سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

توصیه هایی مهم برای حفظ سلامت و شادابی پوست در تابستان

آفتاب سوختگی، تشدید لکه های پوستی و تیرگی پوست اطراف چشم از جمله رایج ترین آسیب هایی است که باید از همین روزهای ابتدای گرما اقدامات مناسب در نظر گرفته شود...
تقویم فارسی اندروید
گرمای هوا در این روزها که نزدیک به آغاز تابستان است تاثیراتی بر سلامتی می گذارد که پوست نیز مستثنی نیست. آفتاب سوختگی، تشدید لکه های پوستی و تیرگی پوست اطراف چشم از جمله رایج ترین آسیب هایی است که باید از همین روزهای ابتدای گرما اقدامات مناسب در نظر گرفته شود.

شادابي پوست - https://7ganj.ir

نقش مهم تغذیه در سلامت پوست

تغذیه سرشار از آنتی اکسیدان به پوست کمک می کند تا در برابر آسیب های نور خورشید مقاومت کند. سبزیجات با رنگ قرمز یا نارنجی مانند هویج، سبزیجات سبزرنگ به خصوص انواع برگ دار مانند اسفناج، منابع چربی مفید از جمله روغن زیتون، روغن جوانه گندم، دانه های روغنی، غلات سبوس دار، تخم مرغ و ماهی تن از جمله مواد غذایی مناسب در این باره است.
همچنین می توان از مکمل های غذایی نیز استفاده کرد تا پوست مقاومت بهتری نسبت به نور خورشید داشته باشد. البته باید توجه داشت که زیاده روی در مصرف این مکمل ها می تواند خطراتی برای سلامتی در پی داشته باشد.

مراقبت از پوست

بسیار مهم است که برای حفظ زیبایی پوست، مراقبت هایی در نظر گرفته شود. پاک کننده های بدن متناسب با نوع پوست را یک تا دو بار در هفته استفاده کنید. در صورتی که پوست خیلی حساس یا خیلی خشک دارید، دفعات استفاده از آنها را کمتر کرده و انواع ملایمی را انتخاب کنید. پس از هر بار حمام گرفتن نیز کرم مرطوب کننده به پوست بزنید.
با انجام این توصیه ها، پوست شما به خوبی تغذیه می شود و سلول های مرده به سرعت از بین می روند. همچنین پس از مدت کوتاهی متوجه می شوید که پوست، درخشان و نرم خواهد شد.

آلرژی نسبت به نور خورشید

اگر شما هم پس از چند روز از آغاز فصل گرما دچار خارش ها و بروز دانه های قرمز روی پوست می شوید، ممکن است نسبت به نور خورشید آلرژی داشته باشید. در بعضی موارد می توان با قرار گرفتن بسیار تدریجی در برابر اشعه های خورشید، از بروز این حالت پیشگیری کرد.

توصیه های مهم زیر را در این باره به کار برید: 

  • زمان هایی را برای بهره مندی از نور خورشید انتخاب کنید که تابش ها خیلی شدید نباشد.
  • تنها چند دقیقه در معرض نور خورشید باشید البته نه اوقات خیلی گرم ( ظهر تا ساعت 16)
  • همیشه از کرم ضد آفتاب مناسب با SPF حداقل 20 برای بزرگسالان و حداقل 30 برای بچه ها استفاده کنید.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع:‌www.Esante.fr

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی