاپور

13-Henderson-Waves-Bridge-Singapore

این پل بصورت امواج طراحی شده است و۲۶ متر ارتفاع دارد امواج هندرسون از فولاد و چوب ساخته شده است که فولاد برای مقاصد ساختاری و استحکام استفاده گردیده این پل یکی از زیبا ترین پل ها برای عبور عابرین پیاده است.

پل فالکرک اسکاتلند

14-The-Falkirk-Wheel-Scotland

این پل تنها بالابر قایق چرخان جهان است که در اسکاتلند قرار دارد  این بالابر برای متصل کردن دو کانال فورث  و کلاید به یکدیگر استفاده می شود این پل یکی از شاهکار های مهندسی جهان و همچنین یکی از جاذبه های گردشگری در اسکاتلند به حساب میاد.

پل اکتاویو فریاس اولیویرا برزیل

15-Octavio-Frias-De-Oliveira-Bridge-Brazil

این پل در سال۲۰۰۸ در شهر سائو پالو قرار دارد این پل از لحاظ ساختار و زیبایی خاصی می باشد.

 پل اسلاورهوف در هلند 

16-Slauerhoffbrug-Bridge

یکپل متحرک وحیرات انگیز است که قابلیت جابه جایی دارد ودرهنگام عبور کشتی ها با استفاده از جک های هیدرولیک و عظیم خود جابه جا می شود تا راه را برای عبور کشتی ها میسر سازد.

پل ریالتو در ایتالیا

17-Rialto-Bridge-Italy

این پل درقرن ۱۵میلادی ساخته شده است در شهر ونیز ایتالیا بر روی کانال گراند ساخته شده است. طرح اولیه پل در سال۱۱۸۱ میلادی ساخته شده است که در قرن ۱۵ معماران معروف جهان میکل آنژ و پالادیو طرح داداند که در نهایت طرح آنتونیو پالادیو مورد قبول واقع شد.

پل آکاشی کای کیودر ژاپن

18-Akashi-Kaikyō-Bridge-Japan

این پل به پل مروارید نیز معروف است این پل ۳۹۱۱ متر طول دارد این پل قادر است زلزله تا ۸٫۵ درمقیاس ریشتر را تحمل کند که برای هر تکیه گاه آن ۳۵۰۰۰۰۰ تن بتن استفاده شده است و۳۰۰۰۰۰کیلومتر فولاد برای ساخت این پل استفاده شده است.

پل استار موست در بوسنی

19-Stari-Most-Bosnia

پل استار  موست  در بوسنی_این پل تاریخی در سال ۱۵۶۶میلادی ساخته شده است  و توسط  معمار آن زمان به نام خیر الدین طراحی گردیده  این پل نماد کشور بوسنی است متاسفانه در سال ۱۹۹۳ بر اثر حمله ی کراوات ها بخشی از پل تخریب شد که با هزینه ی ۱۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۰۴ بازسازی شد.

پل گیتزهد در انگلستان

20-The-Gateshead-Millennium-Bridge-England

این پل در سال ۲۰۰۲ توسط ملکه  ی آنگلستان افتتاح شد ودر شهر نیوکاسل قرار دارد و بر روی رود تاین ساخته شده است  این پل در هنگام عبور کشتی ها بصورت مورب بالا می رود تا اجازه ی حرکت به کشتی ها را بدهد.

پل آسمان لنکاوی مالزی

21-Langkawi-Sky-Bridge-Malaysia

این پل یک پل برای عبور عابرین پیاده است که برای دیدن مردم از جنگل های بارانی مالزی استفاده می شود و ۴۱۰ فوت طول دارد و۲۳۰۰متر بالاتر از سطح دریاست این پل بصورت منحنی طراحی شده است نکته ی جالب در مورد این پل آن است که برای ساخت آن از یک ستون استفاده شده و بوسیله ی کابل وزن پل به ستون ها منتقل می شود که در نوع خود بسیار شگفت انگیز است.

پل نورد در انگلستان

22-Rolling-Bridge-England

پل نورد در انگلستان _این پل منحصر به فرد در منطقه ی حوضه پدینگتون لندن قرار دارد این پل بسیار متمایز از از پل هایست که تا کنون دیده ایم  از ویژگی های این پل آن است که فقط در جمعه باز می شود و در دیگر ایام هفته بصورت دایره ای در می آید  این پل در سال ۲۰۰۴ توسط توماس هترویک طراحی شده است.

پل چنگ یانگ چین

23-Chengyang-Bridge-China

نام مستعار این پل پل باد و باران است این پل در استان گوانگجی قرار دارد. زمان ساخت این پل به ۱۹۱۶ میلادی می رسد این پل دارای پنج سازه بر روی هر ستون خود است که شامل خانه ی طب  اتاقک بازی و خانه ی تابستانی است.

پل چپل در سوئیس

24-Chapel-Bridge-Switzerland

پل چپل در سوئیس_این پل در شهر لوسرن قرار دارد زمان ساخت این پل به ۱۳۳۳ میلادی بر می گردد وبر روی رودخانه ی رئوس قرار گرفته است. این پل کاملا از چوب ساخته شده است  نقاشی های زیادی در داخل این پل کشیده شده که مربوط به قرن ۱۷ است وحدو ۲۰ سال پیش بر اثر آتشسوزی محلی دو سوم از پل و ۸۵ عدد از ۱۱۰نقاشی از بین رفته که برخی از آنها مربوط به قرن ۱۶ بود.

پل مار پیچ سنگاپور

25-Helix-Bridge-Singapore

پل مار پیچ سنگاپور_این پل بر روی رودخانه ی سنگاپورساخته شده  که معمار آن طرح آن را از ساختار دی ان ای الهام گرفته ست که آن رامنحصر به فردکرده این پل در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است که مصالح بکاررفته در آن تماما فولاد است.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: ۱arc.ir

نوشته مرتبط:

زيباترين و معروف ترين پل هاي جهان / قسمت اول

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی