روانشناسي و سلامت روان سلامت

اتاق کار به هم ریخته شما را خلاق تر خواهد کرد.

تقویم فارسی اندروید

اتاق کار به هم ریخته شما را خلاق تر خواهد کرد.

آیا شما هر روز وقت می گذارید تا تمام اتاق کار به هم ریخته تان یا خانه را تمیز کنید و تمام وسایل را سر جای خود بگذارید؟ آیا به محض به هم ریختگی اتاق تان عصبی شده و دست از کار می کشید؟ اتاق به هم ریخته نیز می تواند مزایایی برای خود داشته باشد. باور نمی کنید؟ این مقاله را بخوانید.

اگر شما مدام در یک چرخه از کار و تمیز کردن به هم ریختگی اتاق تان هستید و هر روز بخشی از وقت تان برای تمیز کاری می رود اجازه دهید به شما بگوییم که موقعیت های زیادی را از دست داده اید. تمیز کردن مداوم اتاق کار علاوه بر اینکه بخشی از وقت ارزشمند تان را می گیرد به شما اجازه ی راحت بودن در محل کار یا اتاق تان را هم نمی دهد. این خود می تواند یک نکته ی منفی باشد. شما می توانید از آن دسته افرادی باشید که تنها ملاک انتخاب جای خوردن ساندویچ شام شان راحتی در آن جا باشد یا می توانید اجازه دهید برخی قوانین و اصول تعیین شده از طرف خود شما مثل جای مرسوم برای غذا خوردن و تمیز نگه داشتن میز کارتان شما را محدود کند. گاهی برخی قوانین دست و پاگیر می تواند شما را خسته کرده و انرژی تان را بگیرد درحالی که یک تعادل بین نظم داشتن و راحتی خودتان بهترین راه است.

درحالی که تمیز و منظم بودن خود حسن هایی دارد اما بی نظمی و درهم ریختگی نیز مزایایی دارد. محققان معتقدند درهم و برهمی اتاق کار می تواند ذهن شما را باز کند. آن ها می گویند بودن در یک اتاق کثیف کمک می کند تا ذهن خلاق تری داشته و راحت تر تصمیم بگیرید. محققان در یک آزمایش از دو گروه خواستند چند ایده برای استفاده های جدید از توپ پینگ پنگ پیدا کنند. آن ها دو گروه را به دو اتاق مجزا که یکی کاملا مرتب بود و دیگری کمی به هم ریخته و شلوغ بود راهنمایی کردند. نهایتا ایده هایی که در اتاق شلوغ شکل گرفته بودند خلاقانه تر و کاربردی تر بودند.

این به چه معنی است؟ البته ما هم قصد نداریم شما را به بی نظمی و درهم ریختگی تشویق کنیم اما به نوعی توصیه می کنیم اگر نیاز به خلاقیت و تفکر باز دارید زیاد در تمیز کردن اتاق تان وسواس به خرج ندهید. از این گذشته اصولگرا بودن و وسواس برای تمیز کردن اتاق شما را دچار استرس کرده و همیشه اضطراب انجام آن را خواهید داشت.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی