تناسب اندام سلامت

اين افراد در کاهش وزن موفق ترند

طبق یافته های پژوهشگران پزشکی جانز هاپکینز، هنگام شرکت در برنامه های کاهش وزن، یک پزشک وظیفه شناس می تواند شانس موفقیت برای افراد چاق را افزایش دهد...
تقویم فارسی اندروید

طبق یافته های پژوهشگران پزشکی جانز هاپکینز، هنگام شرکت در برنامه های کاهش وزن، یک پزشک وظیفه شناس می تواند شانس موفقیت برای افراد چاق را افزایش دهد.

کاهش وزن
کاهش وزن

مطالعه آنها که در مجله مشاوره و آموزش بیمار منتشر شده دریافته است که افراد چاق شرکت کننده در آزمایش بالینی کاهش وزن که گزارش دادند پشتیبانی مراقب سلامت آنها بسیار مفید بود، دو برابر بیشتر از کسانی که این گزارش را ندادند وزن کم کرده اند.

دکتر وندی بنت، استادیار پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، می گوید: “این آزمایش مدرک دیگری دال بر این است که ارائه دهنده ها در تلاش کاهش وزن بیماران خود بسیار مهم هستند. وارد کردن پزشکان در برنامه های آینده می تواند به کاهش وزن موفقیت امیزتر بیماران منجر شود.”

ارزش یک رابطه خوب بین بیمار و پزشک، مدتهاست که مشخص شده است. تحقیقات اثبات کرده اند که یک رابطه باکیفیت شامل همدلی، ارتباط خوب، و اعتماد مرتبط با بهبود قرار ملاقات و پایبندی به جریان درمان هستند.

این پژوشگران قبلاً دریافته بودند که احتمال برقراری رابطه ای عاطفی با بیماران چاق و سنگین وزن در مقایسه با بیماران با وزن نرمال، برای پزشکان کمتر بود.

برای بررسی چگونگی اثرگذاری رابطه بیمار-چزشک روی کاهش وزن، پژوهشگران داده های حاصل از فرصت های مبتنی بر تمرین برای کاهش وزن را تحلیل کردند.

در این مطالعه، شرکت کنندگان چاق بعد از این که به طور تصادفی در یکی از سه گروه درمان قرار گرفتند سعی کردند وزن خود را کاهش دهند. برای یک گروه مطالب کتبی ارائه شد، برای یک گروه پشتیبانی از راه دور و برای یک گروه نیز پشتیبانی شخصی ارائه شد.

هرچه کمک بیشتر باشد، کاهش وزن نیز بیشتر است

از شرکت کننده هایی که سعی می کردند وزن خود را با کمک مربی سلامت و تحت نظارت پزشکان آنها کاهش دهند خواسته شد تا سئوالات مربوط به روابط آنها با پزشک مراقبت اولیه از جمله کیفیت ارتباط آنها را به طور کامل پاسخ دهند.

در مجموع 347 بیمار به این پرسش ها پاسخ دادند. شاخص جرم متوسط بدن بیماران 36.3 بود و هر بیمری حداقل یکی از سه عامل خطر بیماری قلبی-عروقی را دارند: فشار خون، کلسترول بالا و دیابت.

اگرچه پژوهشگران دریافتند که اکثر بیماران رابطه با کیفیت بالایی با پزشک خود داشتند، اما کیفیت کلی این رابطه هیچ ارتباطی با کاهش وزن کلی ندارند.

با این حال، بیمارانی که بالاترین نمره را به لحاظ کمکی پزشکشان در کاهش وزن برای آنها فراهم کرده بود، بالاترین نمره به پزشک خود داده بودند به طور متوسط 11 پوند وزن کم کردند. در عرض، بیمارانی که پایین ترین نمره را به لحاظ ارائه کمک به پزشک خود داده بودند به طور متوسط، فقط 5 پوند وزن کم کردند.

پژوهشگران بیان می کنند که بیشتر برنامه های کاهش وزن موزد استفاده بیماران چاق جنبه تجاری داشته و بیشتر بیماران بدون مشورت با پزشک خود در آنها ثبت نام می کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که همکاری با پزشکان مراقبت اولیه برای ارائه برنامه های کاهش وزن می تواند به رضایت بیشتر شرکت کننده و بهبود میزان کاهش وزن منجر شود.

چاقی یک مشکل بزرگ در ایالات متحده است که بیش از یک سوم بزرگسالان این کشور –حدود 78.6 میلیون نفر—به این بیماری مبتلا هستند.

این وضعیت با بسیاری از مشکلات سلامت دیگر از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و انواع سرطان، مرتبط است. در نتیجه عجیب نیست که کارشناسان سلامت عمومی پیوسته به دنبال راه هایی برای بهبود برنامه های کاهش وزن هستند.

قبلاً گزارشی از یک مطالعه در مدیکال نیوز تودی منتشر شده بود که شانس دستیابی افراد چاق به وزن نرمال بدن بسیار پایین است که طبق آن از هر 210 مرد چاق یک نفر و از هر 247 زن چاق یک نفر قادر به رسیدن به وزن نرمال بدن هستند.

گردآوري و تنظيم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

منبع: شفاف

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی