سبك زندگي موفقيت در زندگي

10 نکته برای موفقیت در سال جدید و تغییرات سال نو

تقویم فارسی اندروید

تغییرات سال نو

همه ی افراد هنگام تغییر سال و زمانی که سال جدید می خواهد شروع شود برای خود تصمیمات جدید می گیرند و شروع می کنند به ریختن برنامه های تازه و ایده پردازی های جدید برای سال نو. گاهی بسیار سخت تلاش می کنید تا به اهداف تان برسید و در مورد آن ها کاملا جدی هستید اما باید بدانید که در این مواقع تنها 10 درصد از کل افراد موفق به رسیدن به آنچه می خواهند هستند. بله اگر شما هم برای سال جدید خود برنامه های تازه دارید و خود را برای تغییرات سال نو آماده می کنید، باید بدانید که رسیدن به موفقیت کار چندان آسانی نیست. اما نگران نباشید. ما یک فرمول موفقیت داریم که می تواند تاثیر خوبی در رسیدن به اهدافتان بگذارد. با هفت گنج همراه باشید.

1. زیاد به خودتان سخت نگیرید

به جای اینکه یک تومار بلند بالا از تغییرات و اهداف جدید آماده کنید که می خواهید انجام شان دهید تنها روی یک عنوان تمرکز کرده و سعی کنید به همان یک مورد کاملا رسیدگی کنید. سال جدید هم مانند سال های گذشته مملو از اتفاقات غیرقابل پیش بینی است که باید برای آن ها هم وقت کافی داشته باشید.

2. یک لیست از مزایای تغییرات سال نو تهیه کنید

یک لیست برای خود تهیه کرده و در آن از مزایای تغییر برنامه ی سال جدید خود بنویسید. تمام حسن هایی که با ایجاد تغییرات به آن ها می رسید را در این لیست نوشته و هر روز به آن ها نگاه کنید. به این ترتیب هر وقت انگیزه تان کم شد می توانید به این لیست نگاه کنید و دوباره برای انجام کارهای جدید آماده شوید.

3. دیگران را از تغییرات سال نو خود آگاه کنید

به دوستان و خانواده ی خود از برنامه ی تغییرات سال نو خود بگویید و از آن ها بخواهید که کمک تان کنند. به نوعی آن ها را با برنامه ی خود درگیر کنید تا در مواقع لزوم بتوانید روی کمک و همکاری شان حساب کنید. همچنین باخبر کردن دیگران گاهی می تواند شما را به جلو هل داده و همه چیز را بری تان جدی تر کند.

4. برای اهداف خود زمان تنظیم کنید

اگر هدفی دارید یک تایم برای رسیدن به آن ها مشخص کنید. اهداف شما اگر زمانی برای اجرا نداشته باشند ممکن است هیچگاه عملی نشوند. مثلا اگر می خواهید در سال جدید 10 کیلو وزن کم کنید باید برای خود مشخص کنید که با اتمام سه ماهه ی او سال وزن خودتان را تا 10 کیلو کاهش بدهید در غیر این صورت با ناپرهیزی های عید شاید بعد ها با خیلی بیشتر از 10 کیلو اضافه وزن طرف باشید.

5. بر پیشترفت خود نظارت داشته باشید.

مشاهده ی پیشترفت تان به شما انگیزه می دهد. می توانید یک دفترچه برای خود تهیه کرده و مدام پیشترفت خود را در آن یادداشت کنید. یا برای خود یک فایل در کامپیوترتان ایجاد کرده و هر موفقیتی را در آن ثبت کنید. مشاهده ی پیشترفت تان و مقایسه ی آن با روزهای اول به شما انگیزه می دهد تا باز هم برای بهتر شدن تلاش کنید.

6. روی نتایج نهایی اهداف تان تمرکز کنید

روی نتایج نهایی تغییرات سال نو خود تمرکز کنید. به این فکر کنید که نهایتا چه اتفاقی می افتد و وقتی موفق شوید تا چه حد می توانید خوشحال باشید و چه شرایط ایده آلی داشته باشید. مثلا اگر درحال ترک سیگار هستید به این فکر کنید که بعد از ترک تا چه اندازه می توانید پول تان را صرف جویی کنید یا سلامتی تان چقدر بیشتر حفظ می شود.

7. برای خودتان پاداش تعیین کنید.

برای رسیدن به موفقیت در برنامه ی تغییرات سال نو خود پاداش تعیین کنید. هنگامی که به نقطه ی عطف می رسید یا به موفقیت نزدیک می شوید یا هر سختی را پشت سر می گذارید برای خود یک پاداش در نظر بگیرید مثلا کمی استراحت کنید، یک روز را با دوستان تان بگذرانید و یا برای خودتان یک جفت کفش شیک بخرید. به این ترتیب اشتیاق تان برای به اتمام رساندن کارهای تان بیشتر خواهد بود.

8. برای رسیدن به موفقیت صبور باشید

می دانیم که برای رسیدن به اهداف تان چقدر اشتیاق دارید اما باید بدانید که در درجه ی اول صبر و حوصله تان اهمیت زیادی دارد. از طرفی مراحل مختلفی را باید برای رسیدن به خواسته تان طی کنید و شاید زمان و حوصله ی زیادی باید صرف کنید. مثلا اگر قصد دارید سیگار را ترک کنید باید صبور باشید تا نیکوتین به آرامی از بدن تان بیرون برود و یا اگر می خواهید به تناسب اندام برسید باید خود را برای مراحل مختلف ورزش و پس از آن دردهای عضلانی آماده کنید.

9. امیدتان را از دست ندهید

در روند رسیدگی به تغییرات سال نو خود ممکن است چند بار شکست بخورید و یا بارها تمام زحمت تان به هدر رفته و مجبور شوید از نو شروع کنید اما باز هم نباید امیدتان را از دست بدهید. بدانید هر اشتباهی ممکن است برای تان پیش بیاید و شاید نتوانید در همه ی مراحل به خوبی پیش بروید. با این حال باید بارها و بارها تلاش کنید تا به هدف تان برسید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی