ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج روانشناسی سبك زندگي

این طوری رابطه تان را شاد کنید

تقویم فارسی اندروید

این طوری رابطه تان را شاد کنید

این طوری رابطه تان را شاد کنید

بسیاری از افراد، تمام توان خود را بکار می بندند تا انتخابی درست داشته باشند که منجر به ازدواجی موفق شود؛ اما مسئولیت اصلی بعد از ازدواج شروع می شود که نگهداری از این رابطه کاری آسانی هم نیست و مستلزم تلاش است. مهمترین مساله این است که چگونه رابطه ای شاد را تجربه کنیم.

در این مقاله چند اصل ساده را نام برده ایم که می توانند در شاد ساختن و تداوم زندگی مشترک شما موثر باشند. روانشناسان با بررسی زندگی زوج های شاد این اصول را برداشت کرده اند. روانشناسان با بررسی زندگی زوج های شاد این اصول را برداشت کرده اند. این زوج ها هم مشکلات و درگیری های را داشته اند، اما تفاوت در شیوه برخورد در آن ها بوده که زندگی شان را شاد ساخته است.

* بپذیریم اختلاف بین زن و شوهر طبیعی است. این باور کمک می کند انرژی کمتری را صرف متقاعد کردن طرف مقابلمان کنیم. زوج های شاد می پذیرند که دیدگاه همسرشان همیشه با دیدگاه آنها یکسان نیست. آن ها به نیازهای همسر خود توجه می کنند، اما نیازهای خود نیز را فراموش نمی کنند. در هنگامی که اختلافی به وجود می آید، به جای اینکه سعی کنند مساله ای را به طرف مقابلشان بفهمانند، خودشان آن را درک می کنند. آن ها آماده شنیدن دیدگاه های کاملا متفاوت با دیدگاه های خودشان هستند. در نتیجه این زوج ها می پذیرند که اختلاف و نظرات متفاوت داشتن کاملا قابل قبول است، چرا که آن ها دو انسان مستقل هستند.

* حمایت متقابل به طرز قابل توجهی زندگی مشترک را شاد می کند. تشویق و حمایت شریک زندگی در شرایط خاص و بحرانی زندگی، یکی از اصولی است که رابطه بین زوج ها را بسیار بهبود می بخشد و زندگی را برای آن ها لذت بخش تر می سازد. زوج های شاد در صورت نیاز به همسرشان کمک می کنند که مسائل گذشته را به خوبی بررسی کند تا دیدی روشن نسبت به شرایط پیدا کند.

* به جای متهم کردن شریک زندگی، زوج های شاد با هم مشکلات را حل می کنند. در هنگام بحران و مشکل، یکی از طرفین نقش قربانی را بازی نمی کند و سعی در سرزنش و گناهکار جلوه دادن شریک زندگیش را ندارد. آن ها هر کدام مسئولیت خود را می پذیرند و هر کدام سهم خود را به درستی انجام می دهند. خوشبختی و شادی حاکم بر زندگی آن ها اصل برنده برنده است. آن ها انتخاب کرده اند که به جای اینکه به دنبال مقصر بگردند، مشکلات را با هم حل کنند و شاد باشند. در زندگی زوج های شاد، توازن، قدرت محسوس است.

* سعی در تغییر دادن طرف مقابل، فقط هدر دادن وقت انرژی است. زوج های شاد، شریک زندگیشان را با تمام نقاط قوت و ضعفی که دارد، می پذیرند. البته آنها بیشتر بر خوبی های شریک زندگی خود تاکید و در نتیجه با حس تحسین بیشتری نسبت نسبت به همسرشان نگاه می کنند. آن ها کمال گرا نیستند و به خوبی به این مساله آگاه هستند که خودشان نیز کامل نیستند. آنها نه تنها شریکشان را همانگونه که هست می پذیرند، بلکه همچنین به او کمک می کنند که پیشرفت کند.

* زوج های شاد، زمان هایی را برای با هم بودنشان اختصاص می دهند. در ابتدای رابطه این زمان ها صرف شناخت بهتر یکدیگر، تبادل ایده ها، اهداف و علاقه ها می شود. اما آن ها حتی با گذشت زمان، همچنان زمان هایی را با هم می گذرانند و به این ترتیب از رابطه خودشان می کنند.

* برای داشتن زندگی مشترک شاد، بهتر است از انتقاد کردن خودداری کنیم؛ حتی انتقادهایی که به آنها سازنده می گوییم. درست است که اجتناب از انتقاد سخت است، اما با مشاهده زندگی زوج های شاد به وضوح دیده می شوند که آن ها بیشتر بر نقاط قوت و جنبه های مثبت رابطه شان تاکید می کنند و کیفیت ها و توانایی های همسرشان را مرتبا به او گوشزد می کنند.

* ایجاد فضای امن برای مطرح کردن نظرات و همچنین داشتن حریم خصوصی از ملزومات یک زندگی شاد است. در زندگی های شاد، هر یک از طرفین می تواند آزادانه و بدون ترس از قضاوت یا سرزنش، نظراتش را بیان کند و از ترس ها و رویاهایش حرف بزند. در این حالت او خیالش از نظر حفظ حریم خصوصی اش آسوده است و همه این ها رابطه زوج ها را مستحکم تر می سازد.

* همکاری در انجام وظایف مختلف، زندگی را لذت بخش تر می کند. لازم است که وظایف روزانه یا فصلی با همکاری زن و شوهر انجام می شود؛ البته بدون اینکه بخواهیم دقیقا میزان این همکاری را اندازه بگیریم. به این طریق هر کسی از بودن با شریک زندگیش لذت می برد. احساس تعهد یا وظیفه دارند، در کارها همکاری نمی کنند، بلکه آن ها به دلیل علاقه و عشقی که به همسرشان دارند و دوست دارند موجب شادی و لذت او شوند، همراه همسر خود هستند.

ماهنامه دنیای سلامت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی