سبك زندگي موفقيت در زندگي

10 نکته برای به دست گرفتن کنترل زندگی

تقویم فارسی اندروید

10 نکته برای به دست گرفتن کنترل زندگی
زندگی پر از چالش است و گاهی اوقات کنترل کردن اوضاع واقعا سخت می شود. هزاران اتفاق ممکن است بیفتد که ما را از کنترل کردن زندگی دور کرده و اجازه ی رسیدن به اهداف مان را از ما بگیرد. ممکن است زمام امور از دست مان در رفته و دیگر نتوانیم چیزی را کنترل کنیم. با این حال همیشه آگاهی کلید هر مشکلی است. در این پست قصد داریم 10 راه به دست گرفتن کنترل زندگی را به شما یاد بدهیم.

1. تصمیم بگیرید که کدام یک مهم هستند

هر یک از ما چیزهای مهم زیادی را در زندگی خود می خواهیم و دوست داریم که آن ها را داشته باشیم. گاهی در مسائل کاری یا خانوادگی یا یک رابطه ی مخرب گرفتار شده و به شدت آشفته می شویم. گاهی باید همه چیز را متوقف کرد و تصمیم گرفت که کدام یک از اولویت های مان مهمتر است. سپس به آن بیشتر از دیگر چیزها بها بدهیم.

2. ریشه ی مشکل را پیدا کنید

برای به دست گرفتن کنترل زندگی گاهی لازم است عمیق تر به مسائل نگاه کنید. گاهی مشکلاتی در زندگی تان جریان پیدا می کنند که ممکن است تا مدت ها در زندگی شما باقی مانده و روز به روز به یک کلاف پیچیده تر تبدیل شود. به این ترتیب روزی خواهد رسید که دیگر نمی توانید به راحتی گره ی کور این کلاف را پیدا کنید. بهترین کار این است که ریشه ی برخی مشکلات را بدانید و سعی کنید آن ها را از ابتدا پی گرفته و حل کنید.

3. رویاهای تان را به یاد داشته باشید

رویا و آرزو یکی از مهمترین و انرژی بخش ترین بخش های زندگی هر کسی است. متاسفانه اغلب ما رویاهای مان را فراموش کرده و خود را از آن ها دور می کنیم. ممکن است در حال حاضر ابزار و موقعیت رسیدن به رویاهای تان را نداشته باشید اما مطمئن باشید که تلاش برای آن ها زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و رنگ و بوی تازه ای به آن می بخشد. حتی سختی کشیدن در راه رسیدن به آرزوهای تان کار شیرینی است.

4. برنامه داشته باشید.

در زندگی تان چالش ها و اتفاقات ریز و درشت زیادی ایجاد می شود که می تواند شما را سردرگم کرده و از رسیدن به اهداف تان دورتان کند. تنها با داشتن یک برنامه ریزی در مواقع سردرگمی و تشویش می توانید همه ی اهداف را به یاد داشته باشید و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید.

5. ارزش وقت را بدانید

زندگی کوتاه است ولی بعضی از ما تصور می کنیم که تا ابد برای رسیدن به آرزوهای مان وقت داریم. تا به خودتان بیایید زمان زیادی را از دست داده اید و دیگر چیزی جز حسرت برایتان نمی ماند. بهتر است زمان را دریابید و برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان تلاش کنید و تا دیر نشده است رویاهای تان را به حقیقت نزدیک کنید.

6. روابط مضر را تمام کنید

برای به دست گرفتن کنترل زندگی گاهی لازم است پا روی دلتان بگذارید و از برخی چیزهایی که دوست شان دارید اما به نفعتان نیستند دوری کنید. برخی روابط دوستانه یا عاشقانه ی شما چیزی جز ضرر و سردرگمی و تشویش ندارد و بهترین کاری که می توانید در خصوص آن ها انجام دهید تمام کردنش ان است. این روابط شما را دچار رکود کرده و از تلاش تان برای رسیدن به اهداف جلوگیری می کند. همچنین با قرار دادن شما در موقعیت های پیچیده ی احساسی تمام انرژی تان را می گیرد و زندگی را برای تان سخت تر می کند.

7. خود را بیان کنید

لازم نیست همیشه احساسات و هیجانات خود را سرکوب کنید. گاهی می توانید خود را تخلیه کنید تا خود واقعی شما همه چیز را عوض کرده و کنترل زندگی را به دست بگیرد. درست است که گاهس احساسات و هیجانات بیش از اندازه ای داریم و لازم است کمی آن ها را کنترل کنیم اما کنترل کردن خود با سرکوب کردن دو مفهوم جداگانه است. احساساتتان را کنترل کنید اما خود را از بیان آن ها منع نکنید. کنترل احساساتتان خوب است اما کم رویی و عدم ابتکار و بی میلی و بی تفاوتی اصلا خوب نیست.

8. تغییر

تغییر می تواند ترسناک باشد. خیلی از اوقات ما خودمان باعث ایجاد مشکلات مان هستیم درحالی که کمی تغییر همه چیز را بهتر خواهد کرد. تنها کافی است باور کنید کمی تغییر شما را به اهداف تان نزدیک تر می کند و زندگی را برای تان شیرین تر می کند. پس بهتر است اگر خصوصیت نامناسبی دارید برای تغییر آن تلاش کنید.

9. برخی از مسائل خارج از کنترل شماست

یکی از راهکار های کنترل زندگی این است که باور کنید برخی چیزها را نمی توانید کنترل کنید. مهم نیست که چقدر سعی می کنید. آن ها هیچگاه عوض نمی شوند. بهتر است خودتان را برای تغییر اینگونه مسائل بیهوده خسته نکنید.

10. عقب نشینی و استراحت

فقط از خودتان یک سوال بپرسید. آیا یک موش کوچک ترسو هستید که همیشه باید برای بقا تلاش کند یا یک انسان با آرزوها و جاه طلبی های خاص؟ قطعا مجبور نیستید همیشه در تنش و تکاپو باشید. هرگز فراموش نکنید که استراحت بخشی از کار است و عقب نشینی بخشی از حمله. هر گاه لازم بود از این دو مهم غافل نشوید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی