دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

بررسي و مقایسه 2 گوشي Galaxy Note 4 و HTC One M8

One M8عرضه شده در بهار،یکی از نمونه های طراحی بی نظیر HTC می باشد که در مقابل طراحی گوشی هایی همچون Samsung Galaxy S5 و LG G3 قرار می گیرد...
تقویم فارسی اندروید
HTC اولین سازنده گوشی های اندرویدی بود که تمام تمرکز خود را بر روی استایل گوشی گذاشت.One M8عرضه شده در بهار،یکی از نمونه های طراحی بی نظیر HTC می باشد که در مقابل طراحی گوشی هایی همچون Samsung Galaxy S5 و LG G3 قرار می گیرد.

 138

در طرفی دیگر،پس از مدت ها طراحی یکسان،سامسونگ طراحی جدیدی را ارایه داده است.این طراحی جدید با عرضه Galaxy Note 4 از راه رسیده است.یک فبلت طراحی شده از فلز و چرم مصنوعی که نهایتا می تواند رقیب پر قدرتی برای طراحی HTC باشد.و در حالی که این دو محصول دارای سایز های مختلفی می باشند،دوستداران طراحی می توانند انتخاب خوبی را داشته باشند.

این فبلت همچنین از پردازنده بسیار قدرتمند Snapdragon 805 و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره مند شده است که بسیار قدرتمند تر از HTC One اچ تی سی وان ام۸به نظر می رسد.اما این ها دلایل کافی برای انتخاب کردن نوت۴ به جای وان ام۸ خواهند بود؟در ادامه در خواهیم یافت.

طراحی

Note4 آغاز حرکت سامسونگ از طراحی پلاستیکی را به دوره جدیدی از طراحی فلزی را رقم زده است.این طراحی فلزی تنها در قاب دور این گوشی به کار رفته است و طراحی قاب پشت این گوشی هنوز از پلاستیک بوده با این تفاوت که استایل چرم مصنوعی را به خود گرفته است.اما در طرف دیگر،HTC One M8 از یک طراحی تمام آلمینیومی بهره مند شده است که یک احساس اعتماد به نفس و پایداری را به ما می بخشد.همچنین قابل توجه است که نوت۴ به طور قابل توجهی از وان ام۸ بزرگتر بوده که انجام عملیات با یک دست را مشکل تر می کند.

در طراحی دکمه های نوت۴ از همان روش سنتی و آشنای سامسونگ استفاده شده است.یک دکمه خانه با قرار داشتن سنسور اثر انگشت در آن،در بین دو “دکمه بازگشت” و “نرم افزار های اخیر” قرار گرفته است.همچنین دکمه پاور و دکمه های صدا به ترتیب در سمت راست و چپ این گوشی طراحی شده اند.

در سمت دیگر HTC در طراحی One M8 از دکمه های روی صفحه نمایش استفاده کرده است و دکمه فیزیکی برای این گوشی طراحی نشده است.بزرگترین نقص در طراحی این گوشی قرار گرفتن دکمه پاور در بالای این گوشی می باشد که دستیابی به آن را کمی سخت کرده است.همچنین دکمه های صدا در سمت راست این گوشی طراحی شده اند.

قابل توجه است که هیچکدام از این گوشی ها در مقابل آب و گرد و خاک مقاوم نبوده و در هنگام استفاده باید بسیار مواظب بود.

 7ganj.ir

صفحه نمایش

 سامسونگ گلکسی نوت۴ دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ Quad HD می باشد در حالیکه اچ تی سی وان ام۸ دارای  صفحه نمایش کوچکتر ۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن کمتر ۱۰۸۰×۱۹۲۰پیکسل می باشد.

هر دو دستگاه از صفحه نمایش بسیار خوبی برخوردار هستند اما صفحه نمایش نوت ۴ با تراکم پیکسل ۵۱۵ppi در مقابل تراکم پیکسل۴۴۱ppi اچ تی سی وان ام۸ کیفیت بالاتری را از خود نشان داده است.قابل توجه است که صفحه نمایش به کار رفته در نوت ۴ از Samsung PenTile Diamon به جای RGB استفاده شده در M8 برای تنظیم پیکسل استفاده نموده است.

اگر  بخواهیم در مورد دقیق بودن رنگ ها در صفحه نمایش صحبت کنیم باید گفت که سامسونگ بهبودهای بسیار قابل توجهی را برای صفحه نمایش AMOELD نوت۴ انجام داده است.با توجه به اینکه ضعف صفحه نمایش های AMOELD در دقت رنگ ها بوده است،این یک تغییر قابل توجه می تواند باشد.باید گفت که با تغییراتی که سامسونگ انجام داده است صفحه نمایش نوت۴ می تواند بهترین صفحه نمایش بین گوشی های هوشمند باشد.در طرف دیگر صفحه نمایش اچ تی سی وان ام۸ است که با مشکلات از قبیل دقیق نبودن و مصنوعی بودن رنگ ها مواجه است.تکنولوژی به کار رفته در این صفحه نمایش برای تنظیم پیکسل RGB می باشد.

 322-1024x768

پردازنده و حافظه

 Galaxy Note4 تقریبا ۶ماه پس HTC One M8 به بازار عرضه شده است و به همین خاطر این فبلت فرصت آن را داشته است که از پر قدرترین و آخرین پردازنده Qualacomm بهره مند شود.HTC One M8 نیز از همین سری پردازنده استفاده کرده است با این تفاوت که مدل آن کمی قدیمی تر می باشد.

با استفاده روزانه از این دو دستگاه می توان تفاوت سرعت را احساس نمود و جالب است که بدانیم در بساری مواقعHTC One M8 سرعت بهتری را از خود نشان داده است.که دلیل این سرعت بیشتر می تواند رابط کاربر بهتر این گوشی و رزولوشن پایین تر آن باشد.اما این به این معنا نیست که نوت۴ دارای کمی یا کاستی می باشد،در حقیقت به نظر می رسد که این گوشی بسیار سریع تر از نوت۳ عمل می کند.

پردازنده Snapdragon 805 2.7GHz با رم ۳ گیگابایتی از مشخصه های سخت افزاری نوت۴ و پردازنده Snapdragon 801 2.5GHz با رم ۲ گیگابایتی از مشخصه های سخت افزاری اچ تی سی وان ام ۸ می باشند.

در حالی که در پردازنده های به کار رفته در دو گوشی تفاوت بسیار زیادی نمی باشد،پردازنده گرافیکی Adreno 420 به کار رفته شده در نوت۴ یک قدم بسیار بزرگ جلوتر از پردازنده گرافیکی Adreno 330می باشد و این به معناست که بازی های مختلف با frame rate های برابر بر روی این گوشی اجرا خواهد شد.

Galaxy Note4 و HTC One M8 هر دو دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می باشند که این حافظه بوسیله رم تا ۱۲۸ گیگابایت را قابلیت ارتقا دارد.

 515-1024x768

اینترنت و شبکه اتصال

هر دو دستگاه از دو مرورگر استفاده می کنند.یکی از این مرورگر ها Chrome و دیگر مرورگر به کار گرفته شده در این دو گوشی مختص رابط کاربرهای خود و متفات می باشد.در مورد Chrome هیچ تفاوتی احساس نشده و در مورد مرور گر های منحصر به فرد این دو گوشی نیز تفاوت قابل توجهی احساس نمی شود.

هر دو گوشی از شبکه ۴G LTE پشتیبانی کرده با این تفاوت که قدرت دانلود این شبکه اتصال برای نوت۴ تقریبا دو برابر می باشد.از دیگر شبکه های اتصال می توان به شبکه های اتصال Wi-Fi،GPS،NFC،Bluetooth و مادون قرمز برای کنترل تلویزیون توسط گوشی اشاره نمود.

 2214-1024x768

باتری

گوشی هایی چون نوت۴ با بزرگ بودنشان این اجازه را به کارخانه سازنده می دهند تا از باتری های بزرگتری برای طراحی آن ها استفاده شود.نوت۴ دارای باتری۳۲۲۰mAh است که دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد.یکی از این ویگی ها مقاومت بالای باتری این گوشی در مقابل کارهای تقریبا سنگین بود که عمر خوبی را از خود نشان داده است.در تست های انجام شده باتری این فبلت در حدود ۸ساعت و ۴۳ دقیقه را مقاومت کرده است که آمار فوق العاده ای می باشد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه قابلیت جدا سازی باتری نوت۴ در مقابل اچ تی سی اوان ام۸ می باشد.

 2223-1024x768

انتخاب یکی از این دو گوشی علاوه بر مشخصه های مختلف به قیمت نیز بستگی دارد که در این موضوع اچ تی سی وان برتریت قیمتی نسبت به نوت۴ را دارا می باشد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: لوتوس

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی