خواص مواد غذايي سلامت

آیا نوشیدن آب بامیه در صبح فوایدی دارد؟

تقویم فارسی اندروید

آب بامیه نوشیدنی است که از جوشاندن و سپس خیساندن غلاف بامیه در آب تا 24 ساعت تهیه می شود. مصرف این نوشیدنی در مدیریت وزن و همینطور کاهش وزن نقش موثری دارد و همینطور میتواند مدیریت قند خون را بهبود ببخشد و همچنین مزایای سلامتی دیگری هم دارد. همچنین به عنوان یک جایگزین مناسب برای خوردن بامیه در نظر گرفته می شود، به خصوص برای کسانی که از بافت و طعم منحصر به فرد بامیه لذت نمی برند. این مقاله به بررسی مضرات احتمالی و خواص نوشیدن آب بامیه می پردازد.

خواص نوشیدن آب بامیه

آیا آب بامیه حاوی مواد مغذی است؟

ارزش غذایی خاص آب بامیه ناشناخته است، اما بامیه خود منبع خوبی از انواع ویتامین و مواد معدنی مهم برای بدن است.

هشت عدد بامیه خام حاوی مواد زیر است:

  • کالری: 31
  • پروتئین: 2 گرم
  • چربی: 0.2 گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • منگنز: 33 درصد از نیاز روزانه
  • ویتامین سی: 24 درصد از نیاز روزانه
  • تیامین: 16 درصد از نیاز روزانه
  • فولات: 14 درصد از نیاز روزانه
  • منیزیم: 13 درصد از نیاز روزانه
  • ویتامین ب 6: 12 درصد از نیاز روزانه
  • مس: 12 درصد از نیاز روزانه

بامیه به ویژه سرشار از منگنز است، یک ماده معدنی که در متابولیسم و ​​تنظیم قند خون نقش دارد. همچنین سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و نقش مرکزی را در عملکرد سیستم ایمنی ایفا می کند.

به خاطر داشته باشید که مشخص نیست کدام یک از این ریزمغذی‌ ها در آب بامیه یافت می‌ شود و همچنین مقدار خاصی که در آب بامیه وجود دارد، مشخص نیست. بنابراین، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه

اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین ارزش غذایی آب بامیه ضروری است اما خود بامیه یک منبع عالی برای تامین منگنز و ویتامین C مورد نیاز بدن است.

فواید بالقوه آب بامیه برای سلامتی

در حالی که هیچ تحقیق خاصی در مورد آب بامیه وجود ندارد، ممکن است به دلیل ترکیبات گیاهی و اثرات آبرسانی آن با چندین فواید سلامتی مرتبط باشد.

سرشار از آنتی اکسیدان

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که بامیه منبع عالی چندین آنتی اکسیدان مهم مانند کورستین و کامفرول است که ممکن است در آب بامیه نیز یافت شود. این ترکیبات ممکن است التهاب را کاهش داده و ترکیبات مضری به نام رادیکال‌ های آزاد را خنثی کنند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها ممکن است در برابر چندین بیماری مزمن از جمله دیابت، سرطان و بیماری قلبی از بدن محافظت کنند.

ممکن است از کاهش وزن حمایت کند

چندین ترکیب بامیه ممکن است باعث کاهش وزن شود.

در مطالعه‌ ای روی موش‌ هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌ کردند، کربوهیدرات‌ های استخراج‌ شده از بامیه باعث کاهش وزن بدن، سطح قند خون و کلسترول کل شد.

در مطالعه دیگری، موش های مبتلا به دیابت که عصاره بامیه دریافت کردند، پس از 8 هفته کاهش قابل توجهی در وزن بدن خود تجربه کردند.

با این حال، مطالعات انسانی در مورد آب بامیه کم است.

در هر صورت، آب بامیه ممکن است به شما کمک کند هیدراته بمانید. نوشیدن آب بیشتر ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد، مصرف غذا را کاهش دهد و به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد.

ممکن است مدیریت قند خون را بهبود بخشد

برخی از مطالعات نشان می دهد که آب بامیه ممکن است به تثبیت سطح قند خون کمک کند.

بر اساس یک مطالعه، بامیه حاوی چندین ترکیب – از جمله پلی فنول ها و فلاونوئیدها – است که ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند.

به علاوه، یک مطالعه 8 هفته ای روی 60 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف پودر بامیه مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد که ممکن است از مدیریت بهتر قند خون حمایت کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی همچنین نشان داد که عصاره بامیه ممکن است آنزیم‌ ها و پروتئین‌ های خاصی را تغییر دهد تا از نفروپاتی مرتبط با دیابت، یک عارضه دیابت مرتبط با کلیه، جلوگیری کند.

با این وجود، این مطالعات به طور خاص تأثیر آب بامیه را بررسی نکردند و مطالعات طولانی مدت بیشتری روی انسان مورد نیاز است.

خلاصه

آب بامیه منبع خوبی از چندین آنتی اکسیدان است و ممکن است باعث کاهش وزن و مدیریت قند خون شود. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری لازم است.

خواص مواد غذایی

آیا آب بامیه مضراتی دارد؟

آب بامیه به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، ممکن است در افرادی که به بامیه حساسیت دارند، عوارض جانبی ایجاد کند.

بامیه همچنین سرشار از فروکتان است، کربوهیدراتی که ممکن است در مصرف مقادیر زیاد باعث مشکلات گوارشی در برخی افراد شود.

اگرچه مشخص نیست که آیا آب بامیه حاوی مقادیر زیادی فروکتان است یا خیر، باید نوشیدن آن را متوقف کنید و در صورت بروز عوارض جانبی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

خلاصه

آب بامیه برای کسانی که به بامیه حساسیت دارند نامناسب است و ممکن است برای برخی افراد مشکلات گوارشی ایجاد کند. با این حال، برای اکثر مردم کاملاً ایمن است.

چه زمانی آب بامیه بنوشیم

آب بامیه معمولاً با خیساندن غلاف بامیه یا برش های نازک بامیه در آب یک شب یا تا 24 ساعت تهیه می شود. پس از خیس شدن بامیه، شیره باقی مانده از غلاف ها را بگیرید و با آب دم کرده مخلوط کنید.

نوشیدن آب بامیه اول صبح با معده خالی معمول است. طرفدارانش ادعا می کنند که این مزیت های سلامتی بالقوه آن را به حداکثر می رساند.

با این حال، هیچ تحقیقی این ادعا را تایید نمی کند.

آب بامیه در هنگام صبح مفیدتر از سایر اوقات روز است. اما، می توانید هر زمان که برایتان مفید بود، از آب بامیه لذت ببرید.

برای بهترین نتیجه، آب بامیه را با یک رژیم غذایی کامل و غنی از غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات همراه کنید.

خلاصه

اگرچه طرفداران اغلب ادعا می کنند که باید اول صبح آب بامیه بنوشید، اما می توانید در هر زمانی از روز از آن لذت ببرید.

حرف آخر

آب بامیه از جوشاندن غلاف بامیه در آب به مدت 8 تا 24 ساعت تهیه می شود.

در حالی که تحقیقات بسیار کمی در مورد این نوشیدنی وجود دارد، بامیه خود بسیار مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان است. آب بامیه همچنین ممکن است چندین فواید سلامتی دیگر از جمله کاهش وزن و مدیریت قند خون را ارائه دهد.

مطمئن شوید که از آب بامیه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل برای به حداکثر رساندن فواید بالقوه آن لذت ببرید.

منبع:

healthline

2 دیدگاه

  • ادعاهای شما متضاد و غیرعلمی است. شما نوشته‌اید:
    «آب بامیه از جوشاندن غلاف بامیه در آب به مدت 8 تا 24 ساعت تهیه می شود.»
    همین جمله (جوشاندن به مدت 8 تا 24 ساعت!!!!!!!!) نشان می‌دهد که از اصل مطلب پرت هستید! 8 تا 24 ساعت جوشاندن؟!!!!!!

    • دوست عزیز نوشتیم جوشاندن و خیساندن. منظور از 24 ساعت همان خیساندن بوده.

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی