سبك زندگي سلامت سلامت جنسي و زناشويي موفقيت در زندگي

از این وسوسه ها دوری کنید تا زندگي مشتركتان از هم نپاشد

تصمیم گرفتيم که در این مقاله ۷ تا از این وسوسه‌ها را که در نهایت منجر به متلاشی شدن روابطمان می‌شود و لازم است که از آن آگاه باشیم را با شما در میان بگذاريم ...
تقویم فارسی اندروید

جدا از اینکه چقدر همسرتان را دوست دارید، تعدادی از وسوسه‌ها هستند که می‌توانند رابطه شما را به نابودی بکشانند. متأسفانه، همه ما بعضی اوقات امیال، آرزوها و عادت‌هایی داریم که در نهایت منجر به نابودی و تخریب عمیق‌ترین روابطمان در زندگی می‌شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتيم که در این مقاله ۷ تا از این وسوسه‌ها را که در نهایت منجر به متلاشی شدن روابطمان می‌شود و لازم است که از آن آگاه باشیم را با شما در میان بگذاريم :

D-_7.14

دروغ گفتن پی در پی

وقتی شما کارهایی را با این آگاهی که می‌دانید همسرتان با انجام آن‌ها موافق نیست انجام می‌دهید، این موضوع می‌تواند شما را ترغیب کند که به او راجع به این مطالب دروغ بگویید. وقتی دروغ گفتن برای شما سهل و آسان شود، روزی می‌رسد که دروغ‌هایتان شما را به زمین بکوبند. اگر شما واقعاً یکدیگر را دوست دارید باید بدون توجه به اینکه بعضی اوقات گفتن حقیقت تا چه حد می‌تواند سخت و دشوار باشد آن را بر دروغ گویی ترجیح دهید. این را به خاطر داشته باشید که هیچ رابطه پایدار و مستحکمی بر پایه دروغ بنا نشده است.

تمایل به فریب دادن شریکتان

تمایل به فریب دادن شریکتان، یکی از بدترین وسوسه‌هایی است که می‌تواند روابطتان را به نابودی بکشاند. اگر شما رابطه ای طولانی مدت و چند ساله با همسرتان دارید و در این بین با شخص دیگری ملاقات کنید، همه چیز می‌تواند بسیار سخت و پیچیده شود. اگر واقعاً عاشق همسرتان هستید، تنها راه حفظ و تقویت رابطه خود با همسرتان جواب رد دادن به آن شخص و نادیده گرفتن این وسوسه است.

دزدیدن وسایل شریکتان

وقتی شما می‌خواهید با همسرتان برای یک عمر زیر یک سقف زندگی کنید، تمایل به سرک کشیدن در وسایل شخصی او و یا برداشتن پول‌هایش می‌تواند وسوسه انگیز باشد. در حالی که بیشتر زوجین با این مسئله راحت اند ولی برخی‌ها با این مطلب مخالفند. همسر شما حق دارد بداند که شما چه چیز یا چه مقدار پول از کیف او برداشته‌اید. هیچ چیز را بدون اجازه او برندارید، بدین ترتیب شما از وقوع بسیاری از بحث و مشاجره‌ها جلوگیری خواهید کرد.

بیش ازحد وقت گذراندن با دوستانتان

هنگامی که شما برای یک مدت طولانی با همسرتان زندگی می‌کنید، ممکن است نسبت به مهمانی‌ها و وقت‌های آزادی که دوستانتان (به ویژه دوستان مجرد شما) دارند احساس حسادت کنید. اما، اجازه ندهید وسوسه بودن در کنار دوستانتان منجر به نابودی رابطه شما با همسرتان شود. فراموش نکنید که شما می‌توانید با دوستانتان وقت بگذرانید به عنوان مثال به مهمانی‌های آن‌ها بروید، فقط باید با همسرتان راجع به این مطلب صحبت کنید و برنامه جدیدی برای با هم بودن تنظیم کنید.

تلاش نکردن برای تقویت رابطه‌تان

زمانی که شما برای یک مدت طولانی با یکدیگر زندگی می‌کنید، ممکن است دیگر نیازی به تلاش برای بهبود و پیشرفت رابطه خود با همسرتان احساس نکنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که راحتی و آسایش اگرچه جذاب است ولی خطرناک نیز هست. مهم نیست که چه مدت زمانی است که با یکدیگر زندگی می‌کنید، شما همیشه باید برای تقویت و رساندن رابطه‌تان تا حد کمال از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

 

مشاجره های پی در پی

وقتی شما شرایط روحی خوبی ندارید، جیغ کشیدن و فریاد زدن بر سر همسرتان برای رهایی از این وضعیت سهل و آسان است، بهر حال، همسر شما ممکن است دچار آسیب روحی شود و این مطلب منجر به مشاجره های همیشگی بین شما و شریکتان شود. هرگز همسرتان را ناراحت نکنید، به مکانی خلوت مثل یک کوه یا جنگل بروید و برای رهایی از این شرایط تا می‌توانید جیغ بکشید و خودتان را خالی کنید. ممکن است این کار برایتان خنده دار باشد ولی واقعاً نتیجه می‌دهد. یکی از بهترین راه های تقویت و استحکام رابطه‌تان این است که هیچ‌وقت معشوقتان را برای مشکلات و مسائلی که او مسببش نبوده ملامت نکنید.

وظیفه پنداشتن تلاش‌های همسرتان

فقط بدین دلیل که شما می‌توانید تلاش‌های او را نادیده بگیرید، بدین معنا نیست که به خودتان اجازه این کار را بدهید. اگر او لباس‌هایتان را برای شما اتو می‌کند یا اینکه هر روز صبح برای شما صبحانه حاضر می‌کند از او تشکر کنید و بگذارید بداند که چقدر برای کارهای او ارزش قائل هستید. با همسرتان با احترام رفتار کنید و هیچ وقت تلاش‌ها و کارهای او را به عنوان وظیفه نپندارید.

تلاش برای بهبود و تقویت رابطه به خصوص زمانی که یکی از طرفین از انجام آن خودداری می‌کند دشوار است. اگر شما می‌خواهید که رابطه‌تان مستحکم و قوی باقی بماند، مطمئن شوید که هیچ کدام از تمایلات و وسوسه های فوق‌الذکر را انجام نمی‌دهید. اگر شما نیز این تمایلات و عادت‌های بد را دارید اشکالی ندارد فقط دیگر آن را انجام ندهید و مطمئن شوید که شریکتان نیز آنها را انجام نمی‌دهد.

ترک کدام یک از این تمایلات و عادت‌های بد رفتاری برای شما سخت‌تر است؟ آیا شما فاکتورهای دیگری که می‌توانند منجر به نابودی روابطتان شوند را می‌شناسید؟ پاسخ و نظرتان را با ما در ميان بگذرايد…

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی