روانشناسی سبك زندگي

چرا همه باید یک برنامه ی صبحگاهی داشته باشند؟

تقویم فارسی اندروید

چرا همه باید یک برنامه ی صبحگاهی داشته باشند؟
به اعتقاد من داشتن یک زندگی روزمره برای بهره مندی از موفقیت برای همه ضروری است. اما آنچه از آن هم مهم تر است داشتن یک برنامه صبحگاهی مشخص است. وقتی شما روزتان را با یک روال مشخص شروع می کنید برای انجام وظایف همیشگی تان آماده هستید. یک روال مشخص صبحگاهی به شما اجازه می دهد تا انرژی تان را برای پیشامدهای غیر مترقبه ی در طول روز نگه دارید. در این مقاله شما را با مزایای برجسته ی یک برنامه ریزی مشخص برای صبح آشنا می کنیم.

یک برنامه ی صبحگاهی به شما اجازه می دهد تا تکلیف خودتان را در اول روز بدایند.

صبح زمانی است که شما از فشار و خستگی کار ها و مشغله های تان راحت هستید و بعد از یک استراحت شبانه دیگر اثری از خستگی و کلافگی روز قبل تان نخواهد بود. شما می توانید روز خود را با یک روال مشخص شروع کنید تا برای ادامه ی روز تان یک سرمایه گذاری مناسب داشته باشید. به این صورت شما هر روز صبح یک سری تایم های مشخص برای انجام کارهای تان دارید که می دانید باید با این تایم ها چکار کنید.

یک برنامه صبحگاهی در انرژی مغزتان صرفه جویی می کند

شما هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید باید کار هایی را انجام دهید و برخی وظایفتان را به اتمام برسانید. اینکه هر روز بخواهید به کارهای مورد نظرتان فکر کنید و آن ها را انتخاب کنید انرژی مغز شما را صرف کرده و در مغزتان گلوکز شکسته می شود. تصمیمات شما را خسته می کند به خصوص اگر در طول روز تصمیمات سخت و غیر قابل پیش بینی هم در راه داشته باشید. ولی اگر شما یک برنامه ی مشخص داشته باشید هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، دقیقا می دانید که چه کارهایی برای انجام دارید و تمام وقت خودتان را صرف تصمیمات دیگر کرده و بار فشاری که روی مغزتان است کمتر خواهد بود. شما از خواب بیدار می شوید و در حالی که می دانید باید چگونه وقت تان را سپری کنید به طور خودکار برای انجام کارهای تان آماده می شوید. به این ترتیب سیستم بدن شما هم با وقف دادن خود با این برنامه ها خودش را برای کارهای روتین آماده می کند

برنامه صبحگاهی شما را به موفقیت نزدیک تر می کند.

همیشه برنامه ریزی شما را به موفقیت نزدیک تر می کند. شما با آماده کردن خود برای برنامه های روتین وظایف تان را بهتر انجام داده و آمادگی رو به رو شدن با وقایع غیرقابل پیش بینی را هم دارید. به قول برایان تریسی مانند غذا خوردن قورباغه انجام کارهای شما هم یک شکل روتین خواهد گرفت. این عامل خود به موفقیت شما کمک خواهد کرد.

برای داشتن یک برنامه ی صبحگاهی مشخص چه کارهایی باید بکنیم

تا اینجا در خصوص اهمیت داشتن یک برنامه ی صبحگاهی و تاثیر آن بر زندگی مان صحبت کردیم اما چگونه می توان یک برنامه ی مشخص صبحگاهی داشت و چه چیزهایی برای آن لازم است. در ادامه مواردی که در داشتن یک برنامه ی مناسب صبحگاحی به شما کمک می کند را توضیح می دهیم.

کیفیت خواب: کیفیت خواب یکی از مهمترین مواردی است که می تواند کیفیت برنامه ی صبحگاهی شما را مشخص کند. حالا چگونه می توانید خواب شبانه خوبی داشته باشید؟ در درجه ی اول از وسایلی دیجیتالی که نور آبی ساطع می کنند دوری کنید. شب هنگام با موبایل تان کار نکرده و از استفاده از لپ تاب یا تبلت تان خودداری کنید. همچنین می توانید با تاریک کردن اتاق خواب تان خود را برای داشتن یک خواب عمیق آماده کنید.

ورزش: به شما توصیه می کنید با یک ورزش مناسب از حداکثر پتانسل خود استفاده کرده و انرژی تان را تخلیه کنید. همچنین از شادابی و سرحالی بعد از ورزش نیز بهره مند شوید. شما با داشتن یک برنامه ی ورزشی مناسب می توانید خواب شبانه خوبی هم برای خود تجربه کنید.

مکتوب کردن برنامه صبحگاهی: شما می توانید برنامه ی خود را روی کاغذ بیاورید. یک برنامه ی مناسب روی کاغذ به شما کمک می کند تا قانون مند تر و آماده تر عمل کرده و دقیقا بدانید که در هر ساعتی چه کاری باید انجام دهید. کافی است 10 تا 15 دقیقه ی اواخر هر روز را به نوشتن یا بررسی یک برنامه ی صبحگاهی اختصاص دهید تا هنگامی که بیدار شدید چند ساعت از وقت تان را از دست ندهید.

به خود انرژی بدهید: صبح تان را با یک برنامه ی شاد و مناسب آغاز کنید. می توانید یکی از کار هایی که علاقه دارید یا به شما انرژی می دهد را انتخاب کرده و دقایقی از هر روز را به انجام آن اختصاص دهید. این کار شما را برای انجام کار های سخت هم آماده می کند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی