تناسب اندام خواص مواد غذايي سلامت

آیا مخلوط آب و لیمو لاغر می کند؟

نوشیدن مخلوط آب داغ و لیمو، چربی ها رو آب می کند! آیا این ادعا صحت دارد؟
تقویم فارسی اندروید

مدت هاست که این خبر خوشحال کننده در دنیای کاهش وزن و در بین کسانی که تصمیم به کاهش وزن دارند، دهان به دهان می گردد که نوشیدن مخلوط آب داغ و لیمو، چربی ها رو آب می کند! آیا این ادعا صحت دارد؟ آیا مخلوط آب داغ و لیمو، حقیقتاً چنین تأثیر معجزه آسایی دارد؟

آب و لیمو
آب و لیمو

واقعیت این است که این نوشیدنی به خودی خود هیچ تأثیری بر کاهش وزن ندارد. اما اگر جایگزین سایر نوشیدنی های چاق کننده و پرانرژی مثل نوشابه، قهوه شیرین و آب میوه شود، مسلماً به کاهش وزن کمک می کند. یعنی اگر به جای اینکه نوشابه یا آب میوه بخورید، آب داغ با تکه های لیمو بنوشید، از افزایش وزن شما جلوگیری می شود و حتی شاید بتوانید وزن کم کنید زیرا انرژی کمتری رو در مقایسه با زمانی که نوشابه می نوشیده اید، وارد بدن خود کرده اید.

یک نکته دیگر اینکه نوشیدن آب (چه به صورت خنک و چه به صورت داغ) همراه با تکه های لیمو و یا حتی بدون تکه های لیمو و به شکل آب معمولی، متابولیسم رو افزایش می دهد. آبرسانی به بدن، یکی از اجزای بسیار مهم رژیم غذایی سالم است.

اگر از نوشیدن آب ساده و بدون طعم، لذت نمی برید، با افزودن تکه های لیمو به اون، هم آب طعم دار خواهید داشت و هم انرژی زیادی وارد بدن شما نمی شود و چاق نمی شوید.

اگر دچار نفخ شده اید، نوشیدن آب همراه با لیمو، نفخ رو کاهش داده و مانند یک ماده مدر طبیعی و ملایم عمل می کند. اما اگر مشکل نفخ رو از مدت ها قبل و به طور مستمر دارید، باید علت اصلی اون رو پیدا کنید. سریع غذا خوردن، نوشیدن نوشیدنی ها با نی، نوشیدن نوشابه های کربناته، مصرف بیش از حد نمک، مصرف غذاهای حاوی قندهای الکلی، از عوامل بروز نفخ هستند.

اگر به مشکل سوزش سر دل و رفلاکس اسید دچار هستید، بهتر است که از نوشیدن آب لیمو، پرهیز کنید زیرا علائم بیماری رو در شما تشدید می کند.

حال شما به خوبی می دانید که اثر لاغری مخلوط آب و لیمو یک شایعه است و تنها در صورتی حقیقت پیدا می کند که شما این نوشیدنی رو جایگزین نوشیدنی های چاق کننده مثل نوشابه نمایید.

جهت مشاهده خواص و مضرات ليمو ترش اينجا كليك كنيد

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

منبع: يكا

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی