روانشناسي و سلامت روان سلامت

افراد دروغگو چه خصوصياتي دارند ؟ / روش شناخت افراد دروغگو

شاید خیلی وقتها دروغ گفتن دیگران برای ما گران تمام شود و اتفاقات ناگواری در پس آن رخ بدهد بنابراین بسیار مهم است که شما این مهارت را در خودتان تقویت کنید که فردی را که در حال دروغ گفتن به شماست شناسایی کنید ...
تقویم فارسی اندروید

شاید خیلی وقتها دروغ گفتن دیگران برای ما گران تمام شود و اتفاقات ناگواری در پس آن رخ بدهد بنابراین بسیار مهم است که شما این مهارت را در خودتان تقویت کنید که فردی را که در حال دروغ گفتن به شماست شناسایی کنید و بدانید که چه موقعی در حال فریب شماست …

افراد دروغگو
افراد دروغگو

قبل از اینکه مطالب شناسایی فرد دروغگو را آغاز کنیم باید بگوییم که این نشانه ها میتواند در حد زیادی فرد را به شما بشناساند اما  فراموش نکنید که هستند افرادی که بسیار قهارند و میتوانند بدون هیچ نشانه ای نیز این کار را انجام دهد و طرفشان بویی نبرد .

1- نگاهش را به اطراف می اندازد

هر فردی در هنگام دروغگویی دارای یک تشویش و اضطرابیست که همین باعث خواهد شد تا استرس به سراغ آن بیاید و باعث تشدید ضربان قلب  بشود که با این حالت تمرکز بر روی حرفها و حرکات بدن سخت تر خواهد شد و میتوان از چشمان طرف تشویش و نگرانی را دریافت .

بصورتیکه افرادی که در حال دروغگویی هستند نمیتوانند مستقیما به چشمان طرف نگاه کند و دائما نگاهش را به اطراف می اندازد و بصورت ناخود آگاه صدایش تغییر میکند چرا که تنظیم صدای ما بصورت اتوماتیک توسط مغز انجام میشود و هنگامی که فرد در حال دروغگوییست مغز این پیام را ارسال نموده و در نتیجه صدای فرد یا زیرتر و یا بم تر از حد معمول خواهد بود که به دلیل نشانه های عمیق اصولا فرد نمیتواند کنترلی جدی بر روی این رفتار داشته باشد .

2- تپق و اشتباهات گفتاري

افراد دروغ گو بیشتر از دسته افرادی هستند که از نظر خانوادگی دچار مشکلاتی هستند و به این ترتیب میخواهند خود را در پشت نقاب تخیلی خویش پنهان کنند . در هنگام حرف زدن زیاد تپق می زنند و اشتباهات فراوان گفتاری را سعی می کنند به گونه ای بپوشانند.

3- تكرار كليات گيج و مبهم

آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند و با این کار تلاش می کنند تا خودشان را قانع کنند و سعی می کنند به گونه ای گیج و مبهم سخن بگویند و با این کار به شما اجازه نمی دهند تا حرفهای آنان راتجزیه کنید. هنگامی که سعی دارید در مورد موضوع مورد بحث از آنها سوال کنید بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند حتی سوال شما را متوجه شوند چنین وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند و با این کار به بحث خاتمه می دهند.

4- از زمان كمك بگيريد

اگر می خواهید مطمئن شوید که او دروغ گفته است چند روز بعد راجع به موضوعی که در مورد آن دروغ گفته است از او سوال کنید تا  برایتان یک داستان با مطالب متفاوت تعریف کند. اگر قدری به صحبت آنها شک کنید شما را متهم به بی اعتمادی می کند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهد.

5- پر حرف هستند

آدم های دروغگو معمولا پر حرف هستند و در مورد هر چیزی اظهار نظر می کنند.

6- ژست هاي افراد دروغگو

سرفه کردن درون مشت، بالا بردن دست روي سر و عقب بردن بالاتنه موقع حرف زدن از جمله ژست‌هاي آدم‌هاي دروغگو است. البته بايد مراقب هم بود. برخي دروغگوها براي آنکه احساسات‌شان نمايان نشود حين حرف زدن کاملا خنثي عمل مي‌کنند.

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی