تبلیغ رپورتاژ

بهترین روش رفع موهای زائد چیست ؟

تقویم فارسی اندروید
دستگاه رفع موهای زائد

از بین بردن موهای زائد تاریخچه ای به قدمت انسان دارد. نقاشی هایی در غارهای مربوط به انسان های اولیه پیدا شده که در آن روشهایی برای تراشیدن مو دیده می شود. رفع موهای زائد به هر روشی برای پاکسازی پوست و زیباسازی آن نیز محسوب می شود . از روشهای از بین بردن موهای زائد می توان به اصلاح با تیغ ، استفاده از موچین ، بند انداختن ، استفاده از کرم موبر ، الکترولیزو لیزر موهای زائد اشاره داشت که هر کدام فواید یا معایب خود را دارند. بطور مثال در نتیجه اصلاح با تیغ همانگونه به سرعت از شر موها راحت می شویم ، سریعاً شاهد افزایش و ضخیم شدن موها و بیشتر شدن رشد موهای زائد نیز خواهیم بود. روش دیگر استفاده از موچین نیز با وجود کندن مو از ریشه و رشد دیر هنگام مو اما دوباره ظرف چند هفته ، موهای زائد رشد دوباره می کنند.  استفاده از کرم موبر نیز روش دیگری است که بسیار آسان بوده و با ضعیف کردن پروتئین کراتین در مو بعد از چند دقیقه باعث ریختن موها می گردد ولی فقط تا دو هفته ماندگاری دارد و دوباره موها شروع به رشد می کنند. همچنین شیوه ای نظیر بند انداختن که روشی سنتی و قدیمی از هندوستان بوده و برای کل بدن استفاده می شده و امروزه فقط برای موهای زائد صورت مورد استفاده قرار می گیرد ، با اینکه سبب کاهش و نازک شدن موهای زائد می شود اما شلی و افتادگی پوست و حتی باعث تشدید آکنه نیز می گردد.

بند انداختن و اپیلاسیون در افراد با پوست چرب که مستعد آکنه و جوش بوده ، احتمال جوش زدن و در ادامه زیاد شدن جوشها را به دنبال خواهد داشت. افراد دارای پوست چرب و مستعد جوش می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند تا بعد از گذشت چند جلسه ، موهای زائدشان نازک شده و از بین برود. در مقابل ، پوست های نرمال و خشک می توانند از اپیلاسیون یا اصلاح با تیغ و یا هر روش دیگری استفاده کنند. اما نکته مهم اینجاست که برای جلوگیری از آسیب پوستی باید حتماً بعد از رفع موهای زائد ، استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید. افراد دارای بیماری پوستی خاص نظیر زخم ، عفونت فعال یا اگزما باید تا زمان بهبودی ، از بین بردن موهای زائد به هر روش را کنار گذاشته تا ویروس در بدنشان انتشار نیابد.

اما از روش های دیگر رفع موهای زائد ، الکترولیز مو است که می تواند دائمی باشد. الکترولیز دستگاهی است که با استفاده از امواج الکتریکی و انتقال آن با سوزن های ظریف بصورت مستقیم در فولیکول مو ، باعث گرم شدن آن شده و فولیکول مو را از بین می برد. از فواید آن حذف دائمی موهای زائد ، از بین بردن موهای سفید و خاکستری ، مناسب برای همه پوست ها و قابل استفاده برای نقاط کوچکی از بدن نظیر صورت می توان اشاره داشت. از معایب الکترولیز درد و قرمزی پوست ، زمان بر بودن ، صرف هزینه و وقت بیشتر برای هر ناحیه که ممکنست دو سال به طول بینجامد و نامناسب برای همه قسمتهای بدن به دلیل اینکه سوزن ها باید تک تک داخل هر فولیکول مو داخل شود که از هر لحاظ به صرفه نمی باشد.

و اما در سالهای اخیر بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد ، همان لیزر موهای زائد بوده که بسیار پرطرفدار می باشد. لیزر پرتو نوری است که فولیکول مو را هدف گیری کرده و با ایجاد گرما در آن ، به فولیکول آسیب می رساند. از مزایای لیزر موهای زائد نظیر مناسب بودن برای تمام بدن ، صرف زمان و هزینه کمتر ، پاسخدهی بدن تا میزان 80 درصد با کاهش موهای زائد و ایمن بودن آن می باشد. از معایب لیزر موهای زائد نیز ، نامناسب بودن برای موهای سفید و کرکی ، تعداد جلسات درمانی تا 8 جلسه ماهیانه ، دائمی نبودن آن و نیاز به ترمیم مجدد سالیانه می باشد.

برای انجام لیزر موهای زائد باید مواردی رعایت شود. انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت یکی از این عوامل است. مرکز لیزر باید دارای دستگاه پیشرفته و دارای تاییدیه FDA و مناسب برای تمام پوست ها باشد تا بتواند بهترین بازدهی را برای همه مراجعین داشته باشد. با ساخت و به بازار آمدن دستگاه های لیزر ترکیبی که متشکل از سه طول موج الکس ، دایود و ان دیاگ می باشند و کلینیک های زیبایی می توانند از این دستگاه ها برای همه پوست ها استفاده کنند. اپراتور باتجربه نیز نقش مهمی در انجام لیزر دارد و  می تواند ابتدا با شناخت رنگ پوست و سپس با انتخاب طول موج مناسب برای هر نوع پوست و آشنایی کامل با تنظیمات دستگاه ، از خطراتی نظیر سوختگی و زخم جلوگیری بعمل آورد.

برای کسب نتیجه عالی و مطلوب از لیزر موهای زائد ، یکی از موارد مهمی که باید رعایت و بررسی شود ، در صورت پرمویی بانوان در نواحی مختلف نظیر صورت باید آزمایشات هورمونی نیز توسط پزشک تجویز گردد تا در صورت ابتلا به مشکلات هورمونی ، درمان با لیزر به همراه درمان دارویی هورمونی باشد تا اختلال در کار لیزر صورت نگیرد. دلیل رویش موهای زائد در بانوان می تواند به علت افزایش سطح هورمونهای مردانه ، سندرم PCO یا همان تخمدان پلی کیستیک ، مصرف داروهای خاص نظیر قرص های LD ، هورمونها و کورتونها ، اضافه وزن و یا هیرسوتیسم (پرموئی) باشد.

در صورت مراجعه به کلینیک زیبایی و در کنار انجام لیزر موهای زائد ، می توانید با انجام خدمات زیبایی و پوستی نظیر لیفت و جوانسازی پوست با هایفوتراپی و یا آراف تراپی و رفع مشکلات پوستی ، درمان لک و جوش و جای جوش با پاکسازی پوست ، میکرونیدلینگ و آنزیم تراپی و … بکوشید تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید و زیبایی چهره تان دوچندان و خیره کننده گردد. البته مشاوره با متخصصین در زمینه زیبایی برای انتخاب خدمت مناسب برای پوست در درجه اول بسیار مهم و اساسی می باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی