سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

تشخیص لوازم آرایش فاسد شده چگونه است؟

تقویم فارسی اندروید

به استثنای رژ لب مناسب، هیچ لوازم آرایشی برای ماندگاری در تمام روز ساخته نمی شود. همچنین به گونه ای طراحی نشده اند که برای همیشه سالم بمانند. سرانجام، شما باید محصولات زیبایی مورد علاقه خود را دور بریزید و آنها را با محصولات جدید جایگزین کنید. لوازم آرایش قدیمی کیفیت خود را از دست می دهند، استفاده از آنها سخت تر می شود و حتی می تواند به لطف ساخت باکتری ها برای پوست شما مضر باشد و باعث ایجاد عفونت شود. اما تشخیص لوازم آرایش فاسد شده چگونه است؟

لوازم آرایش فاسد

تشخیص اینکه چه زمانی لوازم آرایش فاسد می شوند و باید محصولات زیبایی خود را دور بریزید ساده است: کافیست به بسته بندی آن نگاه کنید.

یک نماد کوچک روی برچسب وجود دارد که اکثر مردم حتی متوجه آن نمی شوند و این به شما می گوید بعد از باز کردن محصولات، آنها چه مدت دوام خواهند یافت.

به دنبال این نماد شیشه کرم باز، معروف به نماد PAO یا (“دوره بعد از افتتاح”) باشید که شامل تعداد ماه هایی است که یک محصول پس از باز کردن در امان است. این نماد شامل حرف “m” (که مخفف ماه ها است) است که به معنی ماه و یک عدد در کنار آن می باشد مانند “6m”
این علامت به این معنی است که وقتی محصول را باز کردید باید بعد از شش ماه آن را دور بریزید.

تاریخ انقضا لوازم آرایش

این پرایمر اسمش باکس به مدت دو سال برای استفاده مناسب است.

لوازم آرایش فاسد

PAO در سال 2005 توسط کمیسیون اروپا در برچسب های آرایشی معرفی شد که تمام محصولات آرایشی و بهداشتی با ماندگاری 30 ماه یا بیشتر نیاز دارند تا این نماد را نشان دهند. محصولاتی که ماندگاری کوتاه تری نسبت به 30 ماه دارند باید شامل حداقل ماندگاری یا بهترین زمان مصرف قبل از تاریخ انقضا برچسب باشند.

در حال حاضر در ایالات متحده اداره غذا و داروی ایالات متحده تولید کنندگان را متعهد می داند که محصولات آنها برای استفاده بی خطر باشند و تعیین ماندگاری محصول بخشی از وظایف آنها محسوب می شود.

به همین دلیل است که وقتی کیف آرایش خود را بررسی می کنید، احتمالاً نمادی را در تقریباً تمام محصولات زیبایی خود پیدا خواهید کرد.

ماندگاری محصول بسته به نوع محصول زیبایی متفاوت است. محصولات صورت مانند پرایمر، کرم پودر و رژ گونه معمولاً پس از باز شدن تا 24 ماه دوام می آورند.

رژ گونه

رژ گونه پودری می تواند با گذشت زمان از بین برود و باکتری ها را در خود جمع کند.

کرم پودر

اگر از کرم پودرتان هر روز استفاده می کنید بنابراین احتمالاً زودتر از تاریخ PAO آنرا دور می اندازید.

رژ لب

محصولات لب باید زودتر و معمولاً بعد از یک سال دور ریخته شوند. این نماد PAO، در پایین رژ لب معمولا بسیار ریز است و نمی توانید آن را ببینید مگر اینکه واقعاً به آن نزدیک شوید.

ریمل

ریمل باید مرتباً جایگزین شود. در حالی که PAO روی اغلب ریمل ها به شما می گوید تا 12 ماه دوام خواهد داشت، اما FDA توصیه می کند پس از خشک شدن ریمل آنها را دور بریزید تا از سوزش چشم جلوگیری شود. برخی از ریمل ها طول عمری کوتاه تر از شش ماه دارند.

علاوه بر لوازم آرایش، نماد تاریخ مصرف لوازم آرایش فاسد را در محصولات مراقبت از پوست خود نیز پیدا خواهید کرد.

لوازم آرایش فاسد

تونر

این تونر کدلی Caudalie برای استفاده در 9 ماه مناسب است. استفاده از تونر هر روز صبح و شب بعد از تمیز کردن صورت مفید است بنابراین احتمالاً باید زودتر آن را جایگزین کرد.

کرم چشم

برای جلوگیری از سوزش، اکثر مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست به طور منظم باید تعویض شوند به خصوص اگر مربوط به چشم باشند.

اکنون، شروع به گشتن کیسه های آرایش و کابینت حمام خود کنید تا لوازم آرایش فاسد را هرچه زودتر پیدا کنید. دقیقاً همانطور که می خواهید چیزی را از یخچال خود دور بریزید و کالاهایی را که تاریخ انقضایشان گذشته را فورا دور بیندازید! آیا می دانید چه موقع تمام محصولات آرایشی و مراقبت از پوست شما منقضی می شوند؟ نه؟ استفاده از محصولات قدیمی و لوازم آرایش فاسد می تواند به اندازه خوردن غذای فاسد بد باشد.

لوازم آرایش فاسد

در مورد تاریخ انقضا روی محصولات توضیح دادیم اما اگر نتوانید نمادی PAO را روی محصولات خود پیدا کنید ، چه می کنید؟ این نکته مهمیست. در ادامه راهنمای قطعی ما در مورد انقضا لوازم آرایشی و بهداشتی را مطالعه کنید.

1. میسلار واتر

اگر به ترکیبات موجود در میسلار واتر توجه کنید تعجب خواهید کرد. آب ماده اولیه و اصلی آن است. آب رشد باکتریها، آلودگی باکتری ها و فاسد شدن را بیشتر می کند و ماندگاری آن اغلب شش ماه است.

2. تمیز کننده یا شستشو دهنده صورت

بیشتر تمیز کننده ها باید حدود یک سال دوام داشته باشند اما حتماً آنها را بررسی کنید. ابتدا به دنبال نماد PAO با نام تجاری خاص آن باشید.

3. تونر

مانند میسلار واتر، تونر هم یکی دیگر از محصولات مبتنی بر آب است که ماندگاری آن می تواند از شش ماه تا یک سال متغیر باشد. دلیل این امر این است که غالباً تونر مواد افزودنی دارد که می توانند به افزایش ماندگاری آن کمک کنند. به چشمانتان اعتماد کنید و اگر شروع به تغییر رنگ کرد، بو یا غلظت آن تغییر کرد آن را دور بریزید زیرا باعث تحریک پوست می شود.

4. مرطوب کننده

اگر مرطوب کننده شما بدون مواد نگهدارنده است و از مواد طبیعی به جای نگهدارنده ها ساخته شده است، از آنها مراقبت بیشتری کنید زیرا گزینه های طبیعی نمی توانند از خود محافظت کنند. اگر هم محصول شما طبیعی نیست که چیز بدی نیست فقط باید ماندگار و PAO آن را چک کنید.

5. کانسیلر

برای به دست آوردن بافت نرم، ابریشمی و یک دست، کانسیلرها از روغن و مواد آبرسان مانند کره شیا تهیه می شوند. اگر کانسیلر شما خشک شود، بافت آن تغییر می کند و کیکی می شود یا شروع به ایجاد بوی متفاوت می کند. آن را بلافاصله دور بیندازید زیرا این فقط می تواند روی پوست شما چروک ایجاد کند و زیر چشم شما را بدتر کند.

6. کرم پودر

از کرم پودر کرمی یا پودری یا استیکی استفاده می کنید؟ این ها به شدت تفاوت خواهند داشت. PAO آن در پشت محصول تان قابل مشاهده است. مایعات و کرم ها ماندگار هستند و بین شش تا 12 ماه کار می کنند زیرا آنها حاوی آب، روغن و مرطوب کننده بیشتری می باشند. پودرها می توانند تا دو سال دوام بیاورند زیرا بافت خشک از بین نمی رود با این حال توصیه می کنیم لوازم آرایشی خود را مرتبا شستشو دهیدو دست ها را قبل از هر بار استفاده شستشو دهید و به آرامی تمیز کنید. لایه بالایی پودر خود را هر هفته یک بار برای افزایش ماندگاری آن بتراشید.

7. پنکیک و رژ گونه

پودرها هم می توانند خراب شوند! مرتباً وسایل آرایش خود را تمیز کنید و هرگز پودر را در معرض هوا قرار ندهید. به این معنی که درب آن ها را محکم بسته و پودرهای بدون درب و یا شکسته شده را دور بریزید.

8. مداد ابرو

برای نگه داشتن مداد ابرو خود در شرایط مناسب باید آن را به طور مرتب تیز کنید. در ضمن نگه داشتن درپوش و محکم کردن آن بین هر بار استفاده باعث می شود از هر گونه رشد باکتری روی لایه فوقانی در تماس با هوا و پوست شما جلوگیری شود.

9. سایه چشم

سایه چشم های کرمی به دلیل داشتن مواد مرطوب کننده حدوداً شش ماه دوام می آورند و سپس رطوبت لازم برای رشد باکتری ها را فراهم می کنند. سایه چشم های پودری می توانند تا دو سال دوام بیاورند اما به یاد داشته باشید که مراقب تغییر رنگ و بافت آن یا تغییر بو باشید.

لوازم آرایشی

10. ریمل

ریمل خود را مدام و پشت سر هم باز و بسته نکنید و آن را پمپاژ نکنید. این کار هوا را وارد لوله می کند و محصول محبوب شما را خشک می کند و ایجاد باکتری را هم تسهیل می کند. در عوض آن را به آرامی با حرکت دایره ای در لوله برای پوشش کامل حرکت دهید. پس از خشک شدن، ریمل را دور بریزید. وقتی بافت، رنگ یا بوی آن تغییر کرد، هرگز سعی نکنید به آن آب اضافه کنید! و ریمل خود را به اشتراک نگذارید این محصول برای چشم شما استفاده می شود و چشم به راحتی می تواند باکتری ها را از جایی برداشته و انتقال دهد، بنابراین اگر خودتان هم عفونت چشم داشتید هرگز از آن ریمل دوباره استفاده نکنید. آن را دور بیندازید و یکی دیگر خریداری کنید.

11. خط چشم

از خط چشم مایع یا مداد استفاده می کنید؟ بطری مایع به طور تقریبی چهار تا شش ماه ماندگاری دارد و محصولی مستعد آلودگی باکتری ها است. اگر متوجه هرگونه تغییر در بافت، رنگ و بو شدید آن را دور بریزید.
خط چشم های مدادی تا دو سال می توانند دوام داشته باشند و به همان روشی که از مدادهای ابرو و خط لب ها مراقبت می کنید، مرتباً آن را تیز کنید و درپوش آن را محکم بسته نگه دارید.

12. خط لب

خط لب می تواند دو سال دوام داشته باشد البته اگر آنها را مرتبا تیز کنید و درپوش شان را بین هر بار استفاده کاملاً بسته نگه دارید!

13. رژ لب

حتی اگر رژ لب شما بر پایه آب و مواد مرطوب کننده هم باشد آنها می توانند تا دو سال دوام آورند تا زمانی که شما به خوبی از آنها مراقبت کنید. هرگز آنها را بدون درب و در معرض هوا نگذارید، برای جلوگیری از آلودگی از برس لب استفاده کنید و گاهی اوقات آنها را با دستمال مرطوب آرایشی برای از بین بردن آلودگی لایه بالایی از رشد باکتری ها تمیز کنید.

14. براق کننده لب

آنچه را که در مورد پمپاژ ریمل تان به شما گفتیم به خاطر دارید؟ همان مورد درباره براق کننده لب هم صدق می کند.
مراقب تغییر رنگ، تغییر در بافت و غلظت آنها باشید.

15. بالم لب

اگر بالم لب شما کاسه ای است، سعی کنید قبل از هر بار استفاده دستان خود را بشویید زیرا این به راحتی می تواند باکتری ها را به لب ها و دهان شما منتقل کرده و ماندگاری آن را کاهش دهد.
بالم لب های استیکی به شدت تمایل بیشتری به ماندگاری دارند و پیشنهاد می کنیم همان دستورالعمل رژ لب را برای افزایش ماندگاری آن رعایت کنید.

16. لاک ناخن

پس از باز شدن لاک ناخن، مواد تشکیل دهنده آن می توانند به راحتی تبخیر شوند بنابراین به مرور خشک می شوند.
به دنبال تغییر در رنگ، ضخامت و بافت آن ها باشید اما نیازی نیست برای دور انداختن شان عجله کنید.

17. عطرها

عطرها می توانند سالها و سالها دوام داشته باشند اگر از قرار دادن آن ها در برابر گرما و نور روشن جلوگیری کنید و درب آن ها را بین هر استفاده محکم نگه دارید. اگر می خواهید عطرهای شما تا حد ممکن دوام بیاورند، آنها را در یک کمد تاریک نگه دارید.

نشانه های خرابی لوازم آرایش فاسد شده

برای اینکه بدانید وسایل آرایشی شما چه زمانی خراب می شوند حتما نباید به تاریخ انقضا اکتفا کنید. در واقع، روش های زیادی برای تعیین این مساله وجود دارد. همه چیز به سادگی مشخص می شود اگر شما به ظواهر محصول دقت کنید و احساس کنید سالم به نظر نمی رسد.

لوازم آرایش ابزاری برای تقویت ویژگی های طبیعی ما است. با این حال، آنها منقضی می شوند و می توانند بر روی پوست، چشم و لب شما تاثیرات منفی بگذارند. محصولات منقضی شده حتی می توانند باعث ایجاد عفونت و چروک روی صورت شما شوند. فقط حتماً محصولات خود را هر از گاهی ارزیابی کنید. نمی دانید چه کار دیگری می توانید انجام دهید تا ببینید که آیا لوازم آرایش شما خراب شده است؟ در اینجا هفت روش وجود دارد که می گوید زمان آن رسیده است که آنها را دور بریزید.

خرابی لوازم آرایش

1. رنگ آن تغییر کرده است

اگر متوجه شدید که لوازم آرایش شما به رنگ دیگری اکسیده شده است پس وقت آن است که آن را رها کنید. تغییرات رنگی نشان می دهند که لوازم آرایش شما منقضی شده است و حتی رشد باکتری را نیز تجربه کرده است.

2. بافت آن تغییر کرده است

اگر متوجه شدید که محصولی را که استفاده می کنید شل یا دچار ناهمواری شده است، یعنی بافت آن تغییر کرده است. طبق گفته های Allure، این بدان معنی است که لوازم آرایش شما خشک شده است و احتمالاً منقضی شده است. پس خود را از باکتری ها نجات دهید و عفونت را با انداختن محصولات خشک شده از خود دور کنید.

3. بوی بدی پیدا کرده است

بویایی یک علامت اساسی است که نشان می دهد لوازم آرایش شما خراب است. پتی دوبروف، آرایشگر در مصاحبه ای خاطرنشان کرد در صورتی که ریمل مژه و ابرو دارای مشخصه بوی بنزین شده باشد یعنی آنها خراب شده اند. این هنرمند همچنین اشاره می کند که مراقب همه محصولات با “بوی بد” باشید که احتمالاً این محصولات منقضی شده اند.

4. مشاهده توده ها

محصولات آرایشی مایع قرار نیست تکه تکه باشند. اگر شما متوجه شدید هرگونه برآمدگی یا توده هایی در محصولات شما ایجاد شده است، پس حتماً آنها را دور بریزید. توده ها می توانند به گزارش TheLoop.ca، نشانه رشد باکتری ها باشند.

محصولات آرایشی تاریخ گذشته

5. ایجاد لایه هایی در لوازم آرایش فاسد

فقط کالاهای مایع نیستند که به راحتی می توان منقضی شدنشان را تشخیص داد. محصولات آرایشی پودری هم
منوط به تاریخ انقضا می توانند علائمی داشته باشند. اگر پودرهای شما یک لایه خاکستری یا خاکی رویشان ایجاد شده باشد باید فورا جایگزین بشوند. این به این معنی است که وقت آن رسیده تا با محصول خداحافظی کنید.

6. لکه های سفید

اگر در خط چشم تان یا مداد لب تان لکه های سفید در قسمت نوک آنها مشاهده کردید دیگر نمی توان آنها را تیز کرد، بنابراین محصول طبق گفته Dubroff منقضی شده است.

7. جدایی

اگر لوازم آرایش مایع از هم جدا به نظر می رسد، خوب آن را تکان دهید. اگر مواد تشکیل دهنده آن نتوانند با هم مخلوط شوند وقت آن است که دور ریخته شود. فرمول های آرایشی به معنی مخلوط شدن هستند هنگامی که فرمول تسلیم شد، پس شما هم باید تسلیم شوید.

این روش ها را برای تشخیص لوازم آرایش فاسد اجرا کنید شاید کمی سخت به نظر برسد اما در طولانی مدت ارزشش را دارد. با جایگزین کردن مرتب، با عفونت های باکتریایی از طریق محصولات زیبایی خداحافظی کنید.

منبع:

bustle

cosmopolitan

insider

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی