بیماری ها سلامت

6 نکته برای کاهش خطر ابتلا به حمله ی قلبی یا سکته ی قلبی

تقویم فارسی اندروید

6 نکته برای کاهش خطر ابتلا به حمله ی قلبی یا سکته ی قلبی

حتما شما هم دوست دارید خطرات کمتری از طرف حملات وحشتناک قلبی یا سکته های مغزی شما را تهدید کند؟ این کار می تواند به آسانی تنها با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی تان انجام شود. در ادامه 8 کاری که به شما کمک می کند تا سلامت تان را تضمین کنید را به شما می گوییم. با هفت گنج همراه باشید.

1. یک ورزش کوچک برای هر روز

فعالیت فیزیکی تا 30 الی 50 درصد می تواند احتمال سکته ی یا حمله ی قلبی را در شما کاهش دهد. تنها کافی است که روزی 30 دقیقه و برای حداقل 5 روز در هفته ورزش کنید. این کار به افزایش ضربان قلب شما و بالا رفتن درصد سلامت تان کمک می کند. می توانید برای دو روز دیگر هفته تمرینات ورزشی سنگین تر مثل وزنه زدن را امتحان کنید. حتی اگر روز کاری فشرده ای دارید باز هم سعی کنید ورزش تان را به قسمت های کوچک تر شکسته و آن را انجام دهید. به عبارتی به جای 30 دقیقه بعد از هر وعده ی غذایی تنها 15 دقیقه بدوید.

2. یک برنامه ی عاقلانه برای کاهش وزن خود داشته باشید.

اگر شما چاق هستید یا حتی کمی اضافه وزن دارید، لازم نیست که با عجله و عصبانیت به جنگ چربی های اضافی بدن تان بروید. تنها کاهش 10 تا 15 درصد از وزن تان هم می تواند تاثیر عالی روی کم کردن درصد کلسترول و سطح قند خون و فشار خون شما بگذارد. به این ترتیب خطر حمله ی قلبی یا سکته ی مغزی در شما کاهش می یابد.

3. با پزشکتان مشورت کنید

همیشه مشکلات تان را با پزشک تان در میان بگذارید نه با مادر بزرگ یا دوست صمیمی تان. خودتان را از عوارض مصرف بدون تجویز دارو خلاص کرده و حتی اگر مشکلی ندارید هراز چند گاهی با یک چکاپ کلی خیالتان را بابت سلامت قلب تان و مصون بودن از خطر حمله ی قلبی راحت کنید.

4. رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم و مقوی می تواند تا 25 درصد شانس بیماری های قلبی را برای شما کم کند. یک رژیم کامل سرشار از غلات، میوه ها، سبزیجات، ماهی و گوشت بدون چربی داشته و از گوشت ها و غذاهای فراوری شده و یا مواد نگهدارنده و نمک زیاد دوری کنید. غذاهای آماده یا دارای نمک و چربی می توانند یکی از عوامل اصلی ایجاد حمله ی قلبی باشند.

5. از نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید

اگر شما الکل مصرف می کنید سعی کنید از آن پرهیز کنید و یا حداقل مصرف آن را کم کنید. نوشیدن الکل بیشتر از یک لیوان برای زنان و دو لیوان برای مردان در روز خوب نیست.

6. شکلات سیاه بخورید

مطالعات نشان می دهد که کسانی که بیش از یک بار در هفته شکلات سیاه می خورند خطر حمله ی قلبی تا 40 درصد و خطر سکته ی مغزی تا 30 درصد در آن ها کاهش پیدا می کند. البته باید مطمئن شوید که حداقل 70 درصد مواد تشکیل دهنده ی شکلات کاکادو باشد.

7. سیگار نکشید

سیگار به طور چشمگیری خطر ابتلا به حمله ی قلبی و سکته را افزایش می دهد. اگر سیگاری هستید سعی کنید با کمک دوستان یا خانواده تان آن را ترک کرده و سلامت تان را تضمین  کنید

8. به علائم بیماری تان توجه کنید

اگر شما احساس غیر معمولی دارید و تصور می کنید که مشکلی برای تان پیش آمده است سعی کنید به پزشک مراجعه کرده و دلیل آن ها را پیگیری کنید. برای مثال اگر تنگی نفس دارید یا ریتم قلب تان نامنظم است یا احساس خستگی شدید می کنید به علاوه اگر در پشت خود احساس درد دارید و یا حالت تهوع یا استفراغ دارید یا اگر علائمی شبیه به سرماخوردگی در طولانی مدت همراه شما هستند باید به پزشک مراجعه کنید.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی