جاذبه هاي جهان طبيعت و گردشگري

جزيره اي كه هر كس پا به آن بگذارد خواهد مرد !!! + تصاوير

جزیره سنتینل با سواحل زیبا و جنگل های انبوهش از آسمان به نظر بسیار زیبا و رویایی می رسد اما هیچ گردشگر و ماهیگیری از ترس ساکنان بومی آن جرات پاگذاشتن به این جزیره را ندارد...
تقویم فارسی اندروید

جزیره سنتینل با سواحل زیبا و جنگل های انبوهش از آسمان به نظر بسیار زیبا و رویایی می رسد اما هیچ گردشگر و ماهیگیری از ترس ساکنان بومی آن جرات پاگذاشتن به این جزیره را ندارد.

جزیره سنتینل
جزیره سنتینل

گردشگرانی که جرات کنند به این جزیره نزدیک شوند از جانب بومیان مورد حمله قرار می گیرند چرا که این مردمان از دنیای مدرن گریزانند و ترجیح می دهند هیچ ارتباطی با دنیای مدرن نداشته باشند.
این قبیله یکبار هم در سال 2006 به دو ماهیگیر که بیش از حد به این جزیره نزدیک شده بودند حمله و آنها را کشتند. آنها به هر هلیکوپتری که به فاصله کمی از این جزیره پرواز کند تیرهای آتشین و سنگ پرتاب می کنند.
سنتینل در خلیج بنگال در اقیانوس هند قرار دارد و از لحظ تقسیمات ارضی متعلق به هند است.

جزیره سنتینل
جزیره سنتینل

این جزیره نزدیک به 60 هزار سال است که مسکونی می باشد اما هنوز به صورت یک معما باقی مانده است که از تیرس انسان های مدرن دور مانده است و اطلاعات کمی در مورد ساکنان این جزیره در دست داریم.
عکس های واضح و تصاویر شفافی از مردم این جزیره وجود ندارد و تمام عکس هایی که از آنها وجود دارد از فاصله بسیار دور و تار است.
در مورد جمعیت این قبلیه هم اطلاعاتی در دسترس نیست و کسی نمیداند سونامی سال 2004 چه بلایی بر سر جمعیت این جزیره آورده و چه تعداد از آنها کشته شدند.
گفته می شود سنتینلی ها منزوی ترین مردمان جهان هستند و دولت هند هم تصمیم گرقته است تا کوچکترین دخالتی در امور مربوط به این جزیره نکند.البته در ابتدا تلاش زیادی داشت تا با اهالی این جزیره ارتباط برقرار کند اما بعد از اینکه متوجه بی میلی آنها به این مساله شد تصمیم گرفت تا آنها را به حال خود بگذارد بر تلاش برای هرگونه ارتباط با این جزیره ممنوع اعلام شد و کسی حق ندارد بیش از 3 مایل به این جزیره نزدیک شود.

جزیره سنتینل
جزیره سنتینل

متاسفانه این جزیره در سالهای اخیر مورد توجه ماهیگیران قرار گرفته است و عده ای به طور غیر قانونی به این جزیره نزدیک می شوند حتی یکی از این ماهیگیران که توسط گارد ساحلی دستگیر هم شد ادعا کرد که پا به این جزیره گذاشته است و البته از خوش شانسی اش جان سالم هم به در برده است.
گفته می شود مردم این جزیره از آنجایی که کاملا از دنیای مدرن جدا هستند مورد هجوم برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا هم نبوده اند و از نظر بدنی در شرایطی بسیار خوب هستند.
در اواخر دهه های 1980 و 1990 تعداد زیادی از اهالی این جزیره در هجوم ماجراجویانی که به این جزیره در پی یافتن بقایای کشتی های غرق شده می رفتند کشته شدند.

جزیره سنتینل
جزیره سنتینل

 

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: اصفهان امروز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی